راهیابی رأی دادرس زرندی به مرحله کشوری آراء برتر جایگزین حبس

رای صادر شده از سوی دادرس شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری دو دادگستری شهرستان زرند با کسب امتیاز ۲/۴۰ به عنوان رای برتر استان به مرحله کشوری راه یافت.

سید مهدی قویدل معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان در تشریح جزئیات برگزاری ششمین جشنواره آراء برتر جایگزین حبس در سال ۱۴۰۱ گفت: این دوره از جشنواره مورد استقبال بی نظیر قضات استان کرمان قرار گرفت؛ به طوری که ۱۳۲ رای به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که نسبت به پارسال ۲۷۴ درصد رشد داشته است.

او ضمن قدردانی از زحمات داوران این جشنواره، افزود: هیئت داوران این جشنواره براساس دستورالعمل اجرایی متشکل از ۵ نفر شامل دو نفر از قضات محاکم تجدید نظر و دو نفر ازاعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم بود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان تصریح کرد: باتوجه به شاخص‌های اعلام شده در دستورالعمل اجرایی ششمین جشنواره آراء برتر جایگزین حبس، رای صادر شده از سوی حجت الاسلام سید دانیال مهدیزاده، دادرس شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری دو دادگستری شهرستان زرند با کسب امتیاز ۲/۴۰ به عنوان رای برتر استان دراین جشنواره به مرحله کشوری راه یافت.

قویدل افزود: رای بر‌تر براساس شاخص‌های اعلام شده از جمله متناسب بودن نوع جرم و کیفیت ارتکاب آن، قابلیت اجرایی داشتن، متناسب سازی رأی با ویژگی‌های شخصیتی و اجتماعی، تخصص و مهارت مجرم، اثربخش بودن رأی در بازاجتماعی شدن مجرم، ابتکاری و بدیع بودن در چهارچوب قانون، وجاهت و مقبولیت رأی در جامعه و رعایت آیین نگارش ادبی در انشاء آن توسط داوران انتخاب شد.

او با اشاره به اهمیت موضوع آراء جایگزین حبس، عنوان کرد: صدور این آراء ارتباط بین مجرم و جامعه را حفظ می‌کند و عیوب زندان را هم ندارد و مهمتر از آن می‌توان از هنر، مهارت و توان مالی آن‌ها در راستای نفع اجتماعی استفاده کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار