استاندار آذربایجان غربی:۱۳۵۰نفر بر اثر زلزله خوی مصدوم شده اند / رئیس جمعیت هلال احمر: ارسال کمک‌ از ترکیه دروغ است

استاندار آذربایجان غربی از مصدوم شدن ۱۳۵۰ و بستری شدن ۲۵۰ نفر بر اثر زلزله خوی خبر داد.

محمدصادق معتمدیان، استاندار آذربایجان غربی در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات گفت: زلزله خوی ۱۳۵۰ مصدوم برجای گذاشته که ازاین تعداد ۱۰۰ نفر در خوی بستری شده و ۱۵۰ نفر دیگر برای مداوا به شهر‌های همجوار اعزام شده اند.

او ادامه داد:شریان‌های حیاتی شهرستان با توجه به خسارت وارد شده با حضور اکیپ‌های مختلف از شرکت‌ها رفع شده است و فعلا مشکل گاز و برق و آب نداریم.ظرفیت پورتابل‌های مخابراتی ایجاد کردیم و فعلا تمامی ارتباطات فعال و بدون کوچکترین قطعی بصورت پایدار برقرار هستند.

بیش از ۱۳۰ اکیپ در حال ارزیابی واحدهای خسارت دیده هستند

معتمدیان بیان کرد: حضور چشم گیر هلال‌احمر استان در این زمین لرزه بسیار چشمگیر بود و اقدامات خوبی هم صورت گرفته است که حتی از سایر استان‌ها نیز به این شهرستان نیرو اعزام شده اند.بیش از ۱۳۰ اکیپ در مناطق مختلف در ۷۰ روستا و ۳ شهر در حال ارزیابی واحد‌های خسارت دیده هستند.حضور وزیر کشور و مسئولین کشوری در ساعات اولیه و برگزاری ستاد مدیریت بحران در ساعت ۴ بامداد نشان از تلاش مسئولان و خدمات رسانی است.

ارسال کمک‌های ترکیه به خوی دروغ است

کولیوند،رئیس جمعیت هلال احمر کشور نیز در این نشست خبری گفت: ارسال کمک‌های ترکیه  به خوی دروغ است و تا کنون هیچ مکاتبه رسمی از طرف ترکیه برای این امر صورت نگرفته است و پس از اینکه من با رئیس جمعیت هلال احمر صحبت کردم او به صورت مکتوب عذر خواهی کرد، اما کمک های از طرف روسیه در حال ارسال به ایران است.

او ادامه داد: بدخواهان نطام به دنبال این مطالب هستند تا فضا را ملتهب کنند و از این فرصت نیز برای عناد به ملت ایران استفاده می‌کنند و در اولین لحظات اولیه زمین لرزه آقای رئیسی و معاون رئیس جمهور و وزیر کشور برای امداد رسانی دستورات لازم را صادر کردند.

کولیوند بیان کرد: ۴ ماه است با زلزله درگیر هستیم و طبیعی است مردم استرس داشته باشند. امنیت مردم باید لحاظ بشه و کمپ‌ها زیرساخت‌های لازم رو داشته باشد و  ۶۰ اردوگاه به ۱۰۰ اردوگاه افزایش داده شده است و بیش از ۳۰ هزار چادر توزیع شده است.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور گفت: تمام بازار شهر تعطیل بود و ما پیگیری کردیم تا کمبودی در اقلام مشکلی پیش نیاید.سامانه ۱۱۸ و ۱۱۱ در خدمت مردم هستند تا مشکلات خودشان رو به ۶۰ اپراتور شبانه روزی انتقال بدهند.

او خاطرنشان کرد: موکب داران و خیرین همکاری‌های بسیار خوبی دارند بیش از ۱۰۰ هزار پرس غذا روزانه پخته می‌شود.شایعاتی که در فضای مجازی مشکلاتی برای مردم ایحاد کرده، در دنیا هیچ وقت پیش بینی زلزله نبوده و همه کذب بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.