پاکستان:

طالبان به تعهدات خود عمل کند

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان خواستار همکاری طالبان با اسلام آباد برای مبارزه با تروریسم در منطقه شد.

"ممتاز زهرا بلوچ" سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان گفت: اسلام آباد از طالبان برای رسیدگی به چالش تروریسم انتظار همکاری صمیمانه داشته و امیدوار است که افغانستان به تعهدات خود با جامعه جهانی و پاکستان در این زمینه عمل کند.

وی افزود: تروریسم یک تهدید مشترک برای پاکستان و افغانستان است، از این رو باید در برابر گروه هایی که از خشونت علیه شهروندان بی گناه و سازمان های مجری قانون استفاده می کنند، موضع قوی اتخاذ کنیم.

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان تاکید کرد: ما به اتهام زنی اعتقادی نداریم، با این حال مجددا تکرار می کنیم که هیچ کشوری نباید اجازه دهد از خاکش برای انجام تروریسم علیه پاکستان استفاده شود.

وی ادامه داد: زمان آن فرا رسیده که کشورهای منطقه به تعهداتی خود در قبال جامعه جهانی بویژه در زمینه مسئله امنیت با صداقت و حسن نیت عمل کنند.

این اظهارات سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان درحالی بیان می شود که مقامات پاکستان در چند ماه گذشته در واکنش به حملات تروریستی گروه  تحریک طالبان پاکستان (TTP) در این کشور مدعی هستند، این گروه در خاک افغانستان پناهگاهای امن داشته و از آنجا حملات علیه پاکستان را برنامه ریزی می کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار