مدیر گروه پیشگیری و درمان بیماری‌های واگیردار علوم پزشکی مشهد:

بیش از ۷۶ هزار دز واکسن فلج اطفال به اتباع خارجی استان خراسان رضوی تزریق شده است

نهبندانی گفت: تاکنون ۷۶ هزار و ۱۲۲ دز واکسن فلج اطفال و سرخک به ۱۲۱ هزار و ۷۱ نفر از اتباع خارجی زیر ۱۵ سال ساکن در استان خراسان رضوی، تزریق شده است.

 زهرا نهبندانی مدیر گروه پیشگیری و درمان بیماری‌های واگیردار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به تزریق بیش از ۷۶ هزار دز واکسن فلج اطفال به اتباع استان  گفت:  ۲۵۲ هزار و ۹۵۷ نفر از اتباع خارجی ساکن در استان نیز در رده سنی بالای ۱۲ هستند که برنامه غربالگری آنان از اول ماه جاری آغاز شده که تا پایان فروردین ماه سال آینده ادامه خواهد یافت.

نهبندانی گفت: تاکنون ۷۶ هزار و ۱۲۲ دز واکسن فلج اطفال و سرخک به ۱۲۱ هزار و ۷۱ نفر از اتباع خارجی زیر ۱۵ سال ساکن در استان خراسان رضوی، تزریق شده است.

وی ادامه داد: در قالب برنامه غربالگری اتباع به افراد ۹ ماهه تا ۱۵ ساله واکسن سرخک، به افراد تازه متولد شده تا ۱۵ ساله واکسن فلج اطفال و به افراد بالای پنج سال واکسن کرونا تزریق می‌شود.

مدیر گروه پیشگیری و درمان بیماری‌های واگیردار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار داشت: علاوه بر این از ابتدای بهمن ماه امسال برنامه تکمیلی غربالگری سل در استان آغاز شده است تا در صورت مشاهده بیماری، اقدامات لازم صورت پذیرد. 

نهبندانی افزود: این برنامه که به تازگی آغاز شده در اتباع بالای ۱۲ سال انجام می‌شود، برنامه‌ای که تا فروردین ماه سال آینده ادامه می‌یابد و در این برنامه کلیه خدمات آزمایشگاهی، سونوگرافی، درمانی، ویزیت پزشک متخصص و غیره به‌صورت رایگان انجام می‌شود.

وی ادامه داد: ما از اتباع زیر ۱۵ سال و بالای ۱۲ سال می‌خواهیم که به مراکز بهداشتی مراجعه کنند و ضمن دریافت واکسن، از خدمات مختلف و رایگان حوزه‌های کودکان، دانش‌آموزان، مادران باردار، سالمندان و دیگر گروه‌ها بهره‌مند شوند.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های علوم پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار