نیاز‌های دانش بنیان واحد‌های تولیدی در سیستان و بلوچستان شناسایی شد

سرپرست دفتر امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری سیستان و بلوچستان گفت: نیاز‌های فناوری و دانش بنیان واحد‌های تولیدی در این استان شناسایی شده است.

سرپرست دفتر امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری سیستان و بلوچستان گفت: نیاز‌های فناوری و دانش بنیان واحد‌های تولیدی در این استان شناسایی شده و برای رفع آن‌ها در گام نخست ۱۵ سوله در شهرک صنعتی زاهدان ایجاد شده که با امکانات و تسهیلات ویژه در اختیار آن‌ها قرار گرفت.

بتول دانش شهرکی گفت: شناسایی نیاز‌های فناوری واحد‌های تولیدی استان از سال گذشته شروع شده و امسال هم با ارائه بسته‌های حمایتی، نیاز‌های فناوری این واحد‌ها شناسایی و برطرف می‌شود.

وی تاکید کرد: یکی از مسیر‌های توسعه اقتصادی، جذب و مشارکت صنایع بزرگ برای افزایش ارزش افزوده و بهره ور کردن صنعت، استفاده از شرکت‌های دانش بنیان و فن آور است.

سرپرست دفتر امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری سیستان و بلوچستان افزود: شرکت‌های بزرگ و سرمایه گذاران طرح‌های بزرگ در همه حوزه‌ها از جمله صنعتی، معدنی، کشاورزی باید به خوبی به رسالت خود در زمینه جذب شرکت‌ها و پروژه‌های دانش‌بنیان عمل کرده و برای رقابت در سطح بین‌المللی برنامه ریزی کنند.

وی تصریح کرد: پارک‌های علم و فناوری مهمترین زیرساخت اقتصاد دانش بنیان است و استقرار کوتاه مدت شرکت‌های فناور و دانش بنیان تا رسیدن به مرحله صنعتی و تجاری و بهره‌مندی از خدمات و زیرساخت‌های این پارک‌ها از ضروریات است.

دانش شهرکی گفت: واحد‌های فناور ودانش بنیان برای رسیدن به هدف نهایی یعنی تجاری سازی مسیر‌های متعددی را طی می‌کنند که یکی از این مسیر‌ها جذب و مشارکت با صنایع بزرگ برای افزایش ارزش افزوده و بهره ور کردن صنایع مادر است.

وی افزود: مسیر دیگر استقرار در شهرک‌ها و نواحی صنعتی و ایجاد واحد‌های صنعتی کوچک و متوسط نوپا برای گام نهادن در مسیر توسعه اقتصادی و ایجاد ارزش افزوده است که در این راستا برای واحد‌های فناور و دانش بنیان برنامه ریزی شده و بر همین اساس در گام نخست ۱۵ سوله در شهرک صنعتی زاهدان ایجاد شده است.

سرپرست دفتر امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری سیستان و بلوچستان افزود: در چند سال اخیر گام‌های موثری برای حمایت از تولید و همچنین ایجاد و توسعه زیرساخت‌های صنعتی برداشته شده که این اقدامات در سالجاری نیز تداوم خواهد داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار