تولید چهار هزار مگاوات برق در ۳ استان غرب کشور

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای غرب، گفت : قبل از انقلاب در سه استان کرمانشاه، کردستان و ایلام تنها۱۱۰ مگاوات برق تولید می‌شد که اکنون به برکت نظام جمهوری اسلامی به چهار هزار مگاوات تولید رسیده یعنی سه هزار و ۴۹۸ درصد رشد داشته‌ایم.

علی اسدی مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای غرب با اشاره به روند بسیار پر شتاب و روبه رشد صنعت برق در کشور و استان کرمانشاه گفت : تامین برق امروزه یکی از مهمترین شاخص‌ها برای توسعه هر کشور و منطقه‌ای از جهان است که در حال حاضر کشور ما در منطقه خاورمیانه رتبه یک و در جهان رتبه چهاردهم را دارد.

وی به وابستگی شدید به مهندسان و کشور‌های خارجی در صنعت برق کشور در قبل از انقلاب اشاره کرد و گفت: اما امروز به برکت جمهوری اسلامی ایران حدود ۹۸ درصد تجهیزات نیروگاهی و صنعت برق در کشور خودمان ساخته می‌شود.

شرکت منطقه‌ای غرب مسئولیت تامین و انتقال برق به سه استان کرمانشاه، کردستان و ایلام با جمعیت حدود چهار میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در ۷۴ هزار کیلومتر مربع مساحت را برعهده دارد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای غرب به تولید ۲ هزار و ۲۲۱ مگاوات برق در استان کرمانشاه اشاره کرد و اظهار داشت: یک نیروگاه ۳۰۰ مگاواتی در شهرستان دالاهو استان کرمانشاه در دست بهره برداری است که تا شهریورماه سال آینده به مدار تولید می‌رسد این در حالی است که قبل از انقلاب تنها ۶۴ مگاوات برق در کرمانشاه تولید می‌شد.

اسدی گفت: تا قبل از انقلاب ۱۱۶ روستا در استان کرمانشاه برق دار بود که الان این تعداد به ۲ هزار و ۵۴۹ روستا رسیده و حدود ۲ هزار و ۱۰۰ درصد رشد داشته و اکنون هیچ روستای داری سکنه در این استان بی برق نیست.

وی اضافه کرد: در مجموع در سه استان زیرپوشش این شرکت تا قبل از انقلاب جمعا ۱۳۰ روستا برق داشت، اما اکنون چهار هزار و ۹۶۷ روستا برق دارند به عبارتی سه هزار و ۶۶۴ درصد رشد نشان می‌دهد و اگر فقط این ۲ آمار را با هم مقایسه کنیم مشخص می‌شود نظام و انقلاب چه خدمتی به مردم کرده است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار