خطیب نماز جمعه شهرکرد؛

روز به روز انقلاب اسلامی قوی‌تر و دشمنان آن ضعیف‌تر می‌شوند

حجت الاسلام و المسلمین نکونام گفت: انقلاب اسلامی با زبانی گویا و قوی باعث شده دشمن در برابر این نظام ضعیف شود و هر چه به جلو می‌رویم انقلاب قوی‌تر و دشمنان آن ضعیف‌تر می‌شوند.

حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد در خطبه‌های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه که در مصلای امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد با تبریک دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار داشت: ایران اسلامی ۴۴ سال بالندگی را پشت سر گذاشت و امروز انقلاب اسلامی با زبانی گویا دستاوردهای زیادی در پیشرفت و خدمات رسانی دارد.


بیشتر بخوانید


حجت الاسلام والمسلمین نکونام افزود: ۲۰ بهمن در شورای فرهنگ عمومی استان و تهران به عنوان روز چهارمحال و بختیاری ثبت شده و پیگیری شده است تا در شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز این موضوع مورد تصویب قرار گیرد.

 حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام اظهار داشت: ۲۰ بهمن به سبب کار زیبای مردم استان به ویژه بختیاری‌ها در بیعت با امام راحل و تبری جستن از  بختیار(نخست وزیر رژیم پهلوی) با عنوان روز چهارمحال و بختیاری در شورای فرهنگ عمومی استان و تهران ثبت شده است، اما این موضوع از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی تغییر داده شد.

وی ادامه داد: نامه‌نگاری و مکاتبات بسیاری برای تجدیدنظر شورای عالی انقلاب فرهنگی انجام شده است و امید می‌رود این شورا هر چه سریع‌تر نسبت به مصوبه خود تجدیدنظر کند.

نکونام همچنین به بارش قابل توجه برف در این استان طی روز‌های اخیر اشاره کرد و گفت: خداوند فضل و کرم خود را به مردم استان نشان داد و در حالی که پیش‌بینی نشده بود بارش‌های بی‌سابقه پس از سال‌های متمادی در استان شکل گرفت که به شکرانه همین موضوع باید نماز شکر به جا آورد و در برنامه‌های دهه فجر جشن شکرگزاری برگزار شود.

امام جمعه شهرکرد تصریح کرد: اگر چه پس از سال‌های خشکسالی بارش برف در استان شکل گرفت، اما مشکلاتی هم به دنبال داشت چرا که این آمادگی در مردم و دستگاه‌ها برای مواجه با این حجم از برف ایجاد نشده بود و از سوی دیگر تجهیزات و امکانات زمستانی استان ضعیف است و باید دولت تجهیزات این استان را قوی‌تر کند.

نکونام افزود: برای رفع مشکلات ناشی از برف امکاناتی از مرکز و استان‌های دیگر به سمت استان روانه شده است، اما باید فکر اساسی برای تجهیزات استان کرد و این استان از این جهت مجهز شود تا در بروز چنین شرایطی پاسخگوی نیاز‌ها باشد.

وی با قدردانی از صبوری مردم و تلاش مسوولان و به ویژه راهداران در کنترل شرایط برفی استان، خاطرنشان کرد: بسیاری از رانندگان ماشین‌های برف‌روب چند شبانه‌روز است که خواب به چشم نداشتند و با همین تجهیزات اندک در خدمت‌رسانی به مردم دریغ نکردند.

نکونام افزود: البته اگر بهتر عمل کرده بودیم شرایط خیلی بهتر از این بود، اما این به معنای آن نیست که دستمان خالی باشد انقلاب اسلامی در بسیاری از حوزه‌ها از نظر علمی، فناوری و زیرساخت‌های انرژی مثل برق، گاز و آب خوب پیش رفته است و همانطور که شاهد بودیم در سرمای بی‌سابقه امسال کمترین مشکل در خصوص گازرسانی شکل گرفت.

به گفته وی، دستاورد‌های انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف عمران، آبادانی و سازندگی کم نیست که در جای خود باید به صورت تک تک مورد بررسی قرار گیرد.

امام جمعه شهرکرد تصریح کرد: در حالی که زبان انقلاب اسلامی گویا و قوی است، اما دشمن در برابر این نظام ضعیف شده است و هر چه به جلو می‌رویم انقلاب قوی‌تر و دشمنان آن ضعیف‌تر می‌شوند.

نکونام با اشاره به روز فناوری فضایی، خاطرنشان کرد: فناوری فضایی یکی از دستاورد‌های مهم کشور به شمار می‌رود که در دوران تحریم‌ها به دست آمده است و ایران در جایگاهی قرار گرفته که موشک به فضا پرتاپ می‌کند و در دنیا معدود کشور‌ها به این امکان دست پیدا کرده‌اند.

وی با تبریک ۱۳ رجب روز ولادت امام علی (ع) و روز پدر، تاکید کرد: ولی محوری از مهمترین ویژگی‌های این امام بزرگوار به شمار می‌رود که نمی‌توان نمونه‌ای برای آن پیدا کرد به طوری که تابع محض، ولی خود و باید این ویژگی را در جامعه امروزی نیز تقویت کنیم تا انقلاب را پیش ببریم و به مقصد برسانیم.

نکونام همچنین به آغاز ایام‌البیض و اعتکاف ماه رجب اشاره کرد و گفت: در این مدت سه روزه باید هر چه می‌توان در عبادت و بندگی خدا کوشید که اعتکاف امسال از استقبال خوبی از سوی مردم مومن استان روبرو شده است و امید است با کمک خیرین و مردم این امر ارزشمند و زیبا به بهترین شکل اجرا کرد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری یادآور شد: همچنین وفات حضرت زینب (س) در نیمه رجب واقع شده است بانویی که نشان داد بانوان در حاشیه نیستند و در متن قرار دارند و نقشی ایفا کرد که نظیر آن را امام حسین (ع) ایفا کرده بود که اگر زینب (س) نبود عاشورا در کربلا می‌ماند.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها روز ۱۹ بهمن روز نیروی هوایی را گرامی داشت و گفت: در این روز همافران به جمع مردم انقلابی پیوستند.

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.