امام جمعه موقت اصفهان:

انقلاب اسلامی بر خلاف تمام انقلاب‌ها مبتنی بر دعوت و رافت بوده است

امام جمعه موقت اصفهان گفت: انقلاب اسلامی بر خلاف تمام انقلاب‌ها مبتنی بر دعوت و رافت بوده است و هیچ‌گاه نخواسته است با کسی بجنگد ولی دشمن بداند اگر خطایی کند ۱۰ برابرش را تا نابودی خواهد چشید.

حجت‌الاسلام مجتبی میردامادی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان ضمن تبریک ولادت با سعادت حضرت علی (ع) و گرامی‌داشت روز نیروی هوایی، اظهار کرد: همان‌طوری که در دستگاه قضائی هم می‌بینیم میزان، کفه ترازو نیست بلکه اعمال است، روز قیامت هم اعمال ما سنجش می‌شوند.

او با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) بیان داشت: چیزی برای میزان سنگین‌تر از حسن خلق نیست؛ منظور همان اخلاق اجتماعی و خانوادگی است، اما می‌بینیم برخی در خانه نسبت به خانواده بداخلاق هستند که در این صورت در روز قیامت کفه ترازو سنگین خواهد شد.

میردامادی افزود: روز قیامت نمی‌توانیم قدم از قدم برداریم مگر این‌که چهار سوال را پاسخ دهیم، این‌که عمر خود را چگونه گذراندیم، جوانی‌مان را چگونه تمام کردیم، مال‌مان را از چه راهی به دست آوردیم و در چه راهی صرف کردیم و چقدر اهل بیت را دوست داریم.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به توفیقات ماه رجب خاطر نشان کرد: عبادت برای همه و اعتکاف برای کسانی که در توان‌شان است روزه بگیرند، توصیه شده است؛ اعتکاف یعنی خودسازی و ماه رجب یعنی تهذیب نفس.

او با اشاره به فرا رسیدن ایام دهه فجر و با بیان اینکه در تاریخ چنین استقبال و قیام و معجزه‌ای ندیدیم، افزود: رهبری که ۱۵ سال در تبعید بود و صد‌ها توطئه علیه او شده بود، با چنین استقبالی رو به رو شد.

میردامادی خاطرنشان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز تا به امروز نقشه و مکری نبود که این دشمنان انجام نداده باشند، اما توطئه‌های ترکیبی و نظامی، همگی با شکست روبرو شد.

امام جمعه موقت اصفهان ادامه داد: هنوز به نقطه‌ای نرسیدیم که بگوییم به همه خواسته‌هایمان رسیده‌ایم، مشکلاتی وجود دارد و مسئولان باید جهادی تلاش کنند تا مسائل اقتصادی و مشکلات معیشتی مردم حل شود.

او با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری بیان داشت: انقلاب اسلامی بر خلاف تمام انقلاب‌ها مبتنی بر دعوت و رافت بوده است و هیچ‌گاه نخواسته است با کسی بجنگد، ولی دشمن بداند اگر خطایی کند ۱۰ برابرش را تا نابودی خواهد چشید.

میردامادی با بیان این که پیروزی و امنیت جمهوری اسلامی بر سه رکن استوار است، عنوان داشت: آموزه‌های اسلامی، اتکای به مردم و پیروی از ولی فقیه سه عاملی بود که انقلاب را پیروز کرد.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به این که مردم برای حفظ اسلام قیام کردند، ادامه داد: باید بر شما مردم که توانستید تمام توطئه‌ها را خنثی کنید، آفرین گفت؛ حرکت شما در ۲۲ بهمن می‌تواند مشت کوبنده و نابود کننده را بر استکبار جهانی فرود آورد، شما مردم جوانان خود و آسایش‌تان را فدا کردید و در مقابل تحریم و سختی‌ها مقاومت کردید، این‌ها عواملی بود که انقلاب را به پیروزی رساند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.