روز پدر با برنامه‌های رادیو

شبکه‌های رادیو به مناسبت ولادت مولای متقیان، حضرت علی (ع) ویژه برنامه‌هایی را تدارک دیدند.

رادیو سلامت 

رادیو سلامت با هدف تقدیر از مقام پدر و بزرگداشت سالروز ولادت مولای متقیان ویژه برنامه «به نام پدر» را در قالب ترکیبی نمایشی تقدیم شنوندگان این شبکه رادیویی می‌کند.

 این برنامه که با اجرای مسعود خواجه وند روی آنتن می‌رود، امیر زنده دلان با عنوان «باباجان» در نقش پدرِ مجری حضور دارد و خالق داستان‌های طنز می‌شود. همچنین، در این برنامه پدر و پسرِ پزشک هم میهمان برنامه خواهند بود. 

ویژه برنامه به نام پدر از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است که عبارتند از بخش «پدرستان» که مستند گزارشی از خانه سالمندان است، بخش «سلام پدر» و بخش «پدر سالار» که به بررسی نقش پدر در سینمای ایران و جهان می‌پردازد. 

ویژه برنامه «به نام پدر» به تهیه کنندگی مسعود حسنی پانزدهم بهمن ماه از ساعت ۱۰ به مدت ۹۰ دقیقه روی موج رادیو سلامت می‌رود.

رادیو صبا 

برنامه مخاطب محور «صبامک» که با شعر و ترانه به پاسخگویی پیامک‌های مخاطبان می‌پردازد، به مناسبت سالروز میلاد حضرت علی (ع) و روز پدر با پخش ترانه و آواز این روز را همراه مخاطبان جشن می‌گیرد. نمایش طنز، هدیه روز پدر، پیامک روز پدر، شعر و آواز و پخش ترانه‌های شاد از بخش‌های متنوع این ویژه برنامه است. 

ویژه برنامه «صبامک» جمعه ۱۴ بهمن ساعت ۱۸:۳۰ به تهیه‌کنندگی محمد اوزی و بازیگری جواد انصافی و امیر پارسی تقدیم مخاطبان می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند تکرار این برنامه را روز بعد ساعت ۶:۳۰ از رادیو صبا بشنود.

رادیو ایران 

ویژه برنامه‌های «همای رحمت»، «بهار جان»، «بوی خوب پدر»، «صبح عید با شما»، «به افق نور»، «گلبانگ» و «مژده رحمت» عنوان برنامه‌هایی است که به مناسبت روز پدر تقدیم شنوندگان می‌شود. 

«بهار جان» ویژه برنامه‌ای است که با حضور حجت‌الاسلام داوود نژاد از فضائل اخلاقی و سبک زندگی علوی می‌گوید. این برنامه به تهیه کنندگی حسین معصومی و با جرای آرش احمدی جمعه ۱۴ بهمن ساعت ۲۲:۰۰ پخش می‌شود. 

«بوی خوب پدر» نام ویژه برنامه دیگری است که  شنبه ۱۵ بهمن در سالروز میلاد مولود کعبه با موضوع مصاحبه با خانواده شهید رضایی ساعت ۸:۳۰  پخش می‌شود.

«صبح عید با شما» عیدانه‌ای شاد و مفرح به کارگردانی ساجد قدوسیان است که ساعت ۹:۰۰ صبح روز شنبه ۱۵ بهمن پخش می‌شود. «به افق نور» روز شنبه ۱۵ بهمن با حضور حجت‌الاسلام حمید وحیدی از خصوصیات اخلاقی امیرالمومنین (ع) می‌گوید.

این برنامه به تهیه کنندگی عبدالله علایی و اجرای رضا خضرایی ساعت ۱۱:۰۰ پخش می‌شود. «مژده رحمت» نیز ویژه برنامه دیگری است در وصف حضرت علی (ع) که ۱۵ بهمن ساعت ۱۵:۳۰ از رادیو ایران پخش می‌شود 

برنامه «همای رحمت» هم که در چهار قسمت ۱۵ دقیقه‌ای توسط وحید بیات تهیه شده است، از ۵ شنبه ۱۳ بهمن ساعت ۱۱:۴۰ با اجرای فاطمه میناخانی پخش شد. 

رادیو فرهنگ

شبکه رادیویی فرهنگ ویژه برنامه‌های متنوعی، چون «آفتابی‌ترین روز تاریخ»، «سایه آفتاب»، «من و بابام» و ... را برای میلاد امام علی علیه السلام تدارک دیده است.

«آفتابی‌ترین روز تاریخ» ویژه برنامه ولادت امام علی علیه السلام است که به تهیه کنندگی فاطمه محمدیان‌فر و گویندگی راضیه گردکاهد با حجت‌الاسلام محمدپویا مفرد همراه می‌شود و به ویژگی‌های یک همسر و پدر در خانواده و بررسی ابعاد شخصیتی حضرت علی علیه السلام می‌پردازد. حضور یک زوج در مسابقه، نقالی و ... از دیگر بخش‌های این برنامه است که جمعه ۱۴ بهمن ساعت ۲۰ تا ۲۱ تکرار آن شنبه ساعت ۱۰:۳۰ از گروه تاریخ و اندیشه رادیو فرهنگ پخش می‌شود. 

«سایه آفتاب» عنوان برنامه‌ای دیگر از گروه تولید و تامین رادیو فرهنگ است که با هدف ارج نهادن به مقام پدر تدارک دیده شده و دانیال معنوی به عنوان گوینده در این برنامه حضور دارد. این برنامه شنبه ۱۵ بهمن ساعت ۸:۱۵ پخش می‌شود. 

مستند گزارشی «من و بابام» به تهیه‌کنندگی و گزارشگری سمیه نجفی در این روز سراغ پدر‌ها و فرزندهایشان می‌رود تا پای صحبت بچه‌های دیروز که پدر‌های امروز هستند، بنشیند. این مستند گزارشی ساعت ۱۹:۱۵ به معرفی حرفه و شغل پدران می‌پردازد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.