لاوروف: غرب به سیاست‌های استعماری خود ادامه می‌دهد

وزیر خارجه روسیه گفت: جنایت استعمارگران برای همیشه نخبگان غربی را از حق ادعای هرگونه رهبری اخلاقی محروم می‌کند.

وزیر امور خارجه روسیه در سخنرانی در نشست حزب روسیه واحد درباره سیاست خارجی و همکاری‌های بین الملل گفت: آمریکا جهان را حیاط خلوت خودش می‌داند.

به گزارش الجزیره، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه افزود: آمریکا به گونه‌ای با جهان برخورد می‌کند که به نظر می‌رسد آن را حیاط خلوت خودش می‌داند و روسیه همواره دیواری در برابر امپریالیسم غربی بوده است. سه چهارم کشور‌های جهان، سلطه غرب و تحریم‌های آن علیه روسیه را رد می‌کنند.

لاوروف افزود: با وجود تلاش‌های غرب برای اختلاف افکنی، روابط قوی با چین و هند داریم. غرب به سیاست‌های استعماری ادامه می‌دهد و با اعمال تحریم به دنبال تحمیل سلطه‌اش بر دیگر کشورهاست. خواهان داشتن روابط قوی با کشور‌های آسیا، آفریقا و نیز کشور‌های عربی و آمریکای لاتین هستیم. روابط خارجی قوی داریم، زیرا روابط ما مبتنی بر احترام به حاکمیت ملی کشورهاست.

وزیر امور خارجه روسیه خاطر نشان کرد: اتحادیه اروپا با ترساندن دیگر کشور‌ها و اعمال تحریم به شیوه‌های استعماری رفتار می‌کند. غرب برای جعل تاریخ درباره جنایت‌های نسل کشی و تخریب میراث تمدنی کشور‌ها تلاش می‌کند. با بازگرداندن عدالت به کشور‌های آفریقایی از شراکت با آن‌ها حمایت خواهیم کرد. سطح روابط روسیه و آفریقا به سطح بالایی رسیده است و کشور‌های آفریقایی، صدای همسو با مسکو دارند. شراکت با چین را تقویت می‌کنیم و این شراکت توسعه یافته است. روسیه نقش مهمی در جهان چندقطبی که در حال شکل‌گیری است، ایفا می‌کند. تبادل تجاری ما با بسیاری از کشور‌ها با ارز‌های محلی صورت می‌گیرد تا با فشار کشور‌های غربی روبرو نشویم.

او همچنین گفت: نخبگان غربی برای همیشه از ادعای هرگونه رهبری اخلاقی منع شده‌اند، زیرا غرایز استعماری آنها به جایی نرسیده است. جنایت استعمارگران محدودیت زمانی ندارد و برای همیشه نخبگان غربی را از حق ادعای هرگونه رهبری اخلاقی محروم می‌کند.

لاوروف همچنین خاطرنشان کرد که آمریکا و "بقیه کشورهای غربی که کاملاً تابع آن هستند" مسیر کاملی را برای تقسیم جهان به گروه کوچکی از "استثنایی ها و به اصطلاح زیردستان" در پیش گرفته‌اند. برای این منظور، پارادایم‌های سیاه و سفید جدیدی معرفی می‌شوند که فرض می‌کنند جهان متشکل از دموکراسی‌های درست و مورد تایید واشنگتن از یک سو و حکومت‌هایی مانند روسیه، چین، ایران، ونزوئلا و کوبا از سوی دیگر است. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار