محمدی:

تعداد مراکز بهداشتی کرمانشاه به یک هزار مرکز شهری و روستایی رسیده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، با اشاره به افزایش خانه‌های بهداشت و مراکز شهری و روستایی استان گفت : در سال ۵۷ تنها ۵۰ مرکز در استان فعال بود، اما اکنون تعداد مراکز به یک هزار مرکز شهری و روستایی رسیده است.

قباد محمدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افتخارات حوزه بهداشت و درمان طی ۴۴ سال گذشته را نتیجه خودباوری جوانان دانست و گفت : به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی، امروز الحمدالله در شاخص‌های زیادی شاهد رشد و بالندگی کشور عزیزمان هستیم.

وی اظهار کرد: بیماران استان کرمانشاه تا همین ۳۰ سال گذشته برای آنژیوگرافی قلب باید به تهران می‌رفتند، اما اکنون برای بیماران ما اقدامات آنژیوگرافی مغزی در استان انجام می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اضافه کرد: همه این موارد از نفس قدسی مقام معظم رهبری و شکوه و جلال انقلاب و خودباوری جوانان ما است که در اثر انقلاب به وجود آمده و اگر بخواهیم از موفقیت‌های فرزندانمان در این حوزه صحبت کنیم ساعت‌ها نیاز داریم.

وی یادآور شد: قبل از انقلاب ما حتی در تامین پزشکان عمومی هم مشکل داشتیم و اکثر پزشکان درجه پایین از کشور‌های هند و بنگلادش بودند، اما اکنون به یُمن و برکت انقلاب اسلامی در جایی هستیم که دندانپزشکان و داروسازان ما جزو پزشکان ترازو اول هستند و حتی خیلی از کشور‌ها مایلند برای درمان به کشور ما بیایند.

محمدی عنوان کرد: ما قبل از انقلاب حتی یک پزشک تربیت شده از دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در کشور نداشتیم و حتی یک دانش آموخته دندانپزشکی از دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نداشتیم، اما اکنون این فرزندان شما هستند که هر ساله از همین دانشگاه در رشته‌های مختلف فارغ التحصیل می‌شوند.

او اظهار داشت: هزاران نفر پزشک باکیفیت و تخصص عالی از دانشگاه ما فارغ التحصیل می‌شوند و اکنون ما افتخار داریم که دانشجویان ما در ۲۰ رشته تخصصی و ۲ رشته فوق تخصصی دانشجویان ما تربیت می‌شوند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار