بهره‌برداری از ۱۸۰ طرح عمرانی در حوزه روستا‌های سیستان و بلوچستان

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: گرامیداشت دهه مبارک فجر ۱۸۰ طرح عمرانی در حوزه روستا‌های این استان با اعتباری بیش‌ از ۲۰۰ میلیارد ریال افتتاح خواهد شد.

مهرداد جهاندیده مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در چهل و چهارمین سالگرد انقلاب شکوهمند اسلامی مفتخر به اجرای طرح‌های توسعه محور برای شکوفایی هرچه بیشتر کلان‌ترین جامعه روستایی کشور هستیم و در این راستا چندین طرح در زمینه‌های مختلف مانند کشاورزی، امور زیربنایی و خدماتی به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به اهمیت تبیین دستاورد‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی در حوزه روستا، افزود: با بهره‌مندی از فرمایشات ارزشمند مقام معظم رهبری و اهمیت جهاد تبیین تلاش شده تمامی اقدامات به صورت عینی جهت بهبود وضعیت روستا‌ها تکمیل و به بهره برداری برسد.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری سیستان و بلوچستان افزود: ۵۰ درصد از طرح‌ها که شامل ۸۳ طرح عمرانی است به بهسازی معابر روستایی اختصاص یافته و در این راستا اقداماتی مانند اجرای طرح هادی، احداث پل، آسفالت معابر، روشنایی معابر و ... در حال انجام است.

وی بیان کرد: یکی از ملزومات توسعه روستاها، طرح‌های مربوط به بهسازی وضعیت ایمنی، آتش نشانی و گسترش فضا‌های سبز مانند بوستان برای رفاه حال اهالی شریف روستا‌های استان است که در حال تکمیل شدن است.

جهاندیده همچنین از تشکیل کمیته روستایی و عشایری ستاد دهه مبارک فجر خبر داد و گفت: این کمیته با هدف اجرای هر چه بهتر ویژه برنامه‌های چهل و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و با هدف نقش آفرینی موثر در جامعه راستایی راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های منحصربفرد و واجد کارکرد توسعه همه جانبه جوامع روستایی افزود: همواره از روستا‌ها به عنوان یکی از مولفه‌ها و شاخص‌های اثرگذار در تسهیل و تسریع روند توسعه اقتصادی کشور و تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی یاد می‌شود و مزایای روستا در کشور و استان باعث شده تا در دولت مردمی سیزدهم سیاست‌گذاری‌های توسعه‌ای توجه بیشتری را به خود جلب کند.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری سیستان و بلوچستان با تاکید بر توجه ویژه به مردم محور بودن برنامه‌های دهه فجر، اظهارداشت: ایام الله دهه فجر فرصتی مغتنم جهت تبیین و تشریح دستاورد‌های نظام بشمار می‌رود.

وی با بیان اینکه روستا‌ها همواره در ادوار مختلف، اثرگذاری بسیار مثبتی در اقتصاد کشور داشته‌اند، افزود: امروزه بخش زیادی از نیاز کشور توسط روستاییان تامین می‌شود و باید این ظرفیت‌ها را به یک مزیت برتر برای بازآفرینی اقتصاد روستا‌ها تبدیل کرد.

جهاندیده گفت: برگزاری جشن انقلاب در روستاها، اعزام تیم رایگان درمانی به روستا‌های استان و برگزاری میز خدمت در دهیاری ها، برگزاری نمایشگاه توانمندی روستاییان، برگزاری دوره‌های آموزشی و ترویجی برای زنان و کارآفرینان روستایی و تولید کنندگان بخش کشاورزی از دیگر برنامه‌های دفتر امور روستایی استانداری سیستان و بلوچستان در دهه فجر امسال است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار