حرزاده:

نیاز اساسی جوانان ما خودشناسی و تقوای الهی است

معاون آموزشی نهاد نمایندگی، ولی فقیه در دانشگاه‌های کشور با اعتقاد از اینکه نیاز معارفی دانشجویان را باید شناسایی شود، گفت: نیاز اساسی جوانان ما خودشناسی و تقوای الهی است.

حجت الاسلام محمدمهدی حرزاده در دومین روز نشست سالیانه اساتید درس انقلاب اسلامی دانشگاه‌های سراسر کشور با موضوع «واکاوی اغتشاشات ۱۴۰۱، علل، عوامل و راهکار‌های مقابله»، گفت: مقام معظم رهبری با اشاره به اقدامات امام جواد علیه السلام در مقابله با دشمن فرموده اند که دشمن وقتی آشکار دشمنی کند مقابله با آن آسان است، اما اگر از راه نفاق وارد شود، کار سخت می‌شود.

او گفت: مأمون یکی از همین دشمنان بود که با ظاهر مدافع اسلام ظاهر می‌شد. راهکار امام جواد علیه السلام برای مقابله با دشمن منافق این بود که باید مردم را در خصوص این دشمنان بیدار کرد؛ لذا جهاد تبیین بهترین راه کار در این خصوص است.

معاون آموزشی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور گفت: برخی می‌گویند که کلاس‌های معارف نمی‌تواند موجب متحول کردن افراد شود، اما اگر این کلاس‌ها نبود آن وقت متوجه می‌شدیم که چه اتفاقات نامناسبی می‌توانست رخ دهد. در همین ناآرامی‌ها بسیاری از همین کلاس‌های معارف و درس انقلاب اسلامی به گفتگو با دانشجویان و اغنا و آرام کردن آن‌ها منتهی می‌شد.

حرزاده با اشاره به کتاب‌های طرح تحول کوتاه مدت گفت: دانشگاه معارف در این خصوص جلسات نقد برگزار می‌کند و از اساتید این حوزه در مورد این کتب نظرخواهی می‌کنیم. ده صاحبنظر و استاد موفق در تبیین معارف دین مثل مقام معظم رهبری، شهید آیت الله مطهری و آیت الله مصباح یزدی را انتخاب کرده ایم که بسته‌های کتب این صاحبنظران توسط اساتید در کلاس‌های دانشگاهی مورد استفاده و تدریس قرار بگیرند.

او گفت: نیاز معارفی دانشجویان را باید شناسایی کنیم، من معتقد هستم که نیاز اساسی جوانان ما خودشناسی و تقوای الهی است.

حجت الاسلام حرزاده گفت: باید طی یک بررسی جامع، ببینیم که درس انقلاب اسلامی آیا باید در ادامه تاریخ اسلام بیاید یا اینکه مباحث دیگری در این حوزه مطرح و اجرا شود و باید در این خصوص کار کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار