قم مسرور میلاد مظهر عدالت و شجاعت

شهر کریمه اهل بیت (س) در سالروز میلاد مولود کعبه امیرالمومنین علی (ع) غرق در نور و سرور است.

هم زمان با سیزدهم رجب، سالروز میلاد اسوه عدالت امام علی علیه السلام شهر بانوی کرامت، حضرت فاطمه معصومه (س) غرق در شور و شعف و شادمانی است.

در سالروز میلاد خجسته و باسعادت مولی الموحدین که به روز مرد و پدر نامگذاری شده است، ارادتمندان بسیاری در بارگاه سراسر نور کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (س) آمده اند تا میلاد مولود کعبه را به بانوی کرامت (س) تبریک بگویند.

تمام شهر شادمان میلاد سراسر نور حیدر کرار است، ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در فضائل آن حضرت مدیحه سرایی می‌کنند.

پدر نمونه در بیان امیر مومنان

حجت الاسلام حسینی، کارشناس مذهبی با بیان این که در حکمت ۳۹۹ از مجموعه کلمات قصار نهج البلاغه، سه شاخصه پدر نمونه آمده  است، گفت: اولین شاخصه پدر نمونه بر اساس کلام گوهربار امیرمومنان  این است که پدر از آغاز تولد فرزند باید در فکر تربیت او بر اساس مبانی دینی  باشد و اول از همه نام نیک برای فرزندش انتخاب کند.


او افزود: دومین نشانه آن است که همان طور که پدر باید به فکر تهیه و تامین لباس و غذا و مسکن فرزند باشد، مهم‌تر از همه این‌ها باید در اندیشه تربیت صحیح او باشد و برپایه معیار‌های دینی و انسانی، فرزند را از زمان تولد به درستی تربیت نماید تا او به این وسیله در مسیر صلاح و رستگاری قرار گیرد.

این کارشناس مذهبی ادامه داد: نشانه و شاخصه سوم این است که نسبت به آموزش قرآن کریم به فرزند حساس و پیگیر باشد و در گذشته نیز این رسم بود که برای خواندن و نوشتن فرزندان، از قرآن کریم و به خصوص جزء سی ام شروع می‌کردند و خانواده‌ها به این امر در بحث آموزش عنایت لازم را داشتند، چرا که توجه به قرآن و آموزش کتاب خدا باعث رشد معنوی فرزندان می‌شود.

او عنوان کرد: در واقع پدر نمونه از نگاه امام علی (ع) کسی است که به وظیفه خود به خوبی آشناست و در هر صورت رسالت دینی و انسانی خود را در قبال فرزندش به درستی انجام می‌دهد، به طوری که همان گونه که نسبت به خود دغدغه‌مند است، نسبت به فرزندانش و این که آن‌ها هم عاقبت به خیر شده و راه کمال را بپیمایند، حساس و دغدغه است.

این کارشناس مذهبی ادامه داد: به هر حال باید توجه داشت که فرزند، امانت و عطیه الهی در اختیار والدین است که باید زمینه ساز کمال او باشند و لذا علاوه بر تربیت جسم می‌بایست بیش از آن نسبت به تربیت روحی و اخلاقی اش، دغدغه‌مند باشند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.