معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم:

میانگین عمر ناوگان اتوبوس شهر قم ۳ و نیم سال است

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم گفت: با توجه به اینکه میانگین عمر ناوگان اتوبوس برای شهر قم ۳ و نیم سال است،بهترین ناوگان را در سطح کشور داریم.

سید امیرعباس صفوی  در خصوص وضعیت فعلی ناوگان حمل‌ونقل درون‌شهری اظهار کرد: چگونگی سفر‌های درون‌شهری و حمل‌ونقل اهمیت زیادی دارد، البته با این وضعیت فعلی قم با شرایط مطلوب مقداری فاصله داریم.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم افزود: وضعیت حمل‌ونقل و ترافیکی قم نسبت به کلان‌شهر‌های دیگر وضعیت بهتری از بسیاری از شهر‌ها دارد و همه همت کارشناسان قم این بوده که به سمت کلان‌شهر‌های دیگر نرویم.

او اجرای انبوهی از پروژه‌های عمرانی و ترافیکی و حمل‌ونقل در قم را یکی از رویکرد‌های مهم در رفع مشکلات برشمرد و عنوان کرد: اگر این پروژه‌ها اجرایی نمی‌شد شرایط بدتری در قم داشتیم، درحالی‌که بهره‌برداری از پروژه‌های متعدد در طول این سال، بسیار قابل‌توجه بوده است.

صفوی با بیان اینکه امکانات زیرساختی زیادی شهر قم در طول ۷ سال گذشته اتفاق افتاده که می‌توان به بازگشایی بلوار شهید اسماعیل صادقی، بهره‌برداری از پروژه بلوار شهیدان برقعی و اجرای ادامه تونل غدیر و فاز ۵ عمار یاسر اشاره کرد، گفت: بازگشایی بلوار و مسیر مستقیم تقاطع غیرهمسطح شهید آیت‌الله محمدباقر حکیم و تکمیل بلوار حضرت خدیجه (س) که به لحاظ پروژه عمرانی و تملکی از پروژه‌های بزرگ و بسیار با ارزش به شمار می‌رود، بخش دیگری از این زیرساخت‌های ترافیکی در قم است.

او بیان کرد: بهره‌برداری از پروژه تونل شهدای امنیت و ادامه بلوار جمهوری در منطقه ۲ و؛ که همه این پروژه‌ها از ده سال قبل شروع‌شده بود و با تلاش‌ها شبانه‌روزی علی‌رغم محدودیت‌های مالی این پروژه‌ها به سرانجام رسید.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم اضافه کرد: تقاطع‌های غیرهمسطح در شهر قائم و بلوار جمهوری و تقاطع میدان نماز و همچنین چند تقاطعی که تا یک ماه آینده کلنگ زنی و مراحل اجرایی آن انجام می‌شود از دیگر اقدامات مهم است.

صفوی اذعان کرد: موضوع حل مشکلات و آرامش ترافیک و حمل‌ونقل صرفاً از نگاه راننده پشت ماشین شخصی مدنظر نیست که بخواهد در معابر شهری که نقش اجتماعی دارند تردد کند، بلکه معلولین و عابرین پیاده نیز بتوانند با آرامش در معابر تردد مناسب داشته باشند که قطعاً اگر این اقدامات انجام نمی‌شد با بحران‌هایی مواجه بودیم.

او در مورد عمر ناوگان نیز گفت: اگر برنامه‌ریزی در ۶ سال قبل نبود با یک فاجعه بزرگ در حوزه اتوبوس شهری همراه می‌شدیم که در حال حاضر ۳۵۰ میلیارد تومان سهم خرید اتوبوس‌هاست.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم اظهار کرد:با توجه به اینکه میانگین عمر ناوگان اتوبوس برای شهر قم ۳ و نیم سال است، بهترین ناوگان را در سطح کشور داریم و ۷۰ درصد به‌صورت نوسازی علی رغم همه مشکلات است.

او با تأکید بر اینکه در زمینه تاکسیرانی در سطح شهر‌ها نیز در چند سال اخیر به لحاظ وضعیت خودرو‌ها در سطح کیفیت و کمیت تولیدات، با کمبود‌ها و نارسایی‌های همراه بوده است افزود: مشکلات تولید خودرو باعث کمبود‌هایی در زمینه تاکسیرانی کشور شده است و کمتر از ۱۰ درصد تولیدات خودروی کشور به تاکسیرانی اختصاص می‌یابد و از طرفی دولت نیز محدودیت‌های مالی زیادی در این زمینه دارد.

صفوی بیان کرد: شهرداری قم علی‌رغم این مشکلات توانسته برای ۵۰ دستگاه ون تأمین اعتبار کند و مدیریت شهری و شورای اسلامی قم دست در دست برای تأمین اعتبارات تلاش کردند و درصورتی‌که زیرساخت‌ها فراهم شود، تاکسی‌داران می‌توانند ثبت‌نام کنند.
معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم گفت: بالغ‌بر ۵۰ دستگاه ظرفیت تاکسی به ما داده‌اند تا نوسازی شود، قطعاً هر ظرفیتی به شهر قم بدهند در نوسازی تاکسی‌ها از آن استفاده می‌کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار