آیین عمامه گذاری طلاب در مازندران

آیین عمامه گذاری طلاب با حضور نماینده ولی فقیه در مازندران برگزار شد.

همزمان با میلاد مولی الموحدین حضرت علی (ع) آیین عمامه گذاری طلاب حوزه‌های علمیه مازندران در دفتر نمایندگی ولی فقیه در مازندران برگزار شد.

آیت الله لایینی نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه موفقیت طلاب این است که درس بخوانند و به احکام دین آشنا باشند، گفت: روحانیون ابتدا باید خودشان عمل کننده دستورات دین مبین باشند سپس آن را در جامعه نشر دهند.

او افزود: روحانیون و طلاب باید اعتماد اجتماعی را به دست بیاورند تا مردم آن‌ها را باور کنند و کلامشان روی مردم تاثیر بگذارد

آیت الله لایینی گفت:روحانیون باید به تقوا و تدین در کنار علم و دانش و سواد مجهز باشیم.

او ضمن توصیه‌ای به طلاب تازه ملبس شده، افزود: وقتی این لباس را به تن می‌کنید باید آماده باشید تا برخی از ناملایمات را نیز ببینیم و همانطور که احترام‌ها را می‌بینیم باید توهین را نیز با دل و جان بپذیریم.

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: اخلاق اسلامی، کسانی که نگاه منفی نسبت به اسلام دارند را نیز به پذیرش اصول اسلامی وادار می‌کند.

آیت الله لایینی لباس روحانیت را میراث انبیا و یک سرمایه اجتماعی دانست و افزود: لباس روحانیت لباس رسمی سربازی امام زمان (عج) و دین و تبلیغ آن است وعلم، تواضع، اخلاق، فداکاری و تحمل، صبر و حوصله، رفتار جهادی و ... برای تبلیغ دین لازم است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار