آغاز اعتکاف ۱۴۰۱ در ۱۳۲ نقطه استان مرکزی

آیین معنوی اعتکاف در ۱۳۲ مسجد، حسینیه و مرکز فرهنگی استان مرکزی آغاز شد.

حجت‌الاسلام مهدی عباسی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: اعتکاف یکی از مهمترین برنامه‌های این ایام است که ۱۳۲ مسجد، حسینیه و مراکز فرهنگی پذیرای معتکفین هستند.

حجت الاسلام عباسی افزود: ۱۷ هزار نفر از استان مرکزی در برنامه اعتکاف ثبت نام کردند که در اراک با ۴ هزار نفر معتکف برنامه معنوی و فرهنگی اعتکاف را برگزار خواهند کرد.

او اضافه کرد: در استان مرکزی چند اعتکاف خاص دانشجویی و دانش آموزی داریم که در ۱۱ نقطه استان اعتکاف دانش آموزی، ۳ نقطه اعتکاف دانشجویان برگزار می‌شود و بیش از ۲ هزار دانش آموز در اعتکاف شرکت خواهند کرد که در مصلی اراک مراسم ویژه اعتکاف دانش آموزی برگزار خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با اشاره به فعالیت مبلغین در ایام اعتکاف گفت: ائمه جماعت و جامعه روحانیت کمک‌های زیادی برای مدیریت بهتر محتوایی برنامه اعتکاف کمک کردند و از زحمات مبلغین استان در این ایام بهره‌مند خواهیم شد.

او ادامه داد: همچنین ۱۸ مبلغ که از اساتید برجسته حوزه علمیه قم هستند در برنامه‌ها اعتکاف میهمان استان مرکزی هستند و در مراسمات اعتکاف در موضوعات مختلف جهاد تبیین، سبک زندگی و بندگی را با معتکفین مرور خواهند کرد و به شبهات و سوالات نیز پاسخ خواهند داد.

حجتالاسلام عباسی بیان کرد: تقارن ایام الله دهه فجر با ماه رجب یک فرصت بی نظیر و ارزشمند است و دو عید بزرگ را در این ایام شاهد هستیم.

 

او تصریح کرد: مجموعه فعالان فرهنگی هیئت، مساجد و مؤسسات قرآنی در این راستا برنامه بسیار متنوعی در سطح استان دارند که در این ایام شاهد پویایی این مجموعه‌ها خواهیم بود.

 

آیین معنوی اعتکاف از ۱۳ تا ۱۵ ماه رجب همزمان با ۱۵، ۱۶ و ۱۷ بهمن ماه در نقاط مختلف کشور برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.