رشد ۵۱ درصدی جذب پزشکان عمومی در خراسان شمالی

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از رشد ۵۱ درصدی جذب پزشکان عمومی در خراسان شمالی خبر داد.

علی عفتی‌زاده گفت: با شناسایی کمبود‌های حوزه درمان اقداماتی در راستای رفع آن‌ها انجام شده؛  رشد ۵۱ درصدی جذب پزشکان عمومی از جمله این دستاوردهاست به نحوی که تعداد پزشکان عمومی شاغل در بیمارستان‌های استان از ۴۹ نفر  به ۶۰ پزشک افزایش داشته است.

او گفت: تعداد متخصصان شاغل در بیمارستان‌ها نیز رشد قابل ملاحظه‌ای داشته و از ۲۲۷ به ۳۲۷ نفر رسیده است.

عفتی زاده گفت: با توجه به حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، حمایت از درمان زوج‌های نابارور نیز در استان افزایش پیدا کرده است؛ بنا داریم با پرداخت تسهیلات حمایتی از فرصت پنجره جمعیتی بهره برده و به جوان سازی جمعیت کمک کنیم.

او گفت: با اتکا به مساعدت‌های انجام شده دانشگاه؛ معرفی شدگان وام ناباروری ۲۱۶.۶۷ درصد رشد داشته است و در دولت سیزدهم ۳۴۶ نفر متقاضی به بانک‌های عامل استان معرفی شده اند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی  گفت: وام ناباروری به ۲۳۳ بیمار خاص پرداخت شده بود در حالیکه این رقم با رشد ۱۴۷.۲۱ درصدی به ۸۲۷ مورد رسیده است.

عفتی زاده گفت: در بازه زمانی اعلام شده، بیماران خاص تحت پوشش دانشگاه نیز با رشدی ۱۵ درصدی همراه بوده و اکنون ۶ هزار و ۴۳۹ بیمار خاص (MS، تالاسمی، پیوندی، سرطان، دیابت، هموفیلی، دیالیزی) در سامانه بیماران خاص ثبت هستند و خدمات رایگان و یا با تخفیفات ویژه دریافت می‌کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی نسبت به تجهیز و راه اندازی سطح ۳ مرکز درمان ناباروری اقدام کرده و تجهیز این مرکز ۷۰ درصد رشد داشته است.

دکتر عفتی زاده تامین ۸ واحد پانسیون جدید و تجهیز در مرکز استان، دو پزشکه نمودن تخصص‌های داخلی، زنان و زایمان و کودکان در شهرستان‌های محروم، راه اندازی مجدد دپارتمان قلب پس از چندین ماه تعطیلی با قرار داد دولتی و مقیم شدن دو پزشک متخصص قلب، توسعه بخش NICU بیمارستان بنت الهدی (۲ تخت احیا و ۵ دستگاه انکوباتور)، مشارکت در تامین اکوکاردیوگرافی به همراه پروپ اکوی مری، تجهیز بخش PICU بیمارستان امام علی (ع) و انعقاد قرارداد خرید دستگاه شتاب دهنده خطی با هیات امنا ارزی را بخش دیگری از اقدامات و دستاورد‌های حوزه درمان اعلام کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.