تلاش جمهوری خواهان برای تصویب لایحه غیرقانونی کردن معافیت از تحریم‌های آمریکا علیه ایران

تد کروز، سناتور جمهوری خواه ایالت تگزاس در تلاش برای تصویب لایحه‌ای است که می‌تواند رفع تحریم‌های اعمال شده علیه ایران و روسیه را غیرقانونی کند.

به گزارش وب سایت «واشینگتن فری‌بیکن» این لایحه که تحت‌عنوان «لایحه کروز» شناخته می‌شود می‌تواند برای دولت‌های دموکرات، از جمله دولت جو بایدن، در این زمینه محدودیت‌های بسیاری ایجاد کند.

خبر از تنظیم چنین لایحه‌ای جمعه ۱۴ بهمن در حالی مطرح می‌شود که پیش‌تر رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در گفتگو با «بی‌بی‌سی» با اظهار این‌که دیپلماسی هرگز پایان نمی‌یابد، نگرانی‌ها از احتمال بازگشت آمریکا به مذاکرات هسته‌ای و توافق با ایران برای رفع تحریم‌ها را در میان نمایندگان کنگره و سناتور‌های جمهوری‌خواه تشدید کرده بود.

واشینگتن فری بیکن با پیش کشیدن ادعای ارسال تسلیحات ایران به روسیه ادامه داد لایحه کروز می‌تواند «حمایت دو حزبی را جلب کند، زیرا کنگره به دنبال مجازات روسیه به دلیل استفاده از سلاح‌های ساخت ایران در اوکراین است.»

در این‌باره، تد کروز به فری بیکن گفت: «مطلقاً هیچ دلیلی برای تداوم صدور چنین معافیت‌هایی که به ایران و روسیه اجازه می‌دهد برای توسعه برنامه هسته‌ای ایران همکاری کنند، وجود ندارد.»

آخرین معافیت تحریمی برای جمهوری اسلامی در ماه اوت سال گذشته میلادی و پیش از این‌که مذاکرات احیای برجام با ایران به بن‌بست برسد، تمدید شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۴ ۱۶ بهمن ۱۴۰۱
نه با با پس از این کارها هم بلدند ولی من امریکای ها رو نه باور دارم ونه قبول
آخرین اخبار