اجرای طرح ساماندهی کودکان کار در تهران

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران خواستار اقدام جدی وزارت کشور و امور اتباع برای ساماندهی کودکان کار اتباع شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران گفت: طرح ساماندهی کودکان کار اتباع در تهران با همکاری دستگاه‌های مختلف در قرارگاه آسیب‌های اجتماعی شهرداری تهران در حال پیگیری است.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه هدف اصلی این طرح آموزش و سپس جذب کودکان کار در مراکز مردم نهاد است، گفت: این آموزش‌ها در چهار سطح آغاز شده و تلاش داریم با همکاری سازمان‌های مردم نهاد این کودکان پس از آموزش‌های لازم در این سازمان‌ها جذب شوند.

توکلی‌زاده با اشاره به این که یکی از مشکلات این طرح ساماندهی کودکان کار اتباع سایر کشور‌ها است افزود: وزارت کشور و امور اتباع باید در ساماندهی این افراد اقدامات جدی انجام دهند.

وی درباره فعالیت کارگران کم سن و سال در حوزه خدمات شهری گفت: در این زمینه اقدامات لازم انجام شده تا پیمانکاران حوزه شهری از این افراد استفاده نکنند.

توکلی‌زاده تاکید کرد: وزارت کشور اصلی‌ترین نهاد در زمینه ساماندهی کودکان کار است، اما شهرداری تهران در کنار وزارت کشور و سایر دستگاه‌های اصلی حضور و آماده هرگونه همکاری است.

وی با بیان اینکه جلسات قرارگاه آسیب‌های اجتماعی شهرداری تهران به طور منظم در حال پیگیری است، افزود: ساماندهی معتادان متجاهر و کودکان کار از موضوعات اصلی این قرارگاه است.

معاون شهردار تهران با اشاره به اجرای طرح حامی شهر خاطرنشان کرد: این طرح به صورت شبانه‌روزی در مناطق مختلف شهر تهران در حال انجام است و در این طرح تلاش شده افراد بی‌سرپناه و کارتن‌خواب ساماندهی شوند همچنین از شهروندان درخواست داریم در صورت مشاهده این افراد با سامانه ۱۳۷ تماس بگیرند تا گشت‌های فوریت‌های خدمات اجتماعی حامی شهر بلافاصله به محل اعزام شوند و این افراد را برای خدمات رسانی به مددسرا‌ها انتقال دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار