برپایی جشن انقلاب در آبدانان

آیین سنتی جشن روستایی در روستای گل گل آبدانان در چهارمین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی برگزار شد.

در این آئین مردمی که جمعی از مدیران استان و شهرستان نیز حضور داشتند، مردم روستا‌های و چکبود علیا و سفلی، ژیور، ش پله، گل گل بالا و پایین با اجرای بازی‌های محلی اسب دوانی، رقص سنتی، طناب کشی، دال پلان، رقص چوب، اجرای موسیقی سنتی، قرائت شعر، بیان خاطره، اجرای سرود و فوتبال محله چهل و چهارمین بهار انقلاب اسلامی را گرامی داشته و با آرمان‌های حضرت امام راحل و شهیدان همیشه جاوید تاریخ تجدید پیمان کردند.

نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان ایلام در سخنانی گفت: به اقرار دشمنان، امروز جمهوری اسلامی در اوج قله‌های عزت و اقتدار جهان قرار دارد بطوریکه نام و آوازه ملت ما در راس افکار عمومی عالم، چون نور می‌درخشد.

حجت الاسلام بازیار افزود: نام شهدای آبدانان بخصوص سرداران شهید صارم طهماسبی و محمد کرمی و شهید داریوش رضائی نژاد، چون ستاره درخشان در آسمان عشق و ایثار در جولان می‌باشند.

یدالله حاتمی فرماندار آبدانان نیز در این مراسم از احداث پمپ بنزین در سرابباغ خبر داد و گفت: به میمنت دهه فجر انقلاب اسلامی امسال ۸ طرح اقتصادی، اجتماعی. فرهنگی و معیشتی با ۲۴ میلیارد تومان اعتبار در بخش سراباغ به بهره برداری می‌رسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.