دبل دبلی که موآنی را هم‌سطح مسی و نیمار قرار داد!

مهاجم آینتراخت یکی از چهار بازیکنی است که در این فصل از آمار ۱۰ گل و ۱۰ پاس گل در لیگ‌های معتبر فراتر رفته است.

راندال کولو موانی در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در سراسر جهان شناخته شد. او گل دوم فرانسه در نیمه نهایی مقابل مراکش را به ثمر رساند، اما فینال که معرف بزرگ او بود، برایش چندان خوب تمام نشد.

ورود او در هنگامی که بازی با نتیجه دو بر صفر به سود آرژانتین در جریان بود، چهره فرانسه را تغییر داد. مهاجم آینتراخت فرانکفورت ضربه پنالتی را که امباپه با آن گل زد را گرفت تا در دقیقه ۸۰ بازی ۲-۱ شود. با این حال، او همیشه به خاطر تک به تکی که امیلیانو مارتینز در دقیقه ۱۲۳ وقت اضافه در نتیجه ۳-۳ از او گرفت، در یاد‌ها باقی خواهد ماند.

نمایشی که نباید فصل کولو موانی را تحت‌الشعاع قرار دهد. بازیکن پست ۹ عقاب‌ها که تابستان گذشته به صورت رایگان از نانت به آلمان آمد، یکی از خرید‌های سال اروپا است. گل عالی او مقابل بایرن در آلیانس به او اجازه داد تا دبل دبل خاص خود را به ثبت برساند. کولو موانی در ۲۶ بازی‌ای که در این فصل با آینتراخت فرانکفورت انجام داده، ۱۰ گل و ۱۳ پاس گل ثبت کرده است. در واقع، بازیکن سابق نانت اولین بازیکنی بود که در ۱۵ بازی اول خود در بوندسلیگا ۱۰ گل به ثمر رسانده است.


این آمار زمانی پراهمیت‌تر می‌شود که بدانید تنها سه بازیکن دیگر در ۵ لیگ بزرگ، سد ۱۰ گل و ۱۰ پاس گل را شکستند: نیمار (۱۴+۱۵)، لئو مسی (۱۴+۱۳) و سرژ گنابری (۱۰+۱۰).

این ملی‌پوش فرانسوی همچنین برای اولین حضور آینتراخت در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا نقش مهمی ایفا کرد. موانی در حالی که به عنوان یک "قاتل" به قلعه عقاب‌ها وارد شد، به بهترین پاسور در بوندسلیگا تبدیل شده است. او می‌گوید: کمک به هم تیمی‌هایم برای گلزنی باعث خوشحالی من می‌شود، اما گلزنی بیشتر از اینکه به آن‌ها پاس گل بدهم سرگرم کننده است.

موقعیتی که موآنی در آخرین دقیقه بازی برابر آرژانتین از دست داد تا پایان دوران ورزشی این ستاره جوان همراهش خواهد بود.
لوتار ماتئوس در «اسکای» می‌گوید: "کولو موانی دارایی بزرگی برای بوندسلیگا است. خوشحالم که او اینجاست. فکر نمی‌کنم ما هنوز پتانسیل کامل او را دیده باشیم. "

مربی او، الیور گلاسنر، نیز انتظارات بیشتری دارد: "او می‌تواند تمام کننده بهتری باشد. او موقعیت‌های خوبی دارد، اما به جای گلزنی به محکم شوت زدن روی می‌آورد. ما روی آن کار می‌کنیم. "

بایرن هم اکنون جذب او را در دستور کار خود دارد. علاوه بر این، از خود کولو موانی نیز مستقیما در این خصوص سؤال شده است: "بایرن باشگاه بزرگی است. همه آرزوی بازی در چنین تیم‌هایی را دارند، اما من روی اینتراخت تمرکز کرده‌ام. "

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار