برف روبی بیش از ۳۰۰۰ کیلومتر از جاده‌های اصفهان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: بیش از ۳۰۰۰ کیلومتر از راه‌های مناطق غرب و جنوب استان برف روبی شده است.

منصور شیشه‌فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اظهار کرد: در ۱۰۰ ساعت گذشته بیش از ۳۰۰۰ کیلومتر از جاده‌های غرب و جنوب استان اصفهان با پشتیبانی ۵۵۰ دستگاه ماشین‌آلات، ۲۰۰ دستگاه تجهیزات امداد زمستانی و ۷۵۰ نیروی راهداری برف‌روبی شده است.


او با بیان اینکه مسیر ۴۰ روستا در بخش پشتکوه دوم فریدون‌شهر، وردشت و پادنای سمیرم همچنان مسدود و راه‌های ۱۰۰ روستا با اختلال در تردد به‌دلیل انباشت برف و کولاک مواجه است گفت: ۵۲ تیم با پشتیبانی ۷۲ دستگاه ماشین‌آلات برف‌روبی شهرداری‌ها در ۱۲ شهر شهرستان‌های فریدن، فریدون‌شهر، چادگان، بویین میاندشت و سمیرم در حال بازگشایی و برف‌روبی خیابان‌ها و معابر شهری هستند.


مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: با هماهنگی دفتر امور شهری استانداری و استفاده از ظرفیت ۱۲ شهرداری معین و دستگاه‌های خدمات‌رسان سطح استان ماشین‌آلات کمکی در اختیار مناطق شهری قرار گرفت.


شیشه فروش ادامه داد: به علت انباشت برف و قطع برق ایستگاه‌های مخابراتی و تلویزیونی واقع در ارتفاعات، تلفن ثابت و ارتباط رادیو و تلویزیونی ۸۰ روستا در پادنای شهرستان سمیرم و چناررود چادگان و ارتباط تلویزیونی و رادیویی ۱۰ روستا در بخش زنده‌رود شهرستان فریدن و بخش مرکزی بویین میاندشت قطع است.
او افزود: ارتباطات رادیو و تلویزیونی در ۶۰ درصد شهر سمیرم نیز به علت مشکل برق ایستگاه واقع در ارتفاعات مشرف به شهر به سبب بارش برف و انسداد مسیر دسترسی قطع است.


مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه مسیر ارتباطی ایستگاه ارتباطات واقع در کوه مارشنان شهرستان کوهپایه نیز به علت ریزش بهمن مسدود شده گفت: تلاش عوامل راهداری با استفاده از ماشین‌آلات برف‌روبی برای بازگشایی مسیر ادامه دارد.

شیشه فروش درباره خسارات فعالیت سامانه سرد بارشی، اظهار کرد: ارزیابی‌های اولیه، بروز خسارت به بیش از ۳۰ واحد مسکونی روستایی فرسوده در شهرستان‌های غرب و جنوب استان را نشان می‌دهد.
او گفت: اکنون برق تمام روستا‌ها وصل و آب آشامیدنی هم تأمین شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.