نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری؛

امام خمینی (ره) راه رسیدن جهان به کرامت انسانی را هموار کرد

حجت الاسلام والمسلمین نکونام گفت: امام خمینی (ره) راه رسیدن جهان به کرامت انسانی را برای مردم نمایان و هموار ساخت تا انسان‌ها از جهالت رهایی یابند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری امروز شنبه ۱۵ بهمن ماه ۱۴۰۱، با حضور در مسجد جامع شهرکرد و جمع معتکفین ضمن تبریک ولادت باسعادت امام علی (ع) و روز پدر، اظهار داشت: شرکت در مراسم معنوی اعتکاف توفیق بسیار بزرگی است که خداوند تبارک و تعالی آن را به بندگان خود می‌بخشد و بندگان صالح و مونش را بر سر خوان گسترد الهی مهمان می‌کند.

وی افزود: در این روز انسان‌ها علاوه بر راز و نیاز با معبود خود، باید به اعمال و رفتارهایشان نیز بیندیشند و از خود بپرسند که چه توشه‌ای برای آخرت خود ذخیره کرده اند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام افزود: خداوند انسان‌ها را مورد آزمایش الهی قرار می‌دهد تا آنان بتوانند تخصص خود در یکی از خصلت های بندگی را کسب نمایند و در آن متخصص شوند.


بیشتر بخوانید


وی به آیه ۱۷۷ سوره بقره اشاره و اضافه کرد: بعضی از افراد به دنبال جنجال آفرینی هستند تا سودی از این کار سهمشان بشود اما نمی دانند که این خیالی باطل است؛ همچنین این آیه اشاره می کند که مومنان باید از این جنجال‌ها دوری نمایند و به سمت اهداف والای انسانی در حرکت باشند و تقوی الهی را برگزینند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام اظهار داشت: مومنان باید در خود تفکر کنند و ببینند که کدام یک از صفاتی که خداوند در وجودشان قرار داده است را برخوردار هستند سپس در راستای تقویت آن بکوشند همچنین باید صفاتی که ندارند را در خود ایجاد نمایند.

وی تقویت ایمان، اراده و باور در انسان‌ها را ضروری دانست و گفت: اگر این صفات تقویت شود بدانید که در آخرت در محضر خداوند سربلند خواهید شد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام اظهار داشت: خداوند در آیات ۱۴۱ تا ۱۴۷ سوره نساء به مومنان می‌گوید ایمان خود را تقویت نمایند.

وی گفت: انقلاب اسلامی ایران یک مکتب الهی است و بدترین ظلم در حق آن این است که این مکتب را از آن حکومت بدانید چراکه انقلاب آن چیزی است که ائمه برای ما آورده اند تا به خدا برسیم.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام تصریح کرد: امام راحل نیز تلاش کرد تا راه رسیدن جهان به کرامت انسانی را برای ما نمایان و هموار سازد تا انسان‌ها از جهالت رهایی یابند.

وی در پایان به زکات و انفاق در راه خدا اشاره کرد و افزود: کمک به بیچارگان، ایتام، درراه ماندگان، آزادی زندانیان در بند و... بر مومنان واجب و ضروری است.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام به نماز اول وقت نیز اشاره کرد و ادامه داد: خواند نماز اول وقت آن هم با دقت، شوق، رغبت، حوصله و... در زندگی تاثیرات بسیاری دارد چراکه نماز ستون دین است و اگر کسی تاثیر آن را در زنگی خود احساس نمی‌کند دلیلش این است که آداب نماز را به درستی به جا نمی‌آورد.

در ادامه حضور مردم بام ایران در مراسم معنوی اعتکاف که امروز در مسجد جامع شهرکرد آغاز شد را به تماشا بنشینید.

عکاس: حمیدرضا حبیبیان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.