بندر تجاری شادگان پشتوانه مناسبی برای صادرات محصولات شیلاتی و کشاورزی کشور است

استاندار خوزستان با تأکید بر رونق هرچه بیشتر بندر شادگان گفت: این بندر تجاری پشتوانه خوبی برای صادرات محصولات شیلاتی و کشاورزی کشور است.

علی اکبر حسینی محراب استاندار خوزستان امروز در جریان بازدید از بندر شادگان گفت: این بندر جزء بنادر تازه ساخت استان و کشور است که ظرفیت مطلوبی برای پشتیانی از توسعه تجارت خارجی کشورمان دارد.

او  با بیان اینکه زیرساخت‌های موجود در این بندر محلی می‌تواند رونق بخش صادرات محصولاتی مختلفی به خصوص در بخش شیلات و کشاورزی باشد، گفت: از تجار و بازرگانان کشور دعوت می‌شود تا محصولات تولیدی خود را از طریق این بندر به بازار‌های هدف به ویژه کشور‌های حوزه خلیج فارس صادرکنند.

استاندار خوزستان تصریح کرد: رونق بندر شادگان باعث تولید ثروت در منطقه خواهد شد و فرصت‌های پایدار شغلی را ایجاد خواهد کرد.

حسینی محراب تاکید کرد: همکاری بین‌بخشی همه دستگاه‌های مربوط به تجارت دریایی به منظور بهبود عملکرد بندر شادگان ضروری است.

او همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به بازدید از فولاد شادگان اشاره کرد و گفت: ظرفیت فعلی این مجتمع فولادی ۸۰۰ هزار تن محصول در سال است که با اجرایی شدن طرح توسعه آن، ظرفیت این مجتمع به یک میلیون ۲۰۰ هزار تن می‌رسد.

استاندار خوزستان اضافه کرد: افزایش تولید این مجتمع تولیدی باعث توسعه صادرات غیرنفتی و همچنین ارزآوری برای کشور و در نهایت ایجاد فرصت‌های پایدار شغلی خواهد شد.

حسینی محراب خاطرنشان کرد: طرح توسعه فولاد شادگان با جدیت باید مورد پیگیری قرار گیرد و در این رابطه حمایت‌های لازم صورت می‌گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.