اجرای مانور آمادگی در برابر زلزله با محوریت خانه‌های هلال در گلستان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان از برگزاری مانور آمادگی در برابر زلزله با محوریت خانه‌های هلال در روستای مرزنکلاته شهرستان گرگان خبر داد.

قاسم غریب آبادی امروز شنبه ۱۵ بهمن در حاشیه برگزاری مانور آمادگی در برابر زلزله گفت: ایران جزو کشور‌های حادثه خیز است و یکی از وظایف هلال احمر برای پاسخگویی مناسب به حوادث آماده نگه داشتن نیرو‌های عملیاتی در بالاترین سطح است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان افزود: در مانور عملیاتی تیم‌های جست‌وجو و امدادونجات استان، ۷۰ نیروی متخصص و سازماندهی شده با تجهیزات کامل آواربرداری به همراه تیم زنده یاب و آنست (سگ‌های تجسس)، نجات در جاده، به علاوه تیم‌های اسکان و تغذیه اضطراری و تیم بهداشت و درمان اضطراری و تیم‌های حمایت روانی سحر تمامی شهرستان‌ها حضور پیدا کردند و با ایجاد کارگاه‌های مورد نظر، آموزش‌های فرا گرفته شده را به صورت عملی تمرین کردند.

او افزود: یکی از اهداف دیگر برگزاری این برنامه، آمادگی نیرو‌ها برای امدادرسانی به مردم خوی در استان آذربایجان غربی است تا به محض اعلام نیاز جمعیت هلال احمر کشور نیرو‌های ما با قدرت وارد عرصه امدادرسانی شوند.

سنگدوینی نماینده مردم گرگان و آق قلا هم در این باره گفت: در جلسه‌ای که با رییس جمعیت هلال احمر کشور برگزار شد مشکلات و نیازمندی‌های هلال احمر استان مطرح و قول برطرف کردن این مشکلات داده شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.