احیای کارخانه آرد اصفهان با کمک دستگاه قضایی

گروه صنعتی جرعه از مجموعه‌های تولیدی است که با همکاری و مساعدت دستگاه قضایی استان اصفهان توانسته به چرخه تولید بازگردد.

محمد عصارزادگان قائم مقام گروه صنایع غذایی جرعه، در توضیح سابقه مشکلات اقتصادی این مجموعه اظهار کرد: سال ۹۱ در پی کمبود گندم در کشور و استان اصفهان، شورای تأمین وقت استان از ما خواستند ۶۰ هزار تن گندمی را که از منابع خودمان خریداری کرده بودیم با نرخ مصوب دولتی در اختیار نانوایان اصفهان قرار دهیم.

محمد عصارزادگان با بیان اینکه گندم ۱۰۰ تومان تمام شده بود، ولی به نرخ مصوب ۴۶۵ تومان در اختیار دولت قرار دادیم گفت: قرار شد چند ماهی کمک کنیم تا موجودی آراد نانوایی‌ها به حد نصاب برسد؛ خودمان هم خرید گندم نداشتیم با اینکه بزرگترین کارخانه آرد استان و بزرگترین سیلوی ذخیره کشور را داریم.
او افزود: اوایل خرداد سال ۹۲ که مشکل تامین گندم و آرد تمام شده بود به مسئولان امر برای دریافت گندمی که در این سال‌ها به نانوایی‌ها داده بودیم، مراجعه کردیم، اما مسئولان وقت گفتند، گندم را به هرکسی دادید، بروید از خودشان بگیرید.

قائم مقام این گروه صنایع غذایی گفت: متأسفانه به دلیل اینکه تعهداتی به شبکه بانکی و مشتریهایمان داشتیم، دادگستری در سال ۹۳ و ۹۴ حکم ورشکستگی مجموعه بدون تقصیر و تقلب را صادر کرد که درپی آن از سال ۹۴ با ورشکستگی روبرو شدیم.
به گفته عصارزادگان، در سال ۹۶ شعبه دادگاه تجدیدنظر استان به نفع مجموعه گروه صنایع غذایی رای داد و شرکت غله اصفهان را به پرداخت و تحویل ۶۰ هزار تن گندم به نرخ ۴۶۵ تومان قیمت سال ۹۱ و ۹۲ محکوم کرد.


او اضافه کرد: متأسفانه این حکم به دلیل اختلافاتی که وجود داشت تا سال ۹۶ اجرا نشد، اما در نهایت با مساعدت سازمان بازرسی کل کشور و دستگاه قضایی بخشی از حکم اجرا شد.


قائم مقام این گروه صنایع غذایی اظهار کرد: آقای رحیمی معاون دستگاه قضا در سال ۱۴۰۰ بار دیگر پرونده را به جریان انداختند و به این نتیجه رسیدند حق با مجموعه صنایع غذایی ما بود و در نهایت حکم کامل اجرا شد و بعد از ۹ سال به چرخه تولید بازگشتیم.

عصارزادگان گفت: اکنون ۷۰ تا ۸۰ نفر در این مجموعه مشغول به کار هستند، اما می‌توانیم ۲۰۰ نیروی دیگر جذب کنیم.


منبع: میزان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.