همدلی استاندار و امام جمعه تبریز با زلزله زدگان خوی

استاندار آذربایجان شرقی و نماینده ولی فقیه در استان به همراه فرمانده سپاه عاشورا در منطقه زلزله زده خوی حضور یافتند.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، آقای عابدین خرّم و سردار عباسقلی زاده از اردوگاه و بیمارستان صحرایی هلال احمر در خوی بازدید کردند و به گفتگو با مردم زلزله زده و امدادگران پرداختند و با زلزله زده‌ها ابراز همدلی کردند.

رئیس ستاد پشتیبانی مدافعان حرم آذربایجان شرقی در جریان این بازدید با ارائه گزارشی از روند امدادرسانی گفت: نیازمندی‌های مردم به صورت دقیق احصا می‌شود تا توزیع کمک‌های مردمی هدفمند شود.

محسن ایران زاد افزود: هلال احمر استان خدمات خوبی ارائه داده است و سپاه نیز همراهی خوبی داشته و گروه‌های جهادی در روستا‌ها خدمات خوبی ارائه می‌دهند.

حمید شیرازی معاون هلال احمر آذربایجان شرقی نیز از هماهنگی خوب بین گروه‌های جهادی و هلال احمر خبر داد و گفت: از نخستین ساعات زلزله به دستور استاندار آذربایجان شرقی در منطقه مسقر شدیم.

همچنین کمپ پخت غذای بسیج سازندگی سپاه عاشورا و کمپ خیران جوان تبریز مجموعه‌های جهادی بود که امام جمعه تبریز، استاندار آذربایجان شرقی و فرمانده سپاه عاشورا از آن بازدید کردند و در جریان نحوه خدمت رسانی قرار گرفتند.

سرهنگ ملک لو مسئول بسیج سازندگی سپاه عاشورا نیز با اشاره به اینکه ۱۶ گروه جهادی استان از نخستین ساعات زلزله در منطقه حضور یافتند افزود: کمپ پخت غذای گرم در چند نقطه توسط گروه‌های ایجاد شده است که روزانه هفت هزار پرس غذا توزیع می‌شود.

گروه جهادی بسیج دانشجویی آذربایجان شرقی با در دست گرفتن یک مجموعه گلخانه‌ای، محیطی امن و گرم را برای زلزله زدگان ایجاد و نزدیک ۱۰۰ چادر بر پا کرده‌اند که برای ساکنان خدماتی از قبیل تغذیه، درمانی و مهد کودک و مشاوره ارائه می‌شود.

زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۹ درجه در مقیاس امواج درونی زمین ساعت ۲۱:۴۴ شنبه هشتم بهمن شهر خوی در شمال آذربایجان‌غربی را لرزاند که سه کشته و ۸۱۶ مصدوم داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.