ایمن سازی فیزیکی ۳۰ باب مدرسه حاشیه راه‌های سیستان و بلوچستان

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان از ایمن سازی ۳۰ باب مدارس حاشیه راه‌های این استان با اعتبار افزون بر۱۰ میلیارد ریال طی ۱۰ ماهه امسال خبر داد.

یاسر محمد حسنی گفت به دلیل قرار گرفتن مدارس در کنار جاده‌ها و تهدید سلامت عبور و مرور کودکان و دانش آموزان این اداره کل در ایمن سازی مدارس حساسیت ویژه‌ای دارد.

وی در ادامه گفت:به منظور بالا بردن سطح فرهنگ ترافیک دانش آموزان، آگاهی از نحوه تردد ایمن در جاده‌ها و جلوگیری از وقوع سوانح رانندگی کارشناسان حوزه ایمنی و ترافیک این اداره کل همه ساله علاوه بر ایمن سازی فیزیکی مدارس حاشیه راه‌های استان در حوزه نرم افزاری نیز اقداماتی نظیر آموزش مفاهیم ترافیکی، اهدای تجهیزات حاوی پیام‌های ایمنی و توزیع دفترچه‌های کمک آموزشی را مورد توجه قرار می‌دهد.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان هدف از اجرای این طرح را بالا بردن ضریب ایمنی عبور و مرور دانش آموزان عنوان کرد و ادامه داد:اولویت‌ها برای اجرای طرح‌های ایمن سازی مدارس بر اساس مواردی همچون میزان تردد در جاده، فاصله مدرسه از آن، تعداد دانش آموزان و مخاطرات احتمالی از قبیل سرعت غیر مجاز در محور‌های مواصلاتی تعیین می‌شود.

محمد حسنی در پایان خاطر نشان کرد:با توجه به اینکه بسیاری از عادات و رفتار‌ها در سنین کودکی شکل گرفته و در بزرگسالی تکامل می‌یابند، فعالیت‌های کارشناسان این اداره کل در مدارس حاشیه راه‌ها، فرصت ارزشمندی در زمینه آموزش بنیادی و تکمیل زیر ساخت‌های اصولی در راستای ترویج و تثبیت فرهنگ ترافیک در یک برنامه بلند مدت است که در آینده در زمینه ایمنی حمل و نقل، نمود عینی خواهد داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار