مرمت چشمه فصلی حوزه آبخیز چپقلی اراک

طرح مرمت چشمه فصلی حوزه آبخیز چپقلی اراک همزمان با دهه مبارک فجر پایان می‌یابد.

عظیمی معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی از بهره‌برداری چند طرح آبخیزداری همزمان با دهه مبارک فجر خبر داد و گفت: مرمت چشمه فصلی حوزه آبخیز چپقلی اراک در راستای تامین آب مورد نیاز برای اجرای طرح جنگل‌کاری از جمله این طرح‌هاست که سه میلیارد و ۴۴۰ میلیون ریال برای اجرای آن هزینه شده است.

به گفته عظیمی عملیات کنترل سیلاب، تغذیه آبخوان، مرمت بند خاکی چال هما شهرستان شازند با اعتباری افزون بر ۶ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال بهره‌برداری می‌شود. ۳۹ میلیارد ریال هم برای بهره‌برداری از بند خاکی روستای جعفرآباد، دره سبز و روستای قازوق کمیجان با هدف کنترل و ذخیره سیلاب و عملیات گابیون بندی روستای چالمیان این شهرستان اختصاص یافت.

او افزود: با بهره‌برداری طرح‌های آبخیزداری استان مرکزی تا ۲۲ بهمن، چهار روستا و ۲۵۰ خانوار به صورت مستقیم از مزایای این طرح‌ها برای آبیاری زمین‌های کشاورزی خود بهره‌مند می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۲ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
خیلی ازاین چشمه هاودریاچه هایاازبین رفتندیادارندازبین میرندهرمسئولی که فلان کاررامیکنیم مثلادریاچه ارومیه که ازبین داره میره چکارکردیدتالاب انزلی که نابودشده چی دروغ پشت دروغ دردیکی دوتانیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۳ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
دره گردو را از بکر بودن آن در نیاورید .
Iran (Islamic Republic of)
کمال
۱۹:۲۱ ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
حالا گیر دادید به این آبها همه رو که خشک کردید