تجدید نظر در برخی آراء تخریب ساختمان‌ها در یزد

رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و عمران شورای اسلامی شهر یزد گفت: پرونده تخلف برخی ساختمان‌ها در یزد در کمیسیون ویژه ماده ۱۰۰ بررسی می‌شود و حکم تخریب به جریمه تغییر می‌یابد.

محمد علی اعتباری رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و عمران شورای اسلامی شهر یزد در جلسه با مدیران شهرسازی مناطق گفت: پرونده ساختمان‌هایی که به دلیل تخلف در سال‌های گذشته برای آن‌ها حکم تخریب صادر شده است، اما اکنون به نحوی تخلف رفع شده است مجددأ در کمیسیون ویژه ماده ۱۰۰ بررسی و در صورت امکان، حکم تخریب به جریمه تغییر می‌یابد.

او افزود: با مصوبه شورای ششم شهر یزد، کمیسیون ویژه ماده صد به منظور رفع مشکل شهروندانی که طی سالیان گذشته املاک آن‌ها به دلایل مختلف در کمیسیون ماده صد رأی تخریب صادر گردیده، اما اکنون باتوجه به شرایط موجود فعلی از جمله تغییرات در طرح تفضیلی، داخل شدن در محدوده شهر، تغییرات در مصوبه کمیسیون ماده پنج و دیگر موارد تخلف رفع شده است تشکیل خواهد شد و در صورت تأیید اعضای کمیسیون ماده صد، حکم تخریب لغو و جریمه در نظر گرفته می‌شود.

به گفته وی، البته این اقدام صرفأ برای ساختمان‌های که به هر نحوی تخلف آن‌ها رفع شده است اجرا خواهد شد و برای تمامی رأی‌های تخریب صدق نمی‌کند.

رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و عمران شورای اسلامی شهر یزد تأکید کرد: شهروندان توجه کنند مطابق کمیسیون ماده صد مالکین املاک و اراضی، قبل از هر اقدام عمرانی از قبیل: تفکیک اراضی، شروع ساختمان سازی‌مکلّف به اخذ پروانه ساخت از شهرداری هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۱ ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
یک پیشنهاد دارم برای شورای شهر یزد جمع کنید بروید شما فقط دارید نان مفت دولت می خورید اگر وجدان دارید جمع کنید بروید این که هیچ کاری نمی کنید و نکردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۸ ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
دقیقا چه کار می کنید تو این شورای شهر که آسفالت خیابان ها و محل عابران پیاده به طور افتضاحی پر از چاله است چاه حفر نمودید یا خیابان ساختید؟فقط صندلی پر کردید در اداره ها