سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس:

وزارت نفت ملکف به کاهش تلفات شبکه گاز شد

زارع گفت: وزارت نفت ملکف به کاهش تلفات شبکه در زنجیره انتقال و توزیع گاز طبیعی به زیر ۴ درصد از گاز تزریقی به خطوط انتقال شد.

رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران در توضیح جلسه صبح امروز این کمیسیون گفت: در این جلسه پیشنهادات الحاقی کمیسیون‌ها به لایحه بودجه در بخش درآمدی بررسی شد.

وی ادامه داد: پیشنهاد کمیسیون انرژی برای شفاف سازی بخش درآمدی بند (الف) لایحه بودجه تصویب شد که به موجب آن، جدولی با عنوان «منابع و مصارف کل زنجیره تولید و احکام با ملاحظه یارانه پنهان بر احکام بودجه سال ۱۴۰۲» به این بند الحاق شود.

زارع توضیح داد: بند (الف) لایحه بودجه درباره درآمد صندوق توسعه ملی، وزارت نفت، مناطق محروم و بودجه عمومی از محل فروش نفت است که در این جدول، منابع و مصارف «نفت خام و میعانات گازی و صادرات»، «میعانات گازی فروش داخلی پتروشیمی‌ها: بورس و سایر شرکت ها»، «نفت خام و میعانات تهاتری» و موارد دیگر مشخص شده است.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ گفت: پیشنهاد دیگر کمیسیون انرژی به کل تبصره یک لایحه بودجه نیز تصویب شد که بر اساس آن، وزارت نفت مکلف شد به ازای هدر رفت هر متر مکعب گاز مشعل (فلر) ناشی از فعالیت کلیه واحد‌های عملیاتی شرکت‌های تابعه از جمله گاز‌های همراه نفت و گاز و مشعل واحد‌های پالایش و فرآوری گاز، معادل ۵۰۰۰ ریال عوارض آلایندگی را از محل منابع داخلی خود به حساب خزانه‌داری کل کشور واریز کنند.

‌وی افزود: وزارت نفت ملکف شد نسبت به کاهش تلفات شبکه و گاز‌های محاسبه نشده در زنجیره انتقال و توزیع گاز طبیعی به زیر ۴ درصد از گاز تزریقی به خطوط انتقال اقدام کند و به ازای هر متر مکعب هدر رفت گاز طبیعی در شبکه سراسری بیش از حد مجاز فوق الذکر، مکلف به پرداخت عوارضی به میزان ۵۰۰ ریال از منابع داخلی خود به حساب خزانه داری کل کشور شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
س
۱۹:۵۵ ۱۶ بهمن ۱۴۰۱
آره
آخرین اخبار