رییس گروه پیش بینی هواشناسی ایلام خبر داد

ورود سامانه بارشی از فردا به ایلام

رییس گروه پیش بینی هواشناسی ایلام گفت: سامانه بارشی با هسته سرد از فردا دوشنبه مناطق مختلف استان را در بر می‌گیرد.

مجتبی میهن پرست، رییس گروه پیش بینی هواشناسی ایلام گفت: این سامانه بارشی از اواسط وقت فردا فعالیت خود را در آسمان استان ایلام آغاز می‌کند و تا اواخر روز چهارشنبه این ریزش‌ها ادامه خواهد داشت.

وی افزود: دامنه پراکنش این سامانه ریزشی کل مناطق استان را در بر می‌گیرد، اما در نواحی شمالی و شرقی شدت بارش‌ها بیشتر خواهد بود.

رییس گروه پیش بینی هواشناسی ایلام ادامه داد: این سیستم جوی از میزان بارش متوسط و با سطح هشدار نارنجی برخوردار است.

میهن پرست یادآور شد: عمده ریزش‌های این سیستم به صورت باران و در ارتفاعات برف است و احتمال بارش برف در نواحی سردسیر در روز چهارشنبه وجود دارد.

وی در خصوص کاهش دما هم توضیح داد: از روز سه شنبه تا پنجشنبه کاهش دما در استان رخ می‌دهد که منجر به تشکیل یخبندان صبحگاهی می‌شود.

رییس گروه پیش بینی هواشناسی افزود: احتمال نفوذ گرد و غبار از طرف بیابان‌های عراق طی روز‌های سه شنبه و چهارشنبه به استان ایلام وجود دارد.

میهن پرست گفت: باتوجه به شدت بارش‌ها احتمال آبگرفتگی معابر، اختلال در تردد، لغزندگی جاده‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها وجود دارد.

وی به مردم و به ویژه کشاورزان توصیه کرد به علت افت دما تمهیدات لازم در خصوص مدیریت مصرف حامل‌های انرژی و حفاظت از مزارع، باغات، مرکز پرورش دام و طیور، شیلات و زنبورستان‌ها انجام گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.