آغاز بهره برداری از بزرگترین معدن اورانیوم کشور در ناریگان بافق/ تامین سوخت اتمی کشور

رئیس سازمان انرژی اتمی کشور گفت: معدن اورانیوم ناریگان بافق به عنوان بزرگترین معدن اورانیوم مولیبدن کشور به بهره برداری رسید.

محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی کشور گفت: از اورانیوم این معدن برای خالص سازی و ساخت سوخت استفاده و به اصفهان ارسال می‌شود و مولیبدن نیز در صورت فرآوری در صنایع آلیاژی و متالوژی استفاده می‌شود.

مدیر انرژی اتمی کشور گفت: ظرفیت سازی برای توسعه برق هسته‌ای و توسعه کاربرد پرتو اصلی‌ترین بخش برنامه امروز است که چرخه سوخت هسته‌ای کشور را بتواند تامین کند و یک سرمایه گذاری برای دستیابی به انرژی پاک است.

او تصریح کرد: چرخه فناوری آن در همین منطقه ایجاد می‌شود و یریساخت‌های آن نیز به طول کامل فراهم شده است.

احمدی معاون انرژی اتمی کشور هم گفت: با توجه به بزرگتر بودن آنومالی سه، این آنومالی در اولویت اکتشافات تفصیلی قرار گرفت و با حفر ۲۸۱ حلقه گمانه اکتشافی به طول بیش از هفت هزار متر مدلسازی و تخمین ذخیره شد.

او اظهار کرد: نتایج حاصل از تخمین ذخایر اکتشافی نشان از وجود ۶۵۰ تن فلز اورانیوم و چهار هزار و ۶۰۰ تن فلز مولیبدن را رده ذخایر قطعی و احتمالی نشان می‌دهد.

احمدی گفت: فعالیت‌های اکتشافی انجام گرفته در این، معدن مربوط به سال‌های ۱۳۷۴ تا ۱۳۹۲ است که ماحصل آن شناسایی شش آنومالی اورانیوم است.

او بیان کرد: با توسعه طرح‌های فرآوری این معدن برای بیش از هزار نفر به صورت مستقیم و بیش از ۲ هزار نفر به صورت غیر مستقیم اشتغالزایی ایجاد می‌شود.

معاون سازمان انرژی اتمی کشور گفت: برای تجهیز و بهره برداری از این معدن بیش از پنج هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار