پرداخت ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به بانوان در مرودشت

مدیر عامل صندوق حمایت از توسعه فعالیت‌های کشاورزی زنان روستایی مرودشت گفت: از ابتدای تاسیس این صندوق ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه باشرایط آسان و مناسب به بانوان سهامدار این صندوق در این شهرستان پرداخت شده است.

مرضیه مکرمی با بیان اینکه تسهیلات باهدف حمایت اززنان فعال درحوزه‌های مختلف بخش کشاورزی پرداخت می‌شود، گفت: این تسهیلات ازمحل منابع داخلی شرکت صندوق حمایت ازتوسعه فعالیت‌های کشاورزی زنان روستایی شهرستان مرودشت به سهامداران این شرکت پرداخت شده است.

مکرمی با بیان اینکه تسهیلات فوق درراستای حمایت ازتوسعه فعالیت‌های اقتصادی کوچک و زودبازده درسطح روستا‌های شهرستان مرودشت هزینه شده است، گفت: این تسهیلات در حوزه‌های زراعت، باغبانی شامل احداث یا توسعه گلخانه‌های کشت نشاء، کشت زعفران، فعالیت‌های حوزه صنایع تبدیلی محصولات زراعی و باغی، تامین نهاده‌های دامی وکشاورزی و پرورش زنبور عسل صرف شده است.

او گفت: تسهیلات مذکور علاوه بر ایجاداشتغال پایدارروستایی، منجربه افزایش مشارکت زنان درحوزه‌های مختلف تولید دربخش کشاورزی وکمک به کاهش مهاجرت روستائیان به شهر و درمواردی مهاجرت معکوس شده است.

مکرمی با اذعان به اینکه شرکت صندوق حمایت از توسعه فعالیت‌های کشاورزی زنان روستایی شهرستان مرودشت درحال حاضر۱۹۰۰نفرعضو دارد، ابراز کرد: این شرکت از سال ۱۳۸۹ با ۱۴۰۰ میلیون ریال اعتبار و ۶۰۵ نفر عضو فعالیت خود را آغاز کرد و در حال حاضر ۳۰میلیارد ریال سرمایه ثبت شده دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار