صیانت از ایتام در برابر آسیب‌های اجتماعی از وظایف دادستان‌ها است

منتظری گفت:پرونده‌های سرپرستی ایتام، پرونده‌های زمان‌بر و در عین حال مهم دستگاه قضایی محسوب می‌شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری دادستان کل کشور طی سخنانی با بیان اینکه طبق قانون یکی از وظایف اصلی دادستان‌ها حفظ و صیانت از مصالح عالیه ایتام در همه ابعاد است، گفت: دادستان‌ها وظیفه دارند سایه خدمات خود را بر سر ایتام نگه دارند و همه امور مادی و معنوی‌شان را عهده‌دار شوند.

وی افزود: سرپرستی ایتام منحصر به امور مالی و مادی نیست بلکه مواردی نظیر رشد معنوی و تربیت دینی، پایش مستمر وضعیت تحصیلی، سنجش قابلیت‌ها و همچنین شناسایی و پرورش و هدایت استعداد‌ها را نیز در بر می‌گیرد.

دادستان کل کشور با بیان اینکه صیانت از ایتام در برابر آسیب‌های اجتماعی و دام‌هایی که در جامعه برای شکار نوجوانان و جوانان گسترده شده، از وظایف خطیر و مهم دادستان‌هاست، گفت: لازم است در این خصوص با برنامه‌ریزی و اختصاص زمان مناسب، دادستان‌های سراسر کشور به وظایف و تکالیف قانونی خود توجه داشته باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری با بیان اینکه با موضوع سرپرستی پرونده‌هایی در دستگاه قضایی وجود دارد، عنوان کرد: پرونده‌های سرپرستی ایتام، پرونده‌های زمان‌بر و در عین حال مهم دستگاه قضایی محسوب می‌شوند.

وی با اشاره به تفاهم‌نامه منعقده میان دادستانی کل و کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: تعامل و هم‌افزایی دستگاه قضا و کمیته امداد در زمینه حمایت اجتماعی و قضایی از نیازمندان می‌تواند آثار و برکات ارزشمندی در پی داشته باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری با بیان اینکه بزرگترین افتخار ما در دادسرا‌ها خدمت به ایتام است گفت: ضرورت انتخاب حامی برای ایتام نیازمند تحت پوشش سرپرستی، مهارت‌آموزی به ایتام، توجه به سلامت روان و عواطف ایتام، توجه به مشکلات حقوقی و خانوادگی ایتام، بازدید مستمر از مراکز نگهداری ایتام، مطالبه انجام تکالیف دستگاه‌ها درباره ایتام و تسهیل ارائه خدمات اجتماعی، قضایی و حمایتی برای این قشر، برخی از سرفصل‌های تفاهم‌نامه متعقد شده میان دادستانی کل و کمیته امداد امام خمینی (ره) با موضوع حمایت اجتماعی و قضایی از نیازمندان هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار