شناسایی ۱۲۶ ملک دولتی خوزستان برای قرار گرفتن در طرح مولدسازی

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خوزستان گفت: ۱۲۶ ملک اداری و دولتی در قالب طرح مولدسازی به ارزش تقریبی ۲۰ هزار میلیارد ریال، تاکنون در خوزستان شناسایی شده است.

امید احمدی مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خوزستان امروز  در نشست خبری به مناسبت دهه مبارک فجر گفت: از ۲۲ بهمن امسال سامانه مولدسازی رونمایی می‌شود تا مردم بتوانند به بحث مولدسازی دارایی‌های دولت با شفافیت دسترسی داشته باشند.

او افزود: بر اساس این روش، ساختار بودجه اصلاح می‌شود و این یکی از بهترین راهکار‌ها برای تامین منابع مالی است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خوزستان در خصوص شناسایی دارایی دستگاه‌های اجرایی به منظور مولدسازی ادامه داد: پیش بینی می‌کنیم در این زمینه در خوزستان بالغ بر ۲۴۰ هزار میلیارد ریال دارایی شناسایی شود.

احمدی افزود: هیچ استانی در این راستا ظرفیتی به اندازه خوزستان را ندارد و باید از این ظرفیت به بهترین شکل برای توانمندسازی دستگاه‌های اجرایی و بخش‌های مختلف استفاده کرد.

او  در خصوص فرصت‌های سرمایه گذاری در استان ادامه داد: در این زمینه پورتال مرکز خدمات سرمایه‌گذاری خوزستان راه اندازی شده است که تاکنون ۱۰ فرصت سرمایه گذاری خارجی در آن بارگزاری شده و قرارداد ۶۰ فرصت سرمایه گذاری در پنج بخش منعقد شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خوزستان با اشاره به بحث اطلس سرمایه گذاری خوزستان گفت: امیدواریم بحث اطلس سرمایه گذاری خوزستان هرچه سریعتر آغاز شود تا همه مزیت‌ها و ظرفیت‌های یک شهرستان با زبان‌های مختلف در آن ارایه شود و سرمایه گذاران با مشاهده این طرح‌ها بتوانند به حوزه‌های مورد نظر ورود کنند.

احمدی در خصوص عملکرد استان در بحث اقتصاد گفت: خوزستان در حوزه اقتصادی کشور در رتبه ۲۷ قرار دارد، اما در هفته گذشته با اقدامات انجام شده به رتبه ۱۵ کشور رسیده است که جهشی ۴۵ درصدی را نشان می‌دهد.

او با بیان اینکه مشکل اصلی خوزستان بحث نبود رونق و بیکاری است، ادامه داد: دربحث اعتبارات تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰، استان خوزستان رشد ۱۰۴ درصدی داشت که با وجود تخصیص ۱۲ هزار و ۹۳۰ میلیارد ریال به استان، ۱۳ هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال پرداختی داشتیم و برای ۲ هزار و ۵۳۸ نفر اشتفالزایی ایجاد شد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خوزستان  در خصوص درآمد‌های مالیاتی و وصول این درآمد‌ها در خوزستان نیز گفت: درسال ۱۴۰۰ درآمد‌های مالیاتی سهم خوزستان ۱۳۵ هزار میلیارد ریال بود این در حالی است که ۱۵۰ هزار میلیارد ریال وصول داشتیم به این معنی که ۱۱۱.۵ درصد از درآمد‌های پیش بینی شده وصول شد.

امید احمدی  ادامه داد: در سال ۱۴۰۱، درآمد‌های پیش بینی شده برای استان از محل مالیات نسبت به پارسال ۶۸ درصد رشد داشته و به رقم ۲۲۷ هزار میلیارد ریال رسیده است.

او با اشاره به تلاش برای بهبود محیط کسب و کار گفت: وزارت اقتصاد و دارایی سامانه ملی مجوز‌ها را راه اندازی کرده است که باعث می‌شود از کاغذبازی اداری دور شویم و همه استعلام‌ها به صورت مجازی گرفته شود.

به گفته مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خوزستان،   دستگاه‌های اجرایی مکلف هستند در مدت ۲۰ روز جواب متقاضی را اعلام کنند.

احمدی در خصوص اعتبارات خوزستان در سال ۱۴۰۱ گفت: اعتبارات استانی تملک دارایی و سرمایه‌ای ۵۵ هزار میلیارد ریال، و اعتبارات هزینه‌ای ۱۵ هزار میلیارد است که با احتساب سایر ردیف‌ها، مجموع ردیف‌های بودجه‌ای ۸۱ هزار میلیارد ریال است.

او  افزود: با راه اندازی سامانه مودیان و صندوق فروشگاهی تا پایان شهریور ۱۴۰۲، فرار مالیاتی به حداقل می‌رسد و تا ۸۵ درصد جلوی فرار مالیاتی گرفته خواهد شد.

به گفته مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خوزستان، با رصد تراکنش‌های بانکی در خوزستان ۶ هزار مودی جدید شناسایی شد که تاکنون مالیاتی پرداخت نمی‌کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.