توزیع ۱۱۲ پک بهداشتی و غذایی بین پناهجویان نیازمند افغانستانی

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی سیستان و بلوچستان از توزیع ۱۱۲ پک بهداشتی و غذایی بین پناهجویان نیازمند افغانستانی خبر داد.

  روابط عمومی امور اتباع و مهاجرین خارجی سیستان و بلوچستان، منصور سعیدی ضمن تبریک فرا رسیدن چهل و چهارمین بهار انقلاب اسلامی افزود: پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، نگینی درخشان در تاریخ معاصر این کشور است، این پیروزی نماد غلبه اراده ملتی است که با دست‌های خالی و عزمی راسخ، سرسپردگی از رژیم طاغوت را متقبل نشدند و با ایستادگی و مقاومت انقلاب اسلامی را رقم زدند.

وی ادامه داد: رأفت همیشگی جمهوری اسلامی در قبال پناهجویان افغانستانی سبب شده تا تکلیفی ماندگار، در راستای حمایت و تحت پوشش قرار دادن اتباع خارجی آسیب پذیر برای این مجموعه ایجاد شود که در همین راستا، طی یک سال گذشته تعداد ۳۷۵ خانواده اتباع خارجی نیازمند شناسایی و مورد حمایت این مجموعه قرار گرفتند و همچنین تعدادی نیز به دلیل شرایط خاص زندگیشان ماهیانه کمک‌های حمایتی را دریافت می‌کنند.

وی اضافه کرد: از آغازین روز از دهه مبارک فجر تاکنون تعداد ۱۱۲ پک غذایی و بهداشتی بین اتباع خارجی نیازمند و بانوان ایرانی سرپرست خانوار مزدوج با اتباع خارجی توزیع شد.

وی خاطرنشان کرد: شناسایی و حمایت ماهیانه از تعداد ۸۳ بانوی ایرانی سرپرست خانوار مزدوج با اتباع خارجی یکی از اقدامات مهم این مجموعه است زیرا اکثر بانوان این خطه که به هر دلیلی با تبعه خارجی ازدواج کرده اند، به دلیل نداشتن مدارک ثبتی قانونی ازدواج، طلاق یا فوت نامه همسر، از دریافت خدمات توسط ارگان‌های حمایتی کشور محروم هستند، لذا با توجه به شرایط اقتصادی حاضر نیازمند حمایت هستند.

سعیدی با اشاره به سخن امام خمینی (ره) که فارغ از هر گونه نژاد ایرانی و غیر ایرانی فرموده اند: «به مستضعفان و مستمندان و زاغه نشینان که ولی نعمت ما هستند، خدمت کنید»، بیان کرد: ایشان، جمهوری اسلامی ایران را موظف کردند برای احقاق حقوق فقرا در تمامی کشورها و جوامع بکوشد و فرمودند: «ما باید تمام تلاشمان را بنماییم تا به هر صورتی که ممکن است خط اصولی دفاع از مستضعفین را حفظ کنیم، ما برای احقاق حقوق فقرا در جوامع بشری تا آخرین قطره خون دفاع خواهیم کرد»، براین اساس این اداره کل تلاش خود را در راستای پایش و رصد وضعیت معیشت اتباع خارجی خصوصأ بانوان مزدوج با اتباع خارجی به صورت هفتگی انجام می‌دهد و در ادامه این راه به خانوارهای نیازمند و دارای فرزند معلول و از کارافتاده نیز به اندازه توان خویش کمک‌هایی را اهدا می‌کند.

وی تاکید کرد: طی یک سال گذشته رسالت و وظیفه انسانی، شناسایی و حمایت از اتباع خارجی نیازمند، خصوصأ بانوان ایرانی مزدوج با اتباع خارجی سرپرست خانوار بر دوش این مجموعه نهادینه شده که در همین راستا تمام تلاش خود را برای حمایت از همنوعان خود انجام خواهیم داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار