گازرسانی به ۲۰ روستا و واحد صنعتی و تولیدی در ملکشاهی

مشعل گاز در روستای چشمه‌پهن و ۱۹ واحد تولیدی و صنعتی در ملکشاهی روشن شد.

طی آئینی و با حضور معاون عمرانی استانداری ایلام، فرماندار ملکشاهی، مدیر‌عامل شرکت گاز استان و جمعی از مسئولان استانی و محلی، مشعل گاز در روستای چشمه‌پهن و ۱۹ واحد تولیدی و صنعتی در ملکشاهی روشن شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام در این مراسم با اشاره به اینکه به روستای چشمه‌پهن از توابع شهرستان ملکشاهی گازرسانی شده‌ است، گفت: برای گازرسانی به این روستا ۷۴ میلیارد ریال از محل اعتبارات شرکت ملی گاز ایران هزینه شده است.

کشاورز با بیان اینکه علاوه بر این روستا، به ۱۹ واحد تولیدی و صنعتی در اقصی نقاط این شهرستان گازرسانی شده است، بیان کرد: برای گازرسانی به این تعداد واحد صنعتی، ۳۳ میلیارد و ۹۶۱ میلیون ریال هزینه شده است.

وی مطرح کرد: شهرستان ملکشاهی دارای ۳ شهر و ۳۰ روستا می‌باشد که تاکنون ۱۰۰ درصد جامعه شهری و ۲۹ روستای آن گازدار شده و تنها روستای باقیمانده این شهرستان، روستای بلوطستان است که تلاش می‌شود در کمترین زمان ممکن به شبکه گازرسانی متصل شود.

وی با اشاره به اینکه تا پایان سال‌جاری ۴ واحد صنعتی دیگر با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۷۸ میلیون ریال به شبکه گاز متصل خواهند شد، گفت: شرکت گاز استان در راستای تحقق نامگذاری سال‌جاری و کمک به رونق صنایع، گازرسانی به واحد‌های صنعتی و تولیدی را به صورت ویژه در دستور کار قرار داده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان افزود: با گازرسانی به روستای چشمه‌پهن بیش از ۳۵۰ خانوار از نعمت گاز طبیعی برخوردار می‌شوند.

وی ادامه داد: برای گازرسانی به این روستا و واحد‌های تولیدی و صنعتی، بیش از ۲۲ هزار‌ و ۹۵ متر شبکه توزیع گاز اجرا شده است.

وی با اشاره به اینکه با گازرسانی به بلوطستان شوهان، ملکشاهی به شهرستان‌های سبز استان می‌پیوندد، اظهار داشت: تلاش می‌شود تا پایان سال آینده، در اقصی نقاط استان روستا‌هایی که از نظر سرانه هزینه خانوار دارای قابلیت گازرسانی هستند، گازدار شده و به اتمام برسند.

وی با بیان اینکه با گازرسانی به این روستا، ضریب نفوذ گازرسانی در روستا‌های ملکشاهی به ۹۹ درصد افزایش می‌یابد، گفت: خدمات‌رسانی و رساندن سوخت پاک در مناطق روستایی این استان، بالاتر از میانگین کشوری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.