وقوع زلزله ۷.۸ ریشتری در ترکیه/ آمار قربانیان سه رقمی شد + فیلم و تصاویر

زمین لرزه ۷.۸ ریشتری بامداد دوشنبه در ترکیه، ساختمان‌های زیادی را ویران کرده و تاکنون بیش از هزار نفر کشته و هزاران نفر زخمی شده‌اند.

مرکز لرزه نگاری مدیترانه ای اروپا بامداد امروز (دوشنبه) اعلام کرد که زمین لرزه ای به بزرگی ۷.۸ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر)‌ جنوب ترکیه را لرزاند.

این زمین لرزه در مرز ترکیه و سوریه و در ۲۶ کیلومتری شمال شرق غازی انتپ ترکیه رخ داده است.

تا این لحظه، گزارش‌هایی از احساس این زمین‌لرزه در کشورهای ترکیه، سوریه، لبنان، فلسطین، عراق، اردن، مصر، عربستان و بخش‌های از اوکراین و اروپا از جمله یونان، بلغارستان و... ثبت شده است. 

مردم، شبانه در بسیاری از شهرهای ترکیه، سوریه و لبنان، از ترس ریزش ساختمان‌ها و پس‌لرزه‌ها، در سرمای زمستان به خیابان‌ها آمده‌اند. 

گزارش‌های اولیه، از کشته‌شدن صدها و مجروحیت هزاران نفر در شهرهای مختلف ترکیه و سوریه در پی زمین‌لرزه حکایت دارد. همچنین برخی از شبکه‌های تلویزیونی ترکیه و سوریه، در حال پخش زنده تصاویر دلخراشی از بیرون‌کشیدن اجساد از زیر آوار ساختمان‌ها هستند. 

سفارت عربستان در آنکارا از کشته‌شدن دست‌کم ۶ شهروند این کشور در این زمین‌لرزه خبر داده است. ترکیه از کشورهای مختلف جهان و نهادهای بین‌المللی درخواست کمک کرده است.

سازمان زمین‌شناسی آمریکا اعلام کرد: دو زلزله یکی به بزرگی ۷.۸ و دیگری به بزرگی ۶.۷ ریشتر با اختلاف زمانی حدود ده دقیقه از هم جنوب و مرکز ترکیه را لرزانده است. زمین‌لرزه اول به بزرگی ۷.۸ ریشتر در عمق ۱۸ کیلومتری زمین و زمین لرزه دوم با بزرگی ۶.۷ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داده است.


بیشتر بخوانید:


ترکیه

زلزله ترکیه

هاتای ترکیه

حوادث طبیعی

زلزله

خانه تخریب شده

حوادث طبیعی

زلزله

هاتای ترکیه

ترکیه

لحظات اولیه وقوع زلزله و ویرانی‌های برجای مانده

 
تصاویری از صبح امروز در خیابان‌های زلزله زده ترکیه
 
 
 
تصاویر هوایی از شدت خسارت‌های زمین‌لرزه در شهر «قهرمان‌مرعش» ترکیه
 
 
بخشی از ویرانی های شهر هاتای ترکیه
 
بخشی از فرودگاه ترکیه بعد از زلزله
فرووگاه ترکیه پس از زلزله
 
آتش‌سوزی در اسکندرون ترکیه
شهر اسکندرون ترکیه
 
خبرگزاری رویترز دقایقی پیش از وقوع یک آتش‌سوزی بزرگ در بندر «اسکندرون» ترکیه خبر داد. این بندر که در جنوب شرقی ترکیه واقع شده
.است، از صبح امروز به دلیل زلزله بسته شده بود. علت این حادثه هنوز مشخص نشده است

کشته و زخمی شدن چند هزار نفر در ترکیه

 عملیات آوار برداری و نجات جان افرادی که زیر آوار گرفتار شده اند به ویژه کودکان همچنان ادامه دارد و بنابر اعلام وزارت کشور ترکیه این زلزله در بیش از ۱۰ استان از جمله استان‌های دیاربکر، اررزروم، قارص، آغری، عثمانیه، هاتای، شانلی اورفا، مرسین، سامسون، آدانا، طرابوزان و مناطق دیگر احساس شده و خساراتی از جمله تخریب ۲۸۱۸ ساختمان برجای گذاشته است.
 
معاون رئیس جمهور ترکیه آخرین آمار شمار جان باختگان زلزله در این کشور را ۱۵۴۱ نفر اعلام کرد. وزارت بهداشت ترکیه اعلام کرد نیز اعلام کرد ۵۳۸۵ نفر زخمی شده اند. همچنین بیش از ۲۴۰۰ نفر نجات یافته اند.
 
 خبرنگار المیادین در غازی آنتپ ترکیه گفت: بر اساس اطلاعات به دست آمده، در این زلزله برخی از مسئولان ترکیه نیز آسیب دیده اند. به عنوان مثال در خبر‌ها آمده است که رئیس حزب «خوب» در استان غازی آنتپ جان باخته است. معاون حزب عدالت و توسعه ترکیه نیز همراه خانواده اش همچنان زیر آوار است. نماینده دیگر حزب عدالت و توسعه در استان هاتای نیز تاکنون مفقود است.

کشته شدن بیش از  ۵۰۰ نفر در سوریه

خبرگزاری‌ها از کشته و زخمی شدن چندین سوری بر اثر زلزله رخ داده در مرز این کشور با ترکیه و خرابی‌های برجای گذاشته شده در حلب، حماه، طرطوس و لاذقیه گزارش دادند.
در جدیدترین آمار، وزارت بهداشت سوریه از جان‌باختن ۵۴۷ نفر و مجروح‌شدن ۱۴۶۱ نفر دیگر در پی زمین‌لرزه امروز خبر داد.
 
زلزله سوریه
وزارت بهداشت سوریه در جدیدترین آمار از تعداد خسارات جانی زلزله اعلام کرد: روند امداد رسانی سریعتر شده و تلاش نیروهای امدادی و مردم برای نجات جان افراد گرفتار زیر آوار ساختمان های مسکونی است.
 
دفتر ریاست جمهوری سوریه اعلام کرد: بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، نشست اضطراری با هیئت وزیران را آغاز کرد تا آسیب های زلزله را بررسی و تدابیر لازم برای امداد رسانی را اتخاذ کنند.
زلزله سوریه
حوادث سوریه
حلب سوریه
تخریب ساختمان

توقف کامل حرکت قطار‌ها در سوریه

وزارت حمل و نقل سوریه روز دوشنبه اعلام کرد که در پی زلزله مرگبار سوریه، حمل و نقل ریلی در سراسر سوریه متوقف شده است. این وزارتخانه در بیانیه‌ای در وب‌سایت خود اعلام کرد که تیم‌های فنی در حال بازرسی جاده‌ها، مسیرها، پل‌ها و کشتی‌ها برای رفع خسارات هستند.

برچسب ها: زمین لرزه ، ترکیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۵۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ستایش
۰۱:۵۱ ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
به جای قضاوت و نمک رو زخمشون پاشیدن برا زیر آوار مونده ها دعا کنید و برا بازماندگان طلب صبر از خدا بخواهید ... دنیا خیلی بی ارزشه ..
Netherlands
ناشناس
۱۹:۱۷ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
شماها فقط به سوریه و عراق و ترکیه برید میلیاردها دلار کمک کنید وقتی بیشتر مردم ایران در فقر و بدبختی به سر میبرند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۵ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
دقیقا این فقر و بدبختی رو توضیح بده لطفا
فکر کنم آلبانی رو با ایران اشتباه گرفتی یا اصلا نمیدونی فقر چیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۳ ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
مثل طوطی هر چی رو که صعودی عنترنشنال به هم میبافه یاینجا نگو خدا بهت مغز داده ازش استفاده کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۶ ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
ناشناس ۲۰:۲۵ معلومه نفست از جای گرمی بلند میشه، یه سر برو محله های پایین تهران مثل شوش تا فقر و بدبختی رو ببینی یعنی چی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۷ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
نه امکان نداره همچین چیزی ممکن نیست به غیر از ایران اتفاق بیوفته نه نه نمی شه این اتفاق های ناگوار برای کشور های توسعه یافته بیوفته
Iran (Islamic Republic of)
لیلا
۱۴:۱۴ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
محکم ترین خونه ها هم حتی اگر در دل کوه ساخته بشه ، به دلیل ظلم و فساد ، به ادن خدا فرو خواهد ریخت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۰ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
این گسل شرقی غربی که بدجوری فعال شده امتدادش از دریای مدیترانه به بلندیهای جولان و ترکیه و آخرش قره باغ و باکوست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۶ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
سر پیچ میرسه به یه دوراهی از چپ میره کجا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۸ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
احتمالا
به سفارش اردوغان انفجارات هارپ امریکا و اسرائیل برا نسل کشی کردها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۱ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
درود بر پوتین.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۱ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
به مردم عزیز ترکیه و سوریه تسلیت میگم ما را در غم خود شریک بدانید من یادمه زلزله گیلان و زلزله بم در کشور خودمون چه بر سر مردم مخصوصا کودکان بیگناه اومد با توجه به اینکه در کمربند زلزله قرار گرفتیم همیشه باید در ساخت و سازها دقت کنیم الان در ترکیه هیچ هتلی تخریب نشد یا مناطق پولدار نشین آسیب چندانی ندیده اند ای کاش در همه ساخت و سازها استانداردها لحاظ میشد به امید روزی که مردم بجای اینکه این وقایع رو گردن خدا بندازن برن یاد بگیرن نظارت بر ساخت و ساز رو بیشتر کنند مثل ژاپن که تغریبا هیچ روزی بدون زلزله نیست اصولا برای شارلاتانها راحترین کار اینه که کوتاهی خودشونو گردن خدا بندازن ، مجددا به مردم اسیب دیده تسلیت میگم و از خدا میخواهم علم و اگاهی را به مردم ما هدیه کند یا حق از باشگاه خبرنگاران هم میخواهم کامنتها رو دستچین نکنه بزرگترین گناه اینه که به نادانی دامن بزنی قطعا در پیشگاه خداوند پاسخگو خواهی بود بلاشک
Iran (Islamic Republic of)
حاج صمد
۱۰:۴۸ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
آخه تو این شرایط گرانی مصالح ساختمانی کی نی تونه خونه ی ضد زلزله بسازه اونم با این همه کاغذ بازی های اداری ! من خودم رفتم بنیاد مسکن پروانه ی ساخت بگیرم یک صبح تا ظهر تو صف ایستادم تا نوبتم بشه فقط بتونم بگم سلام علیکم! بعد از دوماه که با هزار مشقت تشکیل پرونده داده بودم تازه بهم جواب دادن که پرونده ات ناقص هست برو فلان چی بیار دو ماه دیگه دوباره طول میکشه جوابش بیاد ! ولی پروانه ی یک برج بلند مرتبه با رشوه و رانت یک شبه صادر میشه ! جالبه زمان تشکیل پرونده سیمان 14 تومن بود دوماه بعدش شد 45 تومن! دیگه پشیمون شدم قیدشو زدم و به اجاره نشینی ادامه میدم همچنان!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۵ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
کاش فقط مسئولان ترکیه و دست اندر کاران صنعت سینمای فحشا در ترکیه نابود میشدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۲ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
اونی که منفی میده دقیقا با کجای این نظر مشکل داره
پارکتون رو عوض کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۱ ۲۰ بهمن ۱۴۰۱
آفرین بر تو دوست عزیز زدی به هدف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۷ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
این زلزله خدای ناکرد اگر جابی بیاد که خانه هاش بساز بفرش باشه دیگر امیدی به زنده ماندن نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۵ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
سکوت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۹ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
لطفا نظر ندین اینهاقهر کره یزمین است که ما ادما نابودش کردیم هسته ی زمین خالی شده پوک شده فردا شاید نوبت کشور ما باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۶ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
یعنی ملت فهیمی داریم ما
زلزله اومده ترکیه دیگه جنگ چالدران و حریم سلطان و ...همه رو می‌خوان ربط بدن به زلزله
حواستون به خودتون باشه زلزله زیر پای شمارو تکون نده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۳۷ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
سازه های که با اصول مهندسی وبا مصالح با کیفیت ساخته شوند در مفابل شدیدترین زلزله سالم میماند ؟ لذا در همه جای این کره خاکی همیشه زلزله بوده هست وخواهد بود ساختمانهای که تخریب شدن یا بسیار قدیمیند یا ساخته دست بساز بفروش ها بوده که باید جوابگوی وجدان خود باشند.خداوند به همه مصیبت دیدگان صبر عنایت فرماید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشتا
۰۳:۴۹ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
سلام. عوض وقت گذاشتن الکی و برعلیه هم صحبت کردن فکر کن براخودت این اتفاق تو ایران برا این ساختنانهای فرسوده و امثال پلاسکو و... بیفته حالا به دلیل و علت اصلی و فرعی انتظار ندارید که بقیه بیاند برات نظر بدند اگه کمک نمیکنی نمک به زخم نزن. اگه مسلمان وایرانی هستی . بدان بنی آدم اعضای یکدیگرند..... همه آفریده خداوند هستند وخداوند همه بندگانش رابه اندازه معرفتش دوست دارد شما جای خدا نیستید وقضاوت نکنید شاید همان بی حجاب تو روز قیامت کاری کرده باشد که مقامش از تو بیشتر باشه . به کسی کار نداشته باشه تو خودت و بشناس هرموقع خودتو شناختی و رو نواقص خودت کارکردید و توانایی دیگر شناسی پیدا کردی اونموقع بیا نظر درمانی بده نه حکم .فقط برا کمک معنوی و مادی اگه میتوانید اقدام کنید.هرلحظه ممکنه برا ایران پیش بیاد اونموقع چی میگی.بدترین افراد و انسانها اونی که بگه من بی نقصم وکاملم هیچ کس نیست بغیر از اهل بیت که تقصیرو.. نداشته باشند. اگه هرکس توهم دارد بشینه ببینه واقعا خودش و خداش و میشناسه و حق خدا را بجا آورده. فکر کن تذکر برامون.شاه و فقیر نمیشناسه.ان الله بصیرو بالعباد. نماز آیات یادت نره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۱ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
کل بی بی سی ها از زلزله می گفتن جز بی بی سی فارسی داشت از.... اینها دیگه انسانیت گزارش نمی کنند توقع صداقت هست یا هرچیز...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۹ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
الان علی کریمی میگه ؛ کار سپاه ترکیه بوده میخواستن ابرهای زیرزمینی را بارور کنن و زلزله درست کردن که مردم انقلاب نکنن !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۹ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
الان علی کریمی میگه
در مسجد ها رو باز کنین تا مردم راحت تر برن زیر آوار مسجد های تخریب شده و بعد بگه پناه بردن به مسجد عاقبتش همینه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۰ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
خودتی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۸ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
خودتی خودتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۳ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
خداوند به همه رحم کنه، خیلی وحشتناکه، انسان که حکمت خداوندی را نمی‌تواند درک کند، دعا میکنیم که خداوند همیشه رحمت و مهربانی خودش را برای انسانها نازل کند.
ضمنا، یه مسأله عجیب این است که پایگاه اینجرلیک که تحت اختیار ناتو است، با دهها کلاهک هسته ای b61 در همین محدوده از منطقه زلزله زده قرار داره!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۳ ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
عکس خبر که گذاشتی نشون میده سقف سبک استفاده کردن یعنی نوساز بوده این شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۷ ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
زمین لرزه بم هم خیلی بد و وحشتناک بود چند تا از دوستام با خانواده هاشون اونجا زیر آوار فوت شدند خدا به همه سلامتی و امنیت بده
Iran (Islamic Republic of)
ح
۲۳:۲۱ ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
کشور ترکیه تعمدا نقش زیادی در ترویج فساد و بی بندبازی در ایران دارد و با پخش فیلم های کثیف و فاسد خانواده های زیادی را نابود کرده و متلاشی نموده .
Germany
ناشناس
۲۳:۱۸ ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
خیلی ناراحت کننده س ای دادوبیداد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۳ ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
این هم از آخر و عاقبت بی‌حجابی، بی‌حیایی زنان و گستردگی گناه و فحشا و نیز حکومت ظلم طاغوتی اردوغان که با اسرائیل ملعون شده علیه مردم پاک فلسطین هم‌دست شده و در قتل
و تجاوز به آنان سهیم بوده اند.
بچشید عذاب الهی را که همانا عذاب الهی سخت است.

لعن الله علی قوم الکافرین جمیعا و السلام و صلوات علی معومین، الهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۳ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
خدا بزنه وسط کمرت بیشعور نفهم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۳ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
متاسفم که از کشته شدن انسان های بیگناه احساس خوشحالی می کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۵ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
جهت اطلاع شما اونایی که کافر و بی بندر بار هستند از نظر شما اصولا تو اینجور اتفاقات آسیب کمتری میبینند و این آسیبها مربوط به قشر ضعیف هستش که توان خرید خونه مناسب ندارند تما هتلهای ترکیه که مرکز فساده باز هستند و به کارشون ادامه میدن مغز که نداشته باشی خیلی راحتی همه چیو میندازی گردن خدا
Iran (Islamic Republic of)
جعفری
۰۸:۱۸ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
ببخشید دوست عزیز زلزله خوب هم به خاطر بی حجابی بودش؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۵ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
چی رو به چی ربط میدی عاقل!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۱ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
جهل نادونی رو با ی دونه کامنت معنا کردی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۹ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
انسان های کج فهم لطفا منفی بدن
Iran (Islamic Republic of)
Nim
۱۵:۴۱ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
جای باشگاه خبر نگاران جوانان عزیز امثال این ناشناس از کجا پیدا می‌کنید؟!!! مثلا مذهبیه؟ملیه؟دانشمنده؟ابر سیاسیه؟ بعدم بهش بگید وسط آنتالیا ترکیه این بلا نیومده اتفاقا جای مذهبی سوریه و ترکیه بوده ... خدا آخر عاقبت همه رو بخیر کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۴ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
خدا تمام مغزهای پوسیده را شفا دهد
Netherlands
ناشناس
۱۹:۱۳ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
۲۳:۱۳ چه ربطی به بی حجابی داره خدا زده
Iran (Islamic Republic of)
Hasah
۲۲:۴۱ ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
همین طور که کامنتها‌ رو میخونم اصن کلا از بحث زلزله جدا شدن ملت ....بلاخره زلزله اومده و مطمعنا افراد پاک هم زیاد تو اینا بوده ،حالا چرا ماستا رو با قیمه ها قاطی میکنید...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۹ ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
زلزله رودبار ۳۷۰۰۰ نفر و زلزله بم ۳۴۰۰۰ کشته داد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۴ ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
خدا خودش رحم کنه. از بلای الهی باید به خود خدا پناه برد.این زلزله امکان داره عذاب باشه امکان داره امتحان خداوند باشه.حکمتش رو خودش میدونه.البته که سر تسلیم فرود آوردن در برابر این قادر مطلق و عمل به فرامین او بر همه انسان ها که بنده او هستند لازم هست و بر مسلمان ها که به آن ها نعمت ایمان بخشیده واجب تر.
به برادران و خواهران مسلمان در ترکیه و سوریه تسلیت میگم.
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۲۲:۳۴ ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
خداوند رفتگان بیامرزه و به بازماندگان صبر بده
دوستان بلا برای عده نعمت و برای عده نغمت هست

اینکه میگید بخاطر بی حجابی درست نیست
شاید افراد اون شهر از ما هم مومن بودند و خداوند بلا رو برای امتحان و اجر به اونها فرستاده
هیچ وقت کسب قضاوت نکنید
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۲۲:۳۱ ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
اروپاییهای قاتل فقط بسیج شدن به ترکیه کمک کنند
هیچ اسمی از مردم سوریه نمیبرن
ایرانم لطفا دولت مقتدر به خوی کاملا برسید اول ملت ما در کنارش حتما به سوریه برسید
اروپاییهای قاتل به کشور همدست خودشون در قتل وعام سوریها حسابی میرسند شما فقط به خوی کاملا وسوریها برسید مشغول ذمه اید گناه دارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۹ ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
توی بی حجابی همه بی خیال شدن هیچ کس تذکر نمیده وای به روزی که خشک و تر با هم بسوزیم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۶ ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
سریال های ترکیه ای ملت ایران و ملت ترکیه رو فاسد کرد چقدر خیانت و زنا و گناه اینم عاقبتش حالا هی بی حجاب بشین و مسخره کنید تا به عذاب قوم لوط گرفتار بشید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۸ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
بجای اینکه به فکر سریال های ترکیه باشی به فکر نظام مهندسی خودت باش تا مثل گیلان 37000 و یا مثل بم 34000 کشته ندیم خوش به حالت که همه چیو میندازی گردن خدا و روی بالش حماقتت راحت میخوابی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۲ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
کاش بازیگرهای ترکیه هم میان کشته ها باشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۰ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
ناشناس ۰۸:۰۸ کاش تو هم الان زیر آوار بودی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۱ ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
بندگان خدا، خدا رحم کنه
کاش مسیولین مملکتی خصوصا کشور خودمون در فکر اساسی برا استحکام بناها بیشتر میرفتن
Iran (Islamic Republic of)
امین
۲۲:۱۶ ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
قابل توصیف نیست خیلی سخته کل دنیا کمکشون کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۹ ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
خدایا خودت رحم کن که جز تو هیج رحمانی نیست ازیک طرف سرما وروزهای کوتا واز طرفی داغ عزیزان خدایا به داد مردم برس وازاین بلایا حفظ کن خدایا صبر استقامت به این بندگان خدا عطا کن الان موقعیکه انسانها باید به داد همدیگر برسند
Iran (Islamic Republic of)
بشیر
۲۲:۰۸ ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
باسلام...بیاییم دعا کنیم ...انشالله خداوند از آلام و درد ومصیبت مردم عزیز ترکیه کم کند و صبر عاجل به بازماندگان این زلزله مرگبار بدهد.....بیاییم ما هم مثل هلال احمر و صلیب سرخ فقط بفکر کمک به مردم مصیبت دیده باشیم و از دین و مذهب و نژاد و...سوال نکنیم و فقط انسانیت ملاک باشد ....و این جور وقایع را ما قضاوت نکنیم ..... قاضی اصلی خداست .... فقط و فقط کمک و امداد رسانی کنیم....باتشکر هم وطن عزیز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۹ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
و مردم سوریہ
Iran (Islamic Republic of)
بنده خدا
۲۲:۰۵ ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
سلام علیکم، یک زنگ و هشدار الهی بود (درسته از روی علم اتفاقات طبیعت وجود داره واما! اون صاحب اختیار دارد هرچقدر بخواهد می تونه مهار کنه یا طغیان کنه،خدایا به انسان های مظلوم و بی گناهت رحم کن.و ما را به راه راست هدایت فرما.
Iran (Islamic Republic of)
بنده خدا
۲۲:۰۵ ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
سلام علیکم، یک زنگ و هشدار الهی بود (درسته از روی علم اتفاقات طبیعت وجود داره واما! اون صاحب اختیار دارد هرچقدر بخواهد می تونه مهار کنه یا طغیان کنه،خدایا به انسان های مظلوم و بی گناهت رحم کن.و ما را به راه راست هدایت فرما.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۷ ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
نیمه دوم بهمن ...
آخرین هشدار و اتمام حجت با همه، حق مظلوم بدهید و ناملایماتی که کردید جبران کنید. دیگه موقع ... خیلی دیره ...
قدمهای خاکی دم آتشین به یک نعره کوهی زجا برکنند ...
بسیار مغرورید و فکر می کنید ... خبر میکنه ...
به یک ناله شهری بهم برزنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۳ ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
از باشگاه خبرنگاران درخواست دارم پیگیر وضعیت دریافت سند برای املاک شهرک استقلال و تهرانسر باشه، چندین سال خونه ها به علت نداشتن سند اجازه ساخت ندارن. خانه ها همگی فرسوده هستن و با کوچکترین زلزله ای فاجعه اتفاق میوفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۵ ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
ایران الان دست بکار میشه .
Germany
ناشناس
۰۱:۰۸ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
حالا تموم نیروها فرستاده سوریه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۱ ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
باشه که انسانها از عذاب الهی عبرت بگیرند و با اصرار بر انجام گناه به خداوند دهن کجی نکنند.انشالله
Iran (Islamic Republic of)
حقیقت
۲۱:۳۹ ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
باسلام به. رسانه جوان
متاسفم برای اون بی شعوری که حتی به. قرآن هم. اعتقاد نداره
نادان تو خودت از همه بیشتر باید مطالعه کنی
من راهنمایی میکنم امثال. تو بی. شعور رو
برو. سوره زلزال رو بخون ‌نگو چرا. به قرآن ربط میدی
زاری ترکیه هم حقشونه ، ترکیه مرکز فساد و فحشا هست
دستگا ه پروردگار هم دقیق هست
دیر و. زود داره اما. سوخت ‌سوز نداره
امید وار منتشر بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۲ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
میشه بفرمایید هتل های خیلی لوکس ترکیه که همین الان انواع فساد در اونجا در حال انجامه چرا شامل عذاب خدا نشد چرا قسمتهای پولدار نشین همین مناطق آسیبی ندید چرا فقط مراکز پر جمعیت شهر آسیب دید؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۹ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
قرآن رو همه قبول دارند اما ادبیات شما رو نمیدونم!
Iran (Islamic Republic of)
Nim
۱۵:۴۷ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
اسم قرآن رو با آون ادبیات ... نیاز لطفاً درضمن تو سوریه و قسمت های مذهبی ترکیه بیشتر خرابی بوده نه تو آنتالیا واقعا آدم های مثل شما جوانها رو از ایمان قرآن دور میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۸ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
ماجرای تو دقیقا ماجرای اون بنده خداست که تو مسیر کربلا ازش میپرسن از کجا اومدی و کجا میخوای بری؟ میگه از اینور اومدم دارم میرم اون ور . تویی که کامنت گذاشتی حرکتت گوسفندی واره. برو یه فکری به حال عاقبتت کن نادان که زمین زیرپای شما صداش دراومده از جهل و نادانیتان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۲ ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
چرا هیچ وقت تو بلا های طبیعی حاکمان کشته نمیشن ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۲ ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
من نمیدونیم چرا همه چیز رو ربط میدن به بی حجاب و با حجاب واختلاس و...... .......... اینا همه یک طرفه قضیه است، اصل قضیه اینه که در این لحظه نه آزاد بودنت در خیوبون به دادت میرسه نه خانه لاکچریت نه ثروتت نه زیباییت ونه......... در این لحظه فقط تکیه بر شانه خدا آرومت میکنه، و عبرتی که برای انسان ها که خداوند در یک لحظه اگر بخواهد زمین و زمان رو پودر میکنه، چیزی که برای یک انسان خدا شناس و خدا ترس روشنه اینه که تمام اتفاقات طبیعی جز به فرمان پرودگار صورت نمیگیره و حکمت و علت اون روهم خودش میدونه و انسانهای وارسته ای که به خدا نزدیک هستن میدونن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۰ ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
متاسفانه این مناطقی که زلزله اومده در ترکیه و سوریه کردنشین هستند ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۰ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
یعنی اکر عرب نشین و ترک نشین بودند خوب بود این چه حرفیه انسان اسانه دیگه کرد وترک و عرب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۹ ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
برنامه دیوار نگاه کنید چرخ خیاطی دستی یا قدیمی فقط نگاه کنید قیمت یا زنگ بزنی قیمت بگیری به‌ خاطر جیوه
Germany
ناشناس
۰۱:۱۰ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
خخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۷ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
چه ربطی به این موضوع داره؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۴ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
چی میزنی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۴ ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
این کامنتهای توهین آمیز از ایرانی نیست
یا خارجیهای تفرقه افکن است
یا اقشار مختلف تجزیه طلبان ضد اتحاد و یکپارچگی ملت است
هرگز انسان فهیم و باکمال و باشعور توهین به این بزرگی نمیکند
استدعا داریم از سایتهای داخلی از جمله سایت بزرگ خبرنگاران جوان توهین به ملتها را پخش نکنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۸ ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
اگه تو ایران بود الان میگفتن این زلزله نتیجه ازمایشات اتمیه سپاهه!!!!یه مشت ابله هم باور میکردند
---
ولی کار خودشونه:)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۲ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
خودتی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۰ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
خودتی خودتی
Iran (Islamic Republic of)
سید
۲۱:۰۸ ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
قابل توجه جناب عر دوغان ، خیلی تلاش کردید تا اسد را پایین بکشید و نتیجه اش شد ویرانی سوریه ،آنهم پس از ۷ سال و کلی هزینه ، ولی خداوند جوابش را در چند ثانیه داد ، که شمایی که روی یک گسل مشترک نشسته اید به حرف یک اجنبی به کشور همسایه ی خود نتازید ، تازه مردم ترکیه معنی ویرانی سوریه را میفهمند ، همان مردمی که در مقابل ویران شدن سوریه به دست عردوغان سکوت میکردند و هیچ اعتراضی نکردند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۳ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
آفرین
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا قربانزاده
۰۱:۳۷ ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
اردوغان
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۱:۰۴ ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
رضا صادقی که استاد ربط دادن زلزله به مرگ بر امریکا گفتنه!!! منتظریم بییاد زلزله ترکیه رو هم برامون تحلیل کنه!!!چون اونجا ظاهرا کسی مرگ بر امریکا نمیگه
برای اونهایی که نمیدونند ایشون قبلا گفته بودند دلیل زلزله و سیل تو ایران به خاطر مرگ بر امریکا گفتنه!!! :ا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۳ ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
خدا کمکشون کنه واقعا دردناک که هم نوع خودمون این بلا سرش اومده انشالله خدا به بازمانده ها صبر بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۶ ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
واقعا سخته اونم توی سرمای زمستان
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۲۰:۳۱ ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
چرا در مورد زلزله ترکیه رو مینویسید
در مورد زلزله سوریه همزمان پوشش نمیدید
Iran (Islamic Republic of)
چند جمله از قرآن
۲۰:۳۰ ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ

به نام خداوند رحمتگر مهربان

إِذَا زُلْزِلَتِ الْأَرْضُ زِلْزَالَهَا ﴿۱﴾

آنگاه كه زمين به لرزش [شديد] خود لرزانيده شود (۱)

وَأَخْرَجَتِ الْأَرْضُ أَثْقَالَهَا ﴿۲﴾

و زمين بارهاى سنگين خود را برون افكند (۲)

وَقَالَ الْإِنْسَانُ مَا لَهَا ﴿۳﴾

و انسان گويد [زمين] را چه شده است (۳)

يَوْمَئِذٍ تُحَدِّثُ أَخْبَارَهَا ﴿۴﴾

آن روز است كه [زمين] خبرهاى خود را باز گويد (۴)

بِأَنَّ رَبَّكَ أَوْحَى لَهَا ﴿۵﴾

[همان گونه] كه پروردگارت بدان وحى كرده است (۵)

يَوْمَئِذٍ يَصْدُرُ النَّاسُ أَشْتَاتًا لِيُرَوْا أَعْمَالَهُمْ ﴿۶﴾

آن روز مردم [به حال] پراكنده برآيند تا [نتيجه] كارهايشان به آنان نشان داده شود (۶)

فَمَنْ يَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ خَيْرًا يَرَهُ ﴿۷﴾

پس هر كس هموزن ذره‏ اى نيكى كند [نتيجه] آن را خواهد ديد (۷)

وَمَنْ يَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ شَرًّا يَرَهُ ﴿۸﴾

و هر كس هموزن ذره‏ اى بدى كند [نتيجه] آن را خواهد ديد (۸)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۱ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
درباره ترکیه هست یا ایران رو هم شامل میشه؟!
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا قربانزاده
۰۱:۳۹ ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
اول‌ که شک ندارم اینا چرت و پرتی بیش نیست دوم هم اگه بخای از این خزعبلات هم چیزی برداشت کنی نوشته که در روز قیامت این اتفاق میوفته نه الان
Iran (Islamic Republic of)
منم زلزله!!!
۲۰:۲۲ ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
تا این لحظه کاربران حدود 300 تا نظر فرستادن ولی هیچکدوم به فکر نماز آیات نیستند آی آدما زلزله واسه همه هست نماز آیات واسه این مواقع است!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۸ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
یاد نماز آیات افتادی، اما یاد این نیفتادی که به نحوی به هموطن خودت کمک کنی؟ آره دیگه، معمولا اورد ناشتا دادن هزینه کمتری داره...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۴ ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
خداوند به فریاد مردم برسد یاد زلزله بم افتادم واقعا دردناک بود و خسارات جانی باید دهها هزار نفری باشد چون با این حجم از تخریب احتمالا اجساد فراوانی زیر زمین مانده اند و رسانه ها تعداد تلفات رو کمتر اعلام می کنند. بلا و مصیبت پشت سر هم در جهان می بارد دلم به حال کودکان مظلوم می سوزد همدردی می کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۰ ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
این بلاهنوزکمه انشاالله ویران شودترک عثمانی
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۹:۵۵ ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
بجای حرفی زدن که سودی نداشته باشه به این فکر کنیم که هر 150تا 200 سال یه زلزله 7.2 ریشتر به بالا تو تهران میاد با این وضع تراکم جمعیت باید منتظر فاجعه بزرگ انسانی در ابعاد جهانی باشیم .الان 170 سال از آخرین زلزله بزرگ تهران میگذره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۴ ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
چه شده ایم مااااا
انسانیت هم ارزووووست
خدا به داشون برسه که این ادمها رو امیدی بهشون نیست ...‌
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۴ ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
حکمت خدارو فقط خودش میدونه . ما ضعیف هستیم و تسلیم امر خداوند . توبه کنیم از گناهامون توبه کنیم تا خدا به ما رحم کنه . اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۷ ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
واقعا باید تاسف خورد برای یه عده که همه چیز رو به بی حجابی ربط میدن... آقا و خانوم گرونی و زلزله و سیل و... هیچ ربطی به این مسائل نداره..بروید یه کم مطالعه کنید.
با آیه و سوره ربط ندهید به بی حجابی...واقعا متاسفم براتون..
اگه اینطور باشه کشورهای خارج نشین باید هر روز و هر ماه بلا به سرشون بیاد...حتی بعضیا بحث کرونا رو به بی حجابی ربط دادند...همین حرف ها رو میزنید که مردم از دین زده شدن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۶ ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
مضخرف نگو
اونی هم که با این حرفها از دین زده شده اصلا از اول دنبال دین نبوده
از کی تا حالا حرف 4 نفر زیر یه خبر شده ملاک زده شدن یا نشدن از دین!!!یا چه ربطی اصلا به دین داره
اینکه ایا یک بلای طبیعی نتیجه علل طبیعیه یا نتیجه دستکاری بشر در طبیعته یا خشم خدا از گناهکارانه رو فقط خود ذات مقدس خداوند می دونه و بس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۴ ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
بهتره قرآن بخوانی و عذابهایی که خداوند در طول تاریخ به خاطر اعمالی که انسانها انجام دادند نازل شده مانند قوم لوط و ..... را مطالعه کنی حتی در کتابهای دیگر ادیان به این عذابها به خاطر نافرمانی از خداوند نیز اشاره شده است،پس خودت بیشتر مطالعه کن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۶ ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
بی سوات ! ربط داره ! کمی کتاب ملاصدرا را بخونی میفهمی !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۵ ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
اتفاقا به حجاب و گناهان خیلی ربط داره . احادیث متعددی از ائمه معصومین (صلوات الله جمیعا) در این حوادث در دست است.
کرونا هم همان طاعون در آخر الزمان بود که علت آن نافرمانی و سرپیچی از دستورات خدا بوده است.
درضمن برو برای خودت تاسف بخور .
کسی که از دین زده میشه طعم و مزه عذاب الهی در آخرت رو هم می‌چشه.
والسلام و صلوات و التماس دعا
Iran (Islamic Republic of)
ا
۲۳:۱۴ ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
بی حجابی و ترویج فساد در میان مردم زیر پا گذاشتن قانون فطرت است و سرپیچی از دستور خداوند و در دنیا و آخرت عقوبت سخت دارد .
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۷:۴۴ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
سلام
انشا الله خدا به همه رحم کنه و از بلا دور نگه داره ، ما همدردی خودمون رو با مردم زلزله زده خوی و این بنده خداها در ترکیه و سوریه اعلام می کنیم اما راجع به اینکه گفتی چرا در کشورهای اروپایی و ... باید هرروز بلا سرشون بیاد باید عرض کنم که اونها دین و آیین شون معلومه و طبق همون آیین خودشون خیلی هم دقیق هستن، اینکه بگی من مسلمانم و به قبله اول مسلمونا پشت کنی و سالانه 45 میلیارد دلار از توریست هایی که اکثرا معلومه واسه چی میرن ترکیه درآمد داشته باشی و ... خیلی بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۱ ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
زمین لرزه نه دین می‌شناسه نه بی دین ونه بی‌حجابی و نه با حجابی و نه مسلمان داره و نه بی مسلمانی فقط خداوند خودش میدونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۱ ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
آره زلزله اینا رو نمی شناسه . این خداست که می شناسه . اما این گنهکاران یه ملتن که باعث نزول عذاب می شن . بالطبع اونایی هم که تماشاچی هستن حتی اگه عارف بالله هم باشند و نهی از منکر نکنن به فنا می رن . این فهمش خیلی سخت نیست . قرآن : ان الله لایغیر ما بقوم حتی یغیرو ما بانفسهم. خداوند سرنوشت هیچ ملتی رو تغییر نمیده مگر این که ملتها با اعمال خودشون سرنوشتشان رو تغییر بدن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۶ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
ی دو خط قرآن میخوندی و درک میکردی اینطوری افاضات نمی فرمودی
برو ببین سر قوم عاد کہ خانہ ھاشون تو دل کوہ ھای عظیم ساختہ بودن چرا و برای چی بلا نازل کرد
برای قوم لوط چرا اون زلزلہ ھای مھیب فرستاد
و غیرہ
بعضی یاھم یاد گرفتین مثل ارباب میگین بلایای طبیعی ۔۔بلای طبیعی کجا بود آخہ
ھر گناھی کہ مرتکب میشی مھلت میدہ اصلاح کنی خدا صبرش خیلی زیادہ شاید سالھا و قرنھا ولی وقتی بخواد انتقام بکشہ بہ صدم ثانیہ ھم نمیرسہ
بھتر برای اطلاعاتتونم کہ شدہ قران ی بخونی حداقل ترجمہ رو بخون تا ببینی این معجزہ خدا رو کہ گفتہ ھاش انگار برای ھمین زمانہ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۱ ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
بلا به دور باشه ان شالله خیلی ناراحت کننده ست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۰ ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
ظالمان و ستمکاران و گناه کاران و مسولین از خشم خدا بترسید.
Germany
ناشناس
۲۳:۱۸ ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
افرین
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۹:۲۸ ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
چرا زلزله دست از سر کشورهای مسلمان بر نمیداره // چرا اسرائیل کودک کش و امریکای جهانخوار را ویران نمیکنه ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۳ ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
ببینم و عبرت بگیریم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۱ ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
خودشون ببینن و عبرت بگیرن که آب رو نبندن و دولت بی عرضه ای مثل عراق هم بشینه و نگاه کنه و خوزستان و دیگر شهر های ایران رو گرد وغبار بگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۴ ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
ندیده عبرت بگیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۳ ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
ان شاءالله خداوند به حق آقا علی علیه السلام بلای زلزله را از سر شیعیان راستین آن حضرت برداره. شیعه علی نباید در بستر بمیرد. شهادت خواسته تمام پیروان مولا امیرالمومنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۹ ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
یعنی فقط شهادت راه راستینه...
این حرف ها اشتباهه...راه راستین فقط شهادت نیست..اگه میخوای به کسی کمک کنی نیایید در شبکه های مجازی و اینستا خودنمایی کنید.امام علی مخفیانه به مردم کمک میکرد.کسی که خطایی انجام داده با آبروش بازی نکنید نیایید در شبکه ها پخش کنید که فلان بازیگر یا فلان آدم این کار رو کرده شاید روزی از کارش پشیمون شد..والا بی حجابی ربطی به هیچ چیزی نداره..مطمئن باش اون طرفی که بی حجابه از بعضی که حجاب دارن مؤمن تر هستن چون نه آبروی کسی رو میبرن نه تهمت میزنن نه خود نمایی میکنن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۷ ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
اردوغان بوقلمون صفت
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۸:۵۸ ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
هر جا انسانی در خطر باشد انسانیت در خطر است ... ایران ، ترکیه ، سوریه فرقی نداره همه انسان هستند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۴ ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
اینجا یک سری از عزیزان ھی ظاھر و باطن میکنن و برای فرار از گناھی کہ اتفاق میوفتہ توجیہ می یارن
ھر کاری رو کہ خدا گفتہ انجام ندید میشہ گناہ چہ کوچیک چہ بزرگ در تمام کتب آسمانی ھم این مسئلہ اومدہ
حالا یک سری یا برای انجام گناہ کہ راحت باشن و خودشون گول بزنن توجیہ آبکی و بی خود می یارن
ھمہ خوب میدونیم عذاب الھی چیہ ؟؟ امتحان الھی چی ؟؟
خدا کاری رو بی جھت انجام نمیدہ
ھمون طوری کہ تو قرآن اومدہ خیلی از اتفاقات رو مثل سیل زمان حضرت نوح ، زلزلہ زمان حضرت لوط ،ھود ،ثمود و شکافتن دریا زمان حضرت موسی و غیرہ ھمہ گی برای اھل ایمان رحمت بود و برای اھل گناہ عذاب و خسران و حسرت۔۔
دعا کنیم خدا از سر تقصیر و گناھانمون بگذرہ و مارو از عذاب الھی در امان بدارہ و با امتحانات سخت الھی آزمایش نکنہ
Iran (Islamic Republic of)
بنده خدا
۲۱:۵۸ ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
گفته هاتون حق بود.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۸:۴۴ ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
جالبه نگفتن انفجار زیز زمینی سپاه بوده مثل خوی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۷ ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
کارخودشونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۳ ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
این آشغالهای مجازی فقط گیر می دهند به ایران.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۱ ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
خدا هیچ مصیبتی برای مردم مظلوم و موحد نازل نکنه انشالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۷ ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
به یاد اون زمانی افتادم که مردم مرزهای همون منطقه که الان زلزله اومده رفته بودند بالای ارتفاع و کردهای سوریه که از دست داعش فرار میکردن را نگاه میکردن و قلیان میکشیدن و تنقلات میخوردند و لذت میبردند و طرفی اردوغان رییس ترکیه هم اجازه ورود انها را خاک ترکیه نمیداد . روزگار چرخ گردون عجیبی داره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۷ ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
کشورهای خاورمیانه باید هرچه زودتر با شکایت به سازمان ملل برداشت گازو نفت را در منطقه خاور میانه متوقف کنن
زیر زمین همش خالی شده
از بس زلزله اومد همه مردم بیچاره شدند
اگه اقدامی نشد
خودشون تنگه هرمز را ببندند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۲ ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
اونوقت زیر ژاپن چی برداشتن که تقربیا ه روز زلزله میاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۸ ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
مزخرف نگو بیسواد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۰ ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
راست میگی ،اینا حالیشون نیست فک میکن توکودنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۲ ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
دانشمند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۸ ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
حالا شما باسواد
ولی هر جائی یه خلا ایجاد بشه استحکامش کمتر میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۸ ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
«إِنَّ اللَّهَ یُمْسِکُ السَّماواتِ وَ الْأَرْضَ أَنْ تَزُولا وَ لَئِنْ زالَتا إِنْ أَمْسَکَهُما مِنْ أَحَدٍ مِنْ بَعْدِهِ إِنَّهُ کانَ حَلیماً غَفُوراً»
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۱ ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
عالی بود.
همیشه با خودم میگم این همه کتاب هایی که بنده های خدا نوشتن می‌خونیم.چرا کتابی که خود خدا اون رو نازل کرده نمیخونیم؟! ممنون از یادآوری شما. این آیات واقعا آرامش بخش هستند منتها برای اهل ایمان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۴ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
ترجمه اش را هم می نوشتی تا بیشتر استفاده شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۴ ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
وقتی سکوت میکردن در قبال جنایت ها خردوغان در سوریه خداوند می‌فرمائید هر قومی را عذاب کرده سحرگاهان بوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۰ ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
یعنی ما هم که سکوت کرده ایم باید منتظر زلزله باشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۷ ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
در یک لحظه چه اتفاقی میفته، آدم یک ساعت قبل این اتفاق باور نمیکنه ساختمان‌های به این بزرگی زیبایی یکدفعه زباله و پودر شدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۴ ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
خدا کمکشون کنه، ولی بخدا اگر ایران بود میگفتن، کار خودشونه، مگر برای زلزله خوی نگفتن، 2تا کشته عجیبه، احتمالا داستان چیز دیگه است
Iran (Islamic Republic of)
مبارز
۱۹:۲۹ ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
کارخودشونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۰ ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
اونوقت زلزله خوی چند روز قبل مردمش چادر و امکانات ندارند بعد شما کلی کمک میکنید به ترکیه ای ها. اینم از عدالت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۸ ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
حرف مفت که کنتور نداره!
کور بودی ندیدی ان همه کمک به خوی رو!
شما 4 تا کانال پایین تر وبالاتر از شبکه صعودی عنترنشنال و بی بی سی بری چادر و امکانات مردم تو خوی رو میبینی
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۸:۲۳ ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
کم کانال اینترنشنا و من و تو رو ببین. اقوام ما الان منزل ما هستند . میگه انقدر کمک کردن که وسایل زیادی آمده. خندم مبگیره از کم عقلی امثال شماها که پای تلوزیون میشینید
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۱۸:۳۴ ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
زلزله خوی با ترکیه قابل مقایسه نیست تو خوی خدارو شکرکشته نداشتیم وخونهای فرسوده آسیب دیده ولی نریخته شهرهای ترکیه که زلزله اومده ساختمانهای 16 طبقه اومده پایین تا الان 1500نفر کشته داشتن هنوز آوار برداری نشده فاجعه خیلی بزرگتره شاید کشتهای بالای ده هزار باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۰ ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
تو ازکجا فهمیدی مردم خوی امکانات ندارن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۹ ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
منافق و عدالت؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۱ ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
خدا شاهده آدمهایی مثل تو برای دشمن نعمت هستن . آخه آدم حسابی چرا اینقدر ساده لوح هستی و هرکی هرچیزی بگه باور میکنی ؟ ندیدی این همه بسیج و سپاه توی اون سرما دارن جانفشانی میکنن به هموطنامون ؟ والا بقرآن این کامنت و کامنتای شبیه این که قصد داره نظام شیعه رو تخریب بکنه تاوان داره . دل حضرت مهدی رو خون نکنیم با ساده لوحیمون . مسئولان هم سعی کنن کم و کاستی رو زودتر برطرف کنن تا یه مشت منافق و دشمن سواستفاده نکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۳ ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
تو دیگه رد دادی . به جان خودم اینو اینترنشنال سعودی ببینه قشنگ استخدامی. چرا استعداد و ذهن تحلیلگرتو معطل ایران کردی!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۶ ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
اونی که خودش و زده به خواب نمیشه از خواب بیدار کرد.شما بدجور خواب تشریف دارید با این نظر کوته فکرانه ای که دادید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۳ ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
اشتباهی مثبت دادم
بهتره توام یکم از عقلت استفاده کنی حیفه اک بمونه
Iran (Islamic Republic of)
فرهاد
۱۷:۴۲ ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
البته تو قضیه ی کودتایی که ترکیه شد و ایران از دولت قانونی ترکیه حمایت کرد و کوتا را محکوم کرد تو همه ی قضایا ایران طرف حق را گرفت ولی دولت ترکیه خیلی خیلی نمک نشناس هست همه جا به ضرر ایران بوده و هست چنین همسایه ایی میخوام نباشه اصلا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۳ ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
روابط سیاسی و بلای طبیعی و جان مردم بی گناه قابل قیاسن مرد مومن؟ من زلزله دیده ام میدونم دارن چه سختیایی میبینن.دعای خیر و سلامتی کنیم واس همه مردم جهان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۲ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
اون کودتا هم ساختگی بود و کار دست خود اردوغان بود!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۵ ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
اگه فقط ترکیه زلزله میومد، میگفتین بخاطره بی بند و باری و بی حجابی زناشون هست، سوریه هم زلزله شده، اونا که دیگه با حجابن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۲ ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
زلزله در مناطق شمالیه سوریه و مناطق کردنشین تحت حمایت ترکیه بوده!که بر ضد دولت سوریه هستند، هیچ حجابی هم هم ندارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۶ ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
مردم سوریه با حجابن؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۹ ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
لطفا دقت بفرمائید سوریه زمانی حیات خلوت اروپا بوده بیشتر مردم سوریه حجاب ندارند
دوستت دارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۲ ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
سوریه نرفتی پس.
زلزله یک پدیده طبیعی است.
فقط می و کجا آمدنش مربوط به این طور چیزهاست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۵ ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
اتفاقا بی حجاب هاش خیلی زیادند
-
ناشناس
۱۹:۱۷ ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
هیچ وقت گفته نشده زلزله به خاطر بی بند و باریه
و این دروغیه که یا به شما گفتن یا شما خودت ساختیش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۷ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
خشک و تر با هم میسوزن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۰ ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
نظرات اسرائیل رو خوب بلدن انجام بدن
حالا همون اسرائیل بیاد کمکشون کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۷ ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
چجوری دلت میاد اینجوری حرف بزنی ؟
سوریه رو با توجه به حرفت چجوری توجیه میکنی ؟
خوی رو چطور ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۶ ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
الله اعلم!!! خدا به بازماندگان صبر بده!!! هیچبلایی نازل نمیشه جز به اذن خدای بزرگ حکمت شو خودش میدونه و بس!! در قران اشاره شده که هیچ بلایی و مصیبتی از طرف خداون نازل نخواهد شد مگر به خاطر اعمال و رفتار انسانها!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۵ ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
اقای بت شکن .چراغی که به خونه فضله به مسجد حرامه اول معیشت مردم خودت اول خویی رو بساز بعد برو ترکیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۲ ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
تو کز محنت دیگزان بی غمی نشاید که نامت نهند آدمی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۸ ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
گل گفتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۲ ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
با شنیدن خبر زلزله شدید و دیدن تصاویر واقعا متاسف شدم خدا نصیب هیچ ملتی نکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۸ ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
این نزول عذاب الهی است... عذابی که منتظر اجازه خداوند است و از رگ گردن به ما نزدیکتر... عادی و رایج شدن گناه در جامعه اسلامی و بی تفاوتی مردم نسبت به گناه نتیجه ای جز نزول عذابهای این چنینی ندارد...
نسبت به گناه بی تفاوت نباشیم!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۳ ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
البته خرابی های سوریه و عراق و قتل عام زنانو کودکان این دو کشور توسط داعشی که از همین جاهاوازد سوریه میشدن تاوان سنگینی داشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۲ ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
دقیقا ملت همه بی حجاب و بی بندوبار شدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۵ ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
کامنت ها رو خوندم. واقعا متاسفم (با تمام وجود تاسف میخورم) که با یه عده نادان هم وطن شده ام.!
واقعا متاسفم! افسوس. افسوس!!
از اون کامنت‌دهنده هایی که زلزله رو به بدحجابی و گناهان ربط داده‌اند بگیر تا اونایی که به دولت ترکیه لعن و نفرین بیجا می‌فرستند و فکر میکنند مردم زیر عذاب دولتشون هستند.و اونایی که با تعصب بی‌جاشون (چه مذهبی چه سیاسی) آمده اند اینجا و آرزوی مرگ برای بقیه می‌کنند !!!
واقعا برای همه‌تون متاسفم. خدا هدایتتون کنه... به حق علی

Yjc لطفا منتشر کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۳ ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
شما زلزله به چی ربط میخواهی بدی اگی راست میگی؟؟؟ اارزوی مرگ برای هیچ کسی جزکفار ومشرکان و دشمنان بشریت جایز نیست !!
Iran (Islamic Republic of)
حاج صمد
۱۷:۳۰ ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
البته این عصبانیت مردم از دولت ترکیه( نه مردم ترکیه) به خاطر موضع گیری های نا صحیح اردوغان در مسائل مختلف منطقه و ایران ازجمله مسائل سوریه و آذربایجان و عراق می باشد که اصلا حسن هم جواری و همسایگی را رعایت نکرده و بیشر تمایل به سمت اسراییل داشت!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۱ ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
منم برای وطن فروش متاسفم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۰ ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
نادان تر از همه کسیه که بقیه رو نادان میدونه
شما اول برای خودت متاسف باش
Iran (Islamic Republic of)
بنده خدا
۲۳:۲۵ ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
سلام علیکم، ما هرگز خوشحال نیستیم که یکی ناحق بمیره یا زیر آوار بمونه، حرف اینه که همه چی دست خداست نافرمانی از او ظلم کردن اینا چیزی هست که بیشتر با بلاهای طبیعت و...نشان داده میشه (عبرت بگیریم) از خدااااا بترسیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۰۷ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
،تو چرا طرف بی حجابی وگناه رو می گیری،مگه چی از تو کم میشه که داری اینطور طرفداری می کنی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۰۹ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
احتمالا یا قرآن رو نخونده یا اصلن این آدم مسلمان نیست وگرنه با آیه های عذاب آشنا بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۳ ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
البته با توجه به شرایط ترکیه که داره با فحشا , اقتصاد خودشو با درآمد توریست ها ظاهراً تقویت می‌کنه زلزله های بیشتر از این رو شاهد خواهیم بود. و همینطور ایران که شرایطش داره به وضعیت ترکیه شبیه میشه . برید فکر کنید و فحشا و هرزگی رو تموم کنین . وتو چه میدانی که زلزله تهران چگونه خواهد بود. البته اروپا و آمریکا که خیلی وقته ویران شدن . فقط ظاهرشون قشنگ و خوش آب و رنگه . اما کشورهای اسلامی باید حواسشون بیشتر باشه . بخدا قسم تمام اینها در قرآن اومده . جمله طلایی مولا علی که فرمود : چه بسیارند عبرت ها و چه کم هستند عبرت گیرندگان.
Iran (Islamic Republic of)
جواد ق
۱۷:۳۸ ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
دوست عزیز چرا تایلند زلزله نمیشه؟ احیانا سواد داری؟ زمین شناسی خوندی؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۷:۵۳ ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
کاملا باهاتون موافقم دوست‌عزیز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۷ ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
بشین سر جات نسناس
Iran (Islamic Republic of)
مبارز
۱۹:۳۴ ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
پاسخ به 17:38
انشاالله تایلند با سونامی ویران میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۱ ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
پاسخ به جواد ق: ببین عزیزم توکه میگی زمین شناسی خوندی . خب با سواد ، خدا هرجا رو که خلق کرده پاشنه آشیلش رو هم خلق کرده همه جا که زلزله نمیشه تایلند سونامی میاد . آمریکا طوفان و گردباد میاد . یه جا آتشفشان میشه . غرب هم انحطاط خانواده شده پاشنه آشیلش که اگه یه کم فکر کنی این آخری گستردگی و شدتش از همه بلایای طبیعی بیشتره . انشاالله زنده باشی سرنوشت غرب رو ببینی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۳ ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
تایلند که مسلمون نیستن
Iran (Islamic Republic of)
بنده خدا
۰۲:۱۶ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
سلام علیکم ، خدمت اقای (جواد ق )پاسخ که گفتیم چراتایلند زلزله نمیاد،زلزله و سونامی هر دو گاهی باهم هستن گاهی جدا و اما !سال ۱۳۹۵دی ماه در تایلند سونامی اومد،۳۹۵ نفر کشته وجسد ۴۰۰ نفر شناسایی نشد،جواب سوال شما بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۱ ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
خدای من!
صبح آمار صد تا و دویست تا بود الآن دیدم هزار نفر جا خوردم!
به عنوان انسان و بیشتر از اون به عنوان همسایه هامون خیلی متاسف شدم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۹ ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
خدا بلارو از همه مردم دور کنه.
متاسفم برای یکسری از افراد که کامنت مسخره گذاشتن گفتن حقشونه .
پس حق شما ادمهای بیشرف پست چیه؟؟؟حیف ادم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۷ ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
واقعا دلخراشه . خدا بهشون صبر بده . ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۷ ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
خداوندا ما را از عذابی که برای فاسدین گمراه شده بی دین که دنیا را برای چریدن انتخاب کردن و عالم قبر و قیامت را باور ندارن و جامعه را بد بو کردن با گناهان خود و باعث منحرف شدن جوانانندحفظ بفرما
جوانان ما را از مکرچنبن خبیثهاایی حفظ بفرما آمین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۱ ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
دولتی که از آمریکا وناتو حمایت می کند حقش هست از این بدتر سرش برود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۰ ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
زلزله گلباف کرمان از این هم بد تر بود در شهر ما آب وبرق هم قطع شد در شهر کرمان هم چند نفر زیر آوار مردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۸ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
زلزله بم چی?
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۲ ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
وای از روزی که قیامت شود. همه چیز می شود خاک و خاکستر
واقعاً هولناکه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۰ ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
خداوند به بازماندگان صبر بدهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۰ ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
خداوند به بازماندگان صبر بدهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۸ ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
بنی آدم اعضای یکدیگرند که در آفرینش ز یک گوهرند
چو عضوی به درد آورد روزگار دگر عضوها را نماند قرار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۵ ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
تو كز محنت ديكران بي غمي نشايد كه نامت دهند ادمي
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۴ ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
کشورای منطقه باید هر چه سریعتر استخراج گاز و نفت و برداشت آبهای زیرزمینی رو قطع کنن وگرنه کل منطقه خاورمیانه فرو میریزه
مثل دیواری شده که زیرش رو خالی کنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۴ ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
این ترکهای عثمانی هرچی بیشتر تلفات بدن بهتره
Iran (Islamic Republic of)
ارتش روسیه
۱۶:۱۰ ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
دقیقا تا دیروز پهباد میدادن اوکراین حقشون من کلی کیف دارم میکنم
Iran (Islamic Republic of)
اردبیل
۱۶:۲۸ ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
متاسفم برات
این وسط مردم عادی چه گناهی دارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۴ ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
گاهی انسان بودن هم آرزوست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۵ ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
گاهی انسان بودن هم آرزوست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۷ ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
تو واقعا انسان نیستی
سیاستهای خصمانه و رویکردها نامناسب دولتها ربطی به مردم نداره و چه بسا مردم این مناطق دوستدار ما باشند
تو کز محنت دیگران ........
نشاید که نامت ..........
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۵ ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
خیلی آدم بی شعوری هستی ، بیش از ۱۰۰۰ نفر انسان جان باختن بعد امثال آدمهایی مثل تو ......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۷ ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
خجالت بکشید شرم نمیکنید با این طرز فکر شما انسانید کاش شرف داشته باشید مردم خوی که جز ایران هست الان داخل چادر هستن.
پس حق مردم ما بوده این همه تو زلزله های سالهای گذشته تلفات دادیم .
شماها انسانیت رو زیر سوال میبرید.
کاش امثال شماها که ارزوی مرگ دیگران رو میکنید دچار بلا ودرد بشید بفهمید درد، غصه چیه بچه های که یتیم شدن زنهای که بی پناه شدن پدرو مادرهای که داغ فرزند دیدن تمام تلاش هاشون برای زندگی یه شب فرو ریخت.کاش به غم مبتلا بشی بفهمی غم چیه.
# بیشرف نباشیم
Iran (Islamic Republic of)
امیرعلی
۱۷:۱۰ ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
انسانیت مرز و حکومت نداره ... واقعا متأسفم برای این طرز تفکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۰ ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
انسان باش
مرد باش
در اوج سختی ها
انسانیت ترک ونژاد نمی شناسد
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۷:۲۲ ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
دشمنی جای خودش رو داره
پیامبر که پیامبر بود به به آدم های کافر و مشرک هم مهربان بود به همسایگان کمک میکرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۶ ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
سپاس از ارتش روسیه
Iran (Islamic Republic of)
سید
۲۰:۱۰ ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
سیاستهای منافقانه دولت ترکیه وشخص اردوغان ملعون و نفرت بسیاری از مردم ایران از نمک نشناسی اردوغان صحیح اما فوت شدن تعداد زیادی مردم در این کشور و همچنین سوریه ناراحت کننده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۹ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
انسانیت هم خوب چیزی است
۱۲۳
آخرین اخبار