آغاز بهره‌برداری از ۲۳ پروژه عمرانی و اقتصادی در بیله‌سوار

فرماندار شهرستان بیله سوار گفت: بهره‌برداری از ۲۳ پروژه عمرانی و اقتصادی در شهرستان بیله‌سوار به‌مناسبت دهه فجر آغاز شد.

صاحبعلی اصغری گفت: بهره‌برداری از ۲۳ پروژه عمرانی و اقتصادی از جمله پروژه تفکیک آب شرب و کشاورزی آج‌اشمه مغان، مجتمع آب‌رسانی چوخلی قویی، آسفالت معابر روستایی و مزرعه ارز دیجیتال در شهرستان بیله‌سوار آغاز شد.

فرماندار شهرستان بیله سوار با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار اردبیل و جمعی از مسؤولان همزمان با دهه مبارک فجر افزود: بهره‌برداری از ۲۳ پروژه عمرانی و اقتصادی به ارزش بیش از ۱۱۰میلیارد تومان در شهرستان مرزی بیله‌سوار مغان آغاز شد.

اصغری بیان کرد: پروژه تفکیک آب شرب و کشاورزی آج‌اشمه مغان با هدف تأمین آب شرب بیش از ۲۴۳ قشلاق عشایری در شهرستان‌های بیله‌سوار و پارس‌آباد به طول ۱۰ کیلومتر و با صرف ۲۹میلیارد تومان افتتاح شد.

او ادامه داد: همچنین مجتمع آب‌رسانی چوخلی قویی با هدف تأمین آب شرب پایدار ۱۵ قشلاق شهرستان‌های بیله‌سوار و اصلاندوز و ۲۲۰ خانوار با خط انتقال آب به طول ۲۹ کیلومتر و ۵ مخزن ذخیره آب، حوضچه و ۳ ایستگاه پمپاژ با صرف ۲۸میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

فرماندار بیله‌سوار افزود: افتتاح طرح آسفالت معابر روستای گوگ‌تپه از محل اعتبارات استانی و ملی و قیر رایگان با صرف ۲میلیارد تومان، مزرعه ارز دیجیتال مهدی‌زاده ناحیه صنعتی روح‌کندی با سرمایه‌گذاری ۳میلیارد تومانی و ایجاد اشتغال مستقیم برای ۵ نفر را از دیگر پروژه‌هایی بود که بهره‌برداری از آن‌ها به‌مناسبت دهه فجر در شهرستان بیله‌سوار آغاز شد.

اصغری بیان کرد: همچنین عملیات اجرایی واحد پروسس و بوجاری انواع بذر گیاهان زراعی با ظرفیت تولید ۲ هزار و ۵۰۰ تن بذر ذرت، گندم، جو و سویا و اشتغال‌زایی مستقیم ۱۰ نفر آغاز شد.

او اظهار کرد: پروژه‌های نیرورسانی به چاه‌ها و پمپ‌های کشاورزی، آبیاری قطره‌ای و کارگاه‌های صنعتی با صرف ۳۰۰میلیون تومان و نصب ۳۰۰ چراغ روشنایی معابر شهری و روستایی نیز با صرف ۹۰۰ میلیون تومان از دیگر طرح‌هایی است که در بیله‌سوار به بهره‌برداری می‌رسد.

فرماندار بیله‌سوار با اشاره به مقاوم‌سازی ۷۷ درصد واحد‌های مسکونی روستایی این شهرستان در زمینه طرح مقاوم‌سازی واحد‌های مسکونی روستایی نیز گفت: در دهه فجر امسال تعدادی پروزه از محل تسهیلات مسکن روستایی افتتاح خواهد شد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.