بیش از ۹۰ درصد متهمان و محکومان اغتشاشات در قزوین مشمول عفو شدند

دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: بیش از ۹۰ درصد متهمان و محکومان اغتشاشات اخیر در قزوین بدنبال موافقت رهبر معظم انقلاب اسلامی و به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مشمول عفو و بخشش شدند.

 حسین رجبی دادستان عمومی و انقلاب قزوین همزمان با اعلام موافقت رهبر معظم انقلاب اسلامی با عفو و تخفیف مجازات متهمان و محکومان از جمله دستگیرشدگان اغتشاشات اخیر گفت: در رابطه با اغتشاشات اخیر برای حدود هزار نفر پرونده تشکیل شده بود.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: تعداد دستگیر شدگان مربوط به اغتشاشات در قزوین نزدیک به ۲ هزار نفر بود که حدود نیمی از آن‌ها در همان روز‌های اولیه با اخذ تعهد آزاد شدند و برخی محکومان نیز در ادامه به قید وثیقه از زندان بیرون آمدند.

این مسوول قضایی اظهار کرد: عفو متهمان و محکومان اغتشاشات اخیر بار دیگر اوج رافت، بخشش و مهربانی مقام معظم رهبری را به دنیا نشان داد و نقشه‌های شوم دشمنان را که به دنبال فضاسازی و هجمه تبلیغاتی علیه نظام بودند، خنثی کرد.

وی اظهار کرد: عدم ارتکاب جاسوسی به نفع اجانب و عدم ارتباط مستقیم با عوامل سرویس‌های اطلاعاتی خارجی، عدم ارتکاب قتل و جرح عمدی، عدم ارتکاب تخریب و احراق تاسیسات دولتی و نظامی و عمومی، و نداشتن شاکی یا مدعی خصوصی. شرایط عفو و بخشش متهمان و محکومان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.