سه شهر زنجان در وضعیت زرد کرونایی قرار گرفت

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: سه شهرستان زنجان در وضعیت زرد کرونایی به نسبت پرخطر و چهار شهر دیگر نیز در وضعیت آبی قرار دارد.

مشهود تقیلو معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: هم اکنون شهرستان‌های طارم، ماهنشان و خرمدره در وضعیت زرد کرونایی و شهرهای زنجان، ابهر، سلطانیه و خدابنده آبی هستند.

وی اضافه کرد: بنا بر اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تعداد شهرهای با وضعیت قرمز کرونایی استان همانند هفته‌های گذشته صفر و تعداد شهرهای با وضعیت نارنجی و زرد نیز کاهشی است.

این مسئول با بیان اینکه در هفته‌های گذشته وضعیت ابتلا به کرونا در سطح استان ثبات داشته است، گفت: طی چند هفته متوالی مورد جدید ابتلا، بستری و فوت ناشی از این ویروس در استان گزارش نشده است.

به گفته تقیلو فقط سه شهروند به علت ابتلا به این بیماری در سطح استان بستری هستند که امیدواریم با بهبودی آنها این تعداد هم به صفر برسد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زنجان تاکید کرد: به رغم روند کاهشی شمار مبتلایان کرونایی، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی امری مهم و ضروری است.

وی به تعاریف رنگ های کرونایی اشاره کرد و گفت: در رنگ زرد، موارد بیماری و آزمایش پی‌ سی‌ آر بیشتری دیده شده و خطر در حد قابل انتظار است و تعداد موارد جدید قطعی به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر یک تا ۹ نفر را در بر می گیرد.

تقیلو افزود: در رنگ بندی نارنجی نیز تعداد موارد جدید قطعی ۱۰ تا ۲۴ نفر به ازای ۱۰۰ هزار نفر است و روند کلی همه گیری بالا رونده می باشد، در وضعیت قرمز نیز بیش از ۲۵ مورد در روز به ازای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت ثبت شده و روند بیماری رو به افزایش است.

وی خاطر نشان کرد: بر این مبنا در وضعیت آبی کرونایی به علت مناسب بودن وضعیت بیماری، اعمال محدودیت‌های کمتری نسبت به شهرهای زرد انجام می‌شود.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.