احداث حصار برقی در مرز لهستان و روسیه

سخنگوی گارد مرزی لهستان از احداث حصار الکتریکی در مرز با روسیه خبر داد.

سخنگوی گارد مرزی لهستان گفت این کشور در ماه آینده (میلادی) روند احداث حصار الکتریکی را در مرز خود با منطقه کالینینگراد روسیه، آغاز خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک از ورشو، ارتش لهستان در حال حاضر در حال نصب حصار سیم خارداری در مرز با منطقه کالینینگراد است. در اواخر سال ۲۰۲۲، مقامات لهستان قراردادی به ارزش ۸۴ میلیون دلار برای ساخت حصار برقی در مرز لهستان و روسیه به امضا رساندند.

آنا میچالسکا روز یکشنبه گفت: ساخت یک مانع الکتریکی در مرز با منطقه کالینینگراد باید در ماه مارس آغاز شود. به گفته وی، ساخت سیستم الکتریکی در نزدیکی منطقه کالینینگراد در امتداد یک منطقه مرزی زمینی به طول ۲۰۰ کیلومتر اجرا خواهد شد. سخنگوی گارد مرزی لهستان افزود، این مانع، شامل مجموعه‌ای از ردیاب‌ها و دوربین‌ها خواهد بود که به مرزبانان اجازه می‌دهد بدون توجه به شرایط آب و هوایی، وضعیت مرز را به طور منظم کنترل کنند.

سال گذشته، مقامات لهستان گفتند این کشور در حال ایجاد یک سری مانع در نزدیکی منطقه کالینینگراد به منظور جلوگیری از بحران ورود مهاجران است، مشابه آنچه در مرز بلاروس در سال ۲۰۲۱ رخ داد.

این درحالی است که به گفته گارد مرزی لهستان، وضعیت در مرز روسیه و لهستان با ثبات بوده و تنها ۱۱ مورد عبور غیرقانونی از روسیه به لهستان در طول سال گذشته، به ثبت رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار