تغییر کاربری، چالش جهاد کشاورزی در شرق اصفهان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: تغییر کاربری اراضی و ایجاد ارزش افزوده کاذب مسئله و چالش سازمان جهاد کشاورزی است.

مهرداد مرادمند در نشست خبری اظهار کرد: در اصفهان به ویژه در منطقه شرق، زمین کشاورزی با تغییر کاربری و دیوار کشی چندین میلیارد تومان خرید و فروش می‌شود و این تغییر کاربری در حوزه تولید نیست.


او اضافه کرد: امسال بیش از ۲ هزار مورد شکایت در شرق اصفهان به دلیل تغییر کاربری اراضی دریافت کردیم.


رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان همچنین با بیان اینکه تداخلات اراضی کشاورزی استان، سال آینده به پایان می‌رسد گفت: از ۴۳۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان که مشمول تداخلات است تاکنون ۱۱۲ هزار هکتار معادل ۲۵ درصد اراضی رفع تداخل شده است.
مرادمند افزود: پس از رفع مداخلات اراضی کشاورزی، اجرای طرح کاداستر و صدور اسناد را در دستور کار خواهیم داشت که کشاورزان متقاضی می‌توانند اسناد مشاعی و دفترچه‌ای قدیمی را به سند ثبتی تبدیل کنند.


او توضیح داد: باید توجه داشت که به‌دلیل قوانین بسیاری که در حوزه امور اراضی داشتیم و تداخل قوانین که به طور عمده در محاکم قضایی به آن پرداخته می‌شد رسیدگی به یک پرونده چندین سال زمان می‌بُرد؛ از این رو با همکاری ادارات کل ثبت اسناد و املاک، منابع طبیعی و اقتصاد و دارایی، اراضی کشاورزی را که با اراضی ملی تداخل دارد بر اساس پلاک‌های ثبتی، نقشه‌ها و تصاویر قدیمی بررسی و در یک جلسه مشترک برای آن تصمیم‌گیری و مرز اراضی ملی و مستثنیات را مشخص می‌کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۵:۵۹ ۲۰ آذر ۱۴۰۲
سلام چرا اجازه میدهند بسازند و خریداران این بخش که اکثرا از افراد ضعیف اقتصادی هستند و به امیدی باغی خریداری کردند و زندگیشون را خرج باغ کنند و بعد تخریب!!!! آیا اگر خانه ای را بخواییم بسازیم و یا تعمیرات کنیم همان ابتدا ،شهرداری اخطار نمیدهد و وسایل ساخت را در صورت عدم داشتن مجوز با خود نمیبرد و اجازه ساخت نمیدهد؟ و چرا در مورد باغات در لحطه و زمان ساخت اقدام قانونی نمیشود؟ چرا قانون را خوب اجرا نمیکنید ؟ اینجور اقدامات شدیدا تولید نارضایتی میکند