اردوغان: شمار جان باختگان زلزله امروز به ۹۱۲ نفر رسیده است

در حالی که رجب طیب اردوغان شمار جان باختگان زلزله امروز در این کشور را اعلام می‌کرد، زلزله دیگری به بزرگی ۷.۸ ریشتر این کشور را تکان داد.

رجب طیب اردوغان در سخنانی در جنوب ترکیه درباره زلزله گفت: شمار جان باختگان زلزله امروز به ۹۱۲ نفر و شمار زخمی‌ها به ۵۳۸۵ نفر رسیده است. زلزله‌ای که صبح امروز روی داد بزرگترین زلزله اخیر به شمار می‌رود. مرکز این زلزله در منطقه پازارجیک در استان قهرمان ماراش قرار دارد و بر اساس آمار و ارقام این زمین لرزه ۷.۷ ریشتری بود که مناطق گسترده‌ای را تحت تاثیر قرار دارد و به ده استان از جمله هاتای، عثمانیه، آدانا و دیاربکر خسارت‌های زیادی زده است.

این زمین لرزه در استان‌های دورتر نیز آسیب‌هایی وارد کرده است، اما آسیب‌هایی که به ده استان وارد شده است بسیار زیاد و شدید است.
سوریه به عنوان همسایه جنوبی ما نیز آسیب دیده و خسارات زیادی به مناطق شمالی این کشور وارد شده است و برای عبور از آن به حالت آماده باش در آمده ایم.

دولت ما از لحظه اول زلزله، با همه توان و امکانات فعالیت خود را آغاز کرد. نیرو‌های مسلح ترکیه و دیگر موسسات و سازمان‌ها نیز در این زمینه تلاش می‌کنند. اولویت ما بازسازی مناطق خسارت دیده است. وزیران کابینه برای نظارت بر عملیات نجات به استان‌های آسیب دیده رفته اند. در حال پیگیری عملیات امداد و نجات هستیم و ۹۰۰۰ هزار نیروی امداد و نجات به محل‌های حادثه دیده اعزام شده اند.

در این زلزله، ۹۱۲ نفر جان باخته اند، دو هزار و هشتصد ساختمان به طور کامل تخریب شده است و نمی‌دانیم کی آمار دقیق اعلام خواهد شد. امیدواریم این فاجعه تمام شده باشد.

کمک‌هایی که بدون هماهنگی ارسال شود باعث به هم ریختگی بیشتر اوضاع خواهد شد در نتیجه امیدواریم کمک رسانی‌ها با هماهنگی صورت گیرد تا در اختیار نیازمندان قرار گیرد.

در پایان برای درگذشتگان طلب رحمت و برای زخمی‌ها آرزوی شفای عاجل دارم.  ما ۸۵ میلیون نفر جمعیت داریم و امروز روز اتحاد و همدلی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار