افتتاح ۲۲ طرح با ۶۸۰ میلیارد تومان اعتبار در بخش زند ملایر

همزمان با ششمین روز دهه فجر، ۲۲ طرح با ۶۸۰ میلیارد تومان اعتبار در بخش زند شهرستان ملایر به بهره‌برداری رسید.

سلمان اسماعیلی فرماندار ویژه ملایر امروز  در آئین افتتاح ساختمان بانک کشاورزی شهر زنگنه در بخش زند شهرستان ملایر گفت: امروز به برکت انقلاب اسلامی تحول بزرگی را در توسعه خدمات، گسترش عدالت و ارتقای فرهنگ و مردم داری ایجاد شد و قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست.

او  با بیان اینکه ملایر سال ۱۳۵۷ با ۱۴۰۱ بسیار متفاوت است، افزود: در تمامی نقاط کشور و شهرستان ملایر، هیچ روستای بالای ۲۰ خانواری بدون گاز و سایر خدمات همچون آب، تلفن و برق نیست.

 فرماندار ویژه ملایر افزایش نرخ باسوادی، توسعه مراکز دانشگاهی و دانشجویی و توسعه چند صدبرابری تخت‌های بیمارستانی، انجام عمل‌های جراحی پیشرفته، توسعه شبکه‌های راه و ریلی در سطح شهرستان ملایر را از دستاورد‌های برکت انقلاب اسلامی دانست وگفت: ملایر امروز دارای یک‌هزار و ۱۰۰ کیلومتر شبکه راه است.

اسماعیلی با اشاره به افتتاح طرح توسعه شرکت کیان‌کُرد به عنوان یکی از طرح‌های بزرگ دهه فجر در ملایر، بگفت: با افتتاح طرح توسعه این شرکت، هشت هزار و ۵۰۰ تُن به ظرفیت تولید این شرکت اضافه شد و سهم ملایر در تولید منسوجات تایر در کشور به بیش از ۵۰ درصد رسید.

اسماعیلی ملایر را قطب تولید فروسیلیس کشور دانست و گفت: نیاز کشور به شمش منیزیم ۲ هزار و ۵۰۰ تُن است که فقط یک واحد در ملایر قادر به تولید ۶ هزار تُن است.

او با بیان اینکه در حال حاضر ۶ هزار میلیارد تومان طرح در شهرستان ملایر در دست اجرا و یا آماده افتتاح است، گفت: سال‌ها سایت کیان‌وینسا یکی از واحد‌های بزرگ تولیدی این شهرستان تعطیلی بود که به همت دولت سیزدهم احیا شد و آخرین قیمت‌گذاری آن ۲۵۰ میلیارد تومان بود.

فرماندار ویژه ملایرگفت: طی جلسه‌های مختلفی با سرمایه‌گذار بخش خصوصی و همکاری سازمان انرژی اتمی، در کمتر از ۶ ماه ایده‌هایی که مطرح کردیم، به ثمر نشست و دهه فجر عملیات اجرایی سایت پرتودهی غرب کشور در این سایت آغاز شد.

اسماعیلی گفت: سایت و ساختمان این طرح آماده است و با سرمایه‌گذاری ۴۵۰ میلیارد تومان در کمتر از ۱۸ ماه آینده بهره‌برداری خواهد رسید.

به گفته اوملایر با وجود ظرفیت‌های بالایی در تولید محصولات کشاورزی همچون انگور، هیچ سهمی در تازه‌خوری انگور ندارد و در کل منطقه این مشکل وجود دارد و نیاز به راه‌اندازی سایت پرتودهی داشتیم.

معاون استاندار با تاکید بر اینکه دستاورد‌ها و اقدامات مثبت دولت و نظام باید برای مردم بازگو شود، خاطرنشان کرد: امروز جنگ روایت‌ها است و نباید اجازه دهیم اخبار نگران‌کننده بر اراده مردم تاثیر بگذارد و با وحدت و انسجام، برای خدمت به مردم تلاش کنیم.

معاون اداری و مالی بانک کشاورزی استان همدان نیز ایجاد شعبه بانک کشاورزی در بخش‌ها و شهر‌های مختلف استان را گامی موثر در توسعه اقتصادی منطقه دانست و خواستار سپرده‌گذاری افراد و سرمایه‌گذاران در راستای تقویت و توسعه این شعبه شد و گفت: چهار میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان برای احداث ساختمان بانک کشاروزی شعبه زنگنه با ۳۱۱ مترمربع زیربنا هزینه شد.

«علیرضا بیاتی» با بیان اینکه در حال حاضر شعبه بانک کشاورزی در شهر‌های ازندریان، جوکار، زنگنه و روستای آورزمان فعال است، گفت: انتظار ما سپرده‌گذاری هرچه بیشتر در بانک کشاورزی است تا بتوانیم تسهیلات بیشتری به متقاضیان پرداخت کنیم.

بخشدار زند نیز با اشاره به افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۲۲ طرح با اعتبار ۶۸۰ میلیارد تومان همزمان با دهه فجر در بخش زند، گفت: از این تعداد ۱۹ طرح افتتاح می‌شود که در حوزه‌های مختلف عمرانی، بهسازی روستایی، کشاورزی، صنعتی و مخابراتی است.

«محمدرضا احمدی» روکش محور ملایر- اراک، کنارگذر روستای مهدویه، آسفالت روستای پیروز، سه طرح جهاد کشاورزی در راستای اجرای سامانه‌های نوین آبیاری و آبخیزداری، سه پروژه مخابرات، سه واحد مسکن روستایی و ۶ طرح بهسازی روستای از جمله طرح‌های قابل افتتاح در دهه فجر برشمرد.

همزمان با دهه فجر ۱۷۱ طرح و پروژه با اعتباری بالغ بر یک‌هزار و ۶۰ میلیارد تومان افتتاح و یا عملیات اجرایی آن‌ها آغاز می‌شود.

منبع ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار