افزایش حضور نظامی فیلیپین در مناطق دریایی مورد اختلاف با چین

فلیپین حضور نظامی خود در مناطق مورد اختلاف با پکن در دریای چین جنوبی را افزایش داد.

فیلیپین از افزایش حضور خود در مناطق مورد مناقشه در دریای چین جنوبی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، فیلیپین اعلام کرد حضور گارد ساحلی خود را در مناطق مورد مناقشه با پکن در دریای چین جنوبی افزایش داده است. این اقدام با حضور کشتی‌ها و نیز پرواز هواپیما‌ها به منظور امنیت دریایی در قلمرو دریایی ما صورت می‌گیرد.

دریادار آرتیمیو ابو، فرمانده گارد ساحلی فیلیپین در این باره گفت: ما در حال اطمینان بخشی به ماهیگیران در منطقه با حضور در قلمروی دریایی خود در دریای چین جنوبی هستیم. ما حضور خود در این مناطق را تقویت می‌کنیم. هم اینک قایق‌های گارد ساحلی در محل حضور داشته و معطوف به اجرای اهداف خود هستند.

فیلیپن از استقرار ۲۶ هزار پرسنل و ۲۵ قایق نظامی در این مناطق خبر می‌دهد. با این وجود، پکن خود را مالک بخش اعظمی از دریای چین جنوبی می‌داند و همین مسئله می‌تواند باعث تشدید روابط میان دو طرف شود. تنها در سال ۲۰۰۲ فیلیپین ۲۰۰ پیام دیپلماتیک و اعتراضی به چین در زمینه فعالیت پکن در دریای چین جنوبی صادر کرده بود.

رئیس جمهور فیلیپین در سفر ماه گذشته خود به پکن، با شی جینگ پینگ، همتای چینی خود دیدار کرد. دو طرف در این دیدار بر احترام به حفظ تمامیت ارضی دو کشور تاکید کرده و خواهان گفتگو برای حل اختلافات در دریای چین جنوبی شدند.

دریای چین جنوبی سالانه محل عبور کشتی‌های تجاری با ارزش بیش از ۳ هزار میلیارد دلار است. با این حال، طی سال‌های اخیر این منطقه به محلی برای منازعه و اختلاف میان پکن از یک سو و آمریکا و شرکای منطقه‌ای آن در سوی دیگر شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
reza
۱۰:۲۳ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
امریکا بد جوری از چین ترسیده و از ابر قدرت شدن چین حسابی آشفته است و به همین خاطر ژاپن هند فیلیپین تایوان و هر کشوری را که بتواند علیه چین بشوراند درنگ نمی کند
آخرین اخبار