۱۴ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به فرهنگ و هنر گناباد اختصاص یافت

رییس اداره فرهنگ ارشاد اسلامی گناباد کفت: بیش از ۱۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال تسهیلات اشتغالزایی طی یکسال گذشته به بخش فرهنگ و هنر این شهرستان اختصاص داده شده است .

جواد عبداللهی روز دوشنبه به مناسبت دهه فجر طی گفت و گو با خبرنگاران افزود: از این میزان پنج میلیارد ریال در قالب مشاغل خانگی و ۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال از تبصره ۱۸ به متقاضیان واحد شرایط پرداخت شده است.

وی ادامه داد: ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیارد ریال هم اعتبار تسهیلات مشاغل خانگی در بخش فرهنگ و هنر گناباد طی سالجاری اختصاص یافته که اقدامات آن در حال تکمیل پرونده و پرداخت می باشد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گناباد گفت: پرداخت تسهیلات در این بخش طی یک سال گذشته ۷۷ نفر اشتغال در مناطق شهری و روستایی این شهرستان را به دنبال داشته است.

وی خاطر نشان کرد: ۲۹ نفر از هنرمندان و اصحاب فرهنگ و هنر گناباد برای بهره گیری از تسهیلات طرحهای یادمان، خادمان و جوانه و کمکهای بلاعوض در مجموع به مبلغ ۴۳۰ میلیون ریال طی امسال به بانکهای عامل معرفی شدند.

عبداللهی اظهار داشت: تاکنون برای ۶۵ نفر از هنرمندان گنابادی هنرکارت صادر و ۲۹ نفر از فعالان این بخش طی همین مدت برای استفاده از بیمه به تامین اجتماعی معرفی شدند و ۱۲ هنرمند هم مستمری بگیر این بیمه هستند.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: توسعه کمی و کیفی شاخصه های فرهنگی و هنری در این شهرستان بعد از پیروزی انقلاب رشد چشمگیری داشته است و به هیچ عنوان قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست.

عبداللهی بیان کرد: در شرایطی که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی کانونهای فرهنگی و هنری و کتابخانه در مساجد مناطق شهری و روستایی گناباد وجود نداشت به برکت پیروزی انقلاب هم اکنون ۱۳۷ باب کتابخانه و کانون مسجد در شهرستان فعال است که ۱۳۰ هزار و ۱۲۷ جلد کتاب در اختیار متقاضیان به کتاب و کتابخوانی قرار می دهند.

وی افزود: این درحالی است که قبل از انقلاب اسلامی گناباد از وجود مجتمع های فرهنگی و هنری بی بهره بود، هم اکنون چهار مجتمع با مجموع زیربنای ۶ هزار و ۳۰۰ متر مربع در این شهرستان فعال است.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گناباد توسعه کمی و کیفی کتابخانه های عمومی را از دیگر دستاوردهای مهم بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در این شهرستان دانست و افزود: تعداد کتابخانه های عمومی این شهرستان از یک کتابخانه قبل از انقلاب هم اکنون به ۱۴ باب کتابخانه افزایش یافته است که ۶ باب کتابخانه در مالکیت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و بقیه در اختیار نهاد کتابخانه های شهرستان است.

وی ادامه داد: در شرایطی که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی انجمن فرهنگی و هنری در گناباد وجود نداشت، هم اکنون حدود ۳۰ انجمن، مرکز مهارت آموزی و آموزشگاه فرهنگی و هنری در این بخش فعالیت و به واجدان شرایط بعد از گذراندن دوره های لازم دیپلم و گواهی پایان دوره اعطا می کنند.

شهرستان گناباد دارای ۲۲ موسسه، انجمن قرآن و عترت، انجمن فرهنگی و هنری، آموزشگاه آزاد هنری، سینما و فروشگاه عرضه محصولات فرهنگی، ۲۲ کانون آگهی و تبلیغات و نشریه محلی و چاپخانه، ۶ پایگاه اطلاع رسانی دارای مجوز و شرکت سینمایی و ۸۹ کانون فرهنگی و هنری مساجد است.

مرکز شهرستان گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد و جنوب استان خراسان رضوی واقع است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.