ترابی:

مانع از ورود قاتل خاموش به کلانشهر شیراز شویم

عضو شورای شهر شیراز با اشاره به تخریب صد‌ها هکتار از باغات شهر خواستار ورود دستگاه‌های نظارتی به این حوزه شد و گفت: یکی از چالش‌های بزرگ کلانشهر‌ها آلودگی هواست و باید تلاش کنیم این قاتل خاموش به سراغ مردم شیراز نیاید.

غلامعلی ترابی گفت: زمانی توسعه همه جانبه شهر محقق خواهد شد که شهرداری خود را مقید به اجرایی کردن بودجه مصوب شورا کند.

رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر شیراز گفت: اگر مدیران شهرداری هر کدام خود را به عنوان جزیره‌های منفصل قلمداد و در حوزه مدیریتی خود اقدام کنند، گفت: قطعاً خروجی آن یا عدم توسعه و غوطه ور شدن شهرداری در پروژه‌های ناتمام خواهد بود.

او با اشاره به اینکه شهر موجود زنده است و شهر باید در همه جهات توسعه یابد، ابراز کرد: درغیراین صورت جز ایجاد مشقت و سختی برای ساکنین اثر مثبتی را برای جامعه ایجاد نخواهد کرد.

ترابی با بیان اینکه حدود ۱۱ ماه از سال ۱۴۰۱ می‌گذرد و شهرداری لایحه متمم را به شورا ارسال کرد، گفت: شاهد آن هستیم که متاسفانه در موارد متعددی شهرداری اقدام خاصی در اجرایی کردن بودجه ابلاغی سال نکرده است.

او با بیان اینکه بیش از سه دهه است که حرف از حفظ باغات شیراز به عنوان ریه تنفسی مردم شهر زده می‌شود، گفت: در مدیریت شهری نظارت و مدیریت بر این گنجینه خدادادی شهر شیراز را دارد، ولی در عمل شاهد تخریب صد‌ها هکتار از این باغات در شهر هستیم.

ترابی خواستار ورود دستگاه‌های نظارتی به این حوزه شد و گفت: یکی از چالش‌های بزرگ کلانشهر‌ها آلودگی هواست و باید تلاش کنیم این قاتل خاموش به سراغ مردم شیراز نیاید.

او گفت: جا دارد از باغدارانی که بدون پشتوانه و از روی عشق و علاقه با ایستادگی و مقاومت به حفظ و حراست از باغ‌های گرانبهای شیراز می‌پردازند تشکر و قدردانی کرد.

عضو شورای شهر شیراز گفت: وظیفه خود، شورا شهرداری و همه دستگاه‌ها می‌دانم که به کمک این عزیزان شتافته و آنان را با راهکار‌های قانونی یا مالی حمایت کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.